BibTex RIS Kaynak Göster

25.DÜNYA ÜNIVERSITELER KIŞ OYUNLARI KOORDINASYONU IÇIN ÇALIŞAN INSAN KAYNAKLARININ MOTIVASYONLARININ BELIRLENMESİ

Yıl 2012, Cilt: 6 Sayı: 3, 298 - 304, 01.12.2012

Öz

Bu araştırmanın amacı; 25.dünya üniversiteler kış oyunları koordinasyonu için çalışan insan kaynaklarının motivasyonlarının belirlenmesi ve cinsiyet, medeni durum, kurumdaki idari pozisyon ve eğitim düzeyi gibi bazı demografik etmenlere karşı değişiklik gösterip göstermediğinin araştırılmasıdır. Araştırmada çalışanların motivasyonları hakkında bilgi edinmek için; İncir 1990 tarafından geliştirilen 5’li Likert tipi olan motivasyon ölçeği 79’u bayan %35,4 144’ü erkek %64,6 olmak üzere toplamda 223 kişiye uygulanmıştır. Katılımcıların medeni durumlarına ilişkin dağılımlarına bakıldığında 44 kişi ile % 19.7’sinin evli; 179 kişi ile %80.3’ünün ise bekar; Yönetsel statü durumlarına ilişkin dağılımlarına bakıldığında 43 kişi ile % 19.3’ ünün yönetici; 180 kişi ile %80.7’sinin ise personel olduğu görülmüştür. Katılımcıların demografik özelliklerinin belirlenmesinde frekans analizi, cinsiyet, statü ve medeni durumlarına göre motivasyonlarının belirlenmesinde bağımsız gruplarda t-testi, eğitim seviyelerine göre motivasyonlarının belirlenmesinde ise tek yönlü varyans analizi Anova kullanılmıştır. Yapılan çalışmada, çalışanların cinsiyetlerine göre motivasyon düzeylerinin karşılaştırılmasında anlamlı bir farklılığa rastlanmıştır p≤0,05 . Buna göre erkek çalışanların =4.47±375 bayan çalışanlara =3.13±217 oranla daha fazla motivasyona sahip oldukları görülmektedir. Bu sonuç erkek çalışanların; artan iş yükünden, ek mesai kavramının ek ücrete tabi olmamasından ve bazı zamanlarda haftasonu bile çalışmaktan daha az etkilenmesinden dolayı, bayanlara oranla daha fazla motive olmalarından kaynaklanabilir. Bunun yanında katılımcıların eğitim seviyelerine göre motivasyon düzeylerinin karşılaştırılmasında anlamlı bir farklılığa rastlanmamıştır.

Kaynakça

  • 1. Arzova B.S., The Most Important Role In The Leaders To Increasing Motivation [‘’Motivasyon Artırmada En Önemli Pay Yöneticilerindir’’] Ekopol: Economy, Politics, Culture and Art Journal,[‘’Ekopol: Ekonomi, Politika, Kültür ve Sanat Dergisi’’] 9: 20-21,2001.
  • 2. Erciş S.M., [‘’Pazarlama İletişiminde Motivasyonun Önemi ve Çok Uluslu Alışveriş Merkezi Örneği’’] Journal of Communication Concept and Research, [‘’ İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi’’ 30: 165- 180,2010.
  • 3. Frederickson H.G., Hart D.K., ‘’The public service and the patriotism of benevolence’’ Public Administration Review, 45(5), p547-553 1985.
  • 4. Guiseppi A.F., Vivien E.P., ‘’Differences in Job Motivation and Satisfaction Among Male And Female Managers’’, Jaournal of Homan Relations 35.(2) p101- 118, 1982.
  • 5. Hanks.K., ‘’Motivation People’’ [‘’İnsanları Motive Etme Sanatı’’], (Translated by Can İkizler), Alfa Publication, 1st Edition, p99, İstanbul, 2006.
  • 6. Hopper,J.R., ‘’Public Relations In Administration’’ [‘’Yönetimde Beşeri İlişkiler’’], (Translated by Özdemir Özkaya), Turkey In-service Education Association, [‘’Türkiye Hizmet içi Eğitim Derneği’’] Ankara. 1966.
  • 7. Kanbur.E., ‘’Implementing Total Quality Management in Business Factors Affecting Employee Motivation and Empirical Research’’ [‘’Toplam Kalite Yönetimi Uygulayan İşletmelerde İş gören Motivasyonunu Etkileyen Faktörler ve Ampirik Bir Araştırma’’], Balıkesir University, Institue of Social Sciences, Unpublished Master Degree Thesis, [‘’ Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi’’] p37, 2005.
  • 8. Karakaya A., Ay A.F., ‘’ Factors Influencing Employee Motivation: A Research on Health Professionals’’ [‘’Çalışanların Motivasyonunu Etkileyen Faktörler: Sağlık Çalışanlarına Yönelik Bir Araştırma’’] C.U. Journal of Social Sciences, [‘’C.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi’’] 31.(1).p55-67,2007.
  • 9. Kıdak L., Aksaraylı M., ‘’Motivation Factors in Health Services’’ [‘’Sağlık Hizmetlerinde Motivasyon Faktörleri’’] Celal Bayar University. Journal of Social Sciences Institue. [‘’ Celal Bayar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi’’] 7.(1) p75-94, 2009.
  • 10. Kutaniş Ö. R., ‘’Motivation Factors: Example of A Hazelnut Company’’ [“Motivasyon Faktörleri: Bir Fındık İşletmesi Örneği”] Sakarya University Journal of Faculity of Economics And Administrative Sciences. [‘’ Sakarya Üniversitesi İİBF Dergisi’’] 4.p47-62,2004.
  • 11. Morgan C.T., Richard A.K., Introduction to Psycpology, McGraw-Hill, New York, 1980.
  • 12. Öztürk Z., Dündar H., ‘’Organizational motivation and the factors that motivate public employees’’ [‘’Örgütsel motivasyon ve kamu çalışanlarını motive eden faktörler’’] C.U. Journal of Faculity of Economics And Administrative Sciences. 4 (2) p57-67,2003.
  • 13. Reiger R.C., Stang J., ‘’Management and Motivation: An Analysis of Productivity in Education and the Workplace’’ Management and Motivation Education.121.1.pp.62-64,1999.
  • 14. Smıthers G.L., Walker D.H.T., “The Effect of the Workplace on Motivation and Demotivation of Construction Professionals” Construction Management and Economics.18.7.pp.833-841, 2000.
  • 15. Steers R.M., Mowday R.T., Shapiro D.L., ‘’The Future Of Work Motivation Theory’’ Academy Of Management Review.29.3.pp.379-387, 2004.
  • 16. Tuna, M., Türk .S.M., ‘’The Comparison of Internal Motivation Level of Employees in Printing Companies in Public and Private Sector’’ [‘’Kamu ve Özel Sektör Matbaa İşletmelerinde Çalışanların İçsel Motivasyon Düzeylerinin Karşılaştırılması’’] Selçuk University, Journal of Social Sciences Institue. 16. p619-632, 2006.
  • 17. Watreman, Alan S. (2005), “When Effort Is Enjoyed: Two Studies of Intrinsic Motivation for Personally Salient Activities”, Motivation and Emotion.29.3.pp.165-188, 2005.

DETERMINING THE MOTIVATION LEVEL OF THE 25TH WINTER UNIVERSIADE HUMAN RESOURCES

Yıl 2012, Cilt: 6 Sayı: 3, 298 - 304, 01.12.2012

Öz

The aim of this research is to determine the motivation level of the personnel Working for the humanresources in the 25th Winter Universiade Coordination Center and to comprehend whether there is anyreaction against some demographic factors such like gender, marital status, administrative status andeducation level.Motivation scale which is of quinary Likert developed by Incir 1990 was implemented on 79 women %35,4 and 144 men %64,6 ,223 in total to acquire some data about the motivation of these personnel.When considered the distributions related to marital status %19.7 of them is married with the number of 44people, %80.3 of them is single with the number of 179 people; when considered the distributions relatedto status, %19,3 of them is administrator with the number of 43 people, %80,7 of them is personnel withthe number of 180 people.Frequency analysis in determining the demographic factors of the participants , t-test within independentgroups in determining their motivation according to gender,status and marital status and single sidedvariance analysis Anova in determining their motivation according to education levels were used.In this research, great difference was revealed in the comparison of motivation levels according to gender.According to this, male employees X=4.47±375 have more average compared to female ones X=3.13±217 . This can be a result of that male employees are less effected from increasing workload, theconcept of extra overtime which is not subject to any additional charge, and sometimes working even at theweekends. Additionally there was no great difference in the motivation level according to education level

Kaynakça

  • 1. Arzova B.S., The Most Important Role In The Leaders To Increasing Motivation [‘’Motivasyon Artırmada En Önemli Pay Yöneticilerindir’’] Ekopol: Economy, Politics, Culture and Art Journal,[‘’Ekopol: Ekonomi, Politika, Kültür ve Sanat Dergisi’’] 9: 20-21,2001.
  • 2. Erciş S.M., [‘’Pazarlama İletişiminde Motivasyonun Önemi ve Çok Uluslu Alışveriş Merkezi Örneği’’] Journal of Communication Concept and Research, [‘’ İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi’’ 30: 165- 180,2010.
  • 3. Frederickson H.G., Hart D.K., ‘’The public service and the patriotism of benevolence’’ Public Administration Review, 45(5), p547-553 1985.
  • 4. Guiseppi A.F., Vivien E.P., ‘’Differences in Job Motivation and Satisfaction Among Male And Female Managers’’, Jaournal of Homan Relations 35.(2) p101- 118, 1982.
  • 5. Hanks.K., ‘’Motivation People’’ [‘’İnsanları Motive Etme Sanatı’’], (Translated by Can İkizler), Alfa Publication, 1st Edition, p99, İstanbul, 2006.
  • 6. Hopper,J.R., ‘’Public Relations In Administration’’ [‘’Yönetimde Beşeri İlişkiler’’], (Translated by Özdemir Özkaya), Turkey In-service Education Association, [‘’Türkiye Hizmet içi Eğitim Derneği’’] Ankara. 1966.
  • 7. Kanbur.E., ‘’Implementing Total Quality Management in Business Factors Affecting Employee Motivation and Empirical Research’’ [‘’Toplam Kalite Yönetimi Uygulayan İşletmelerde İş gören Motivasyonunu Etkileyen Faktörler ve Ampirik Bir Araştırma’’], Balıkesir University, Institue of Social Sciences, Unpublished Master Degree Thesis, [‘’ Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi’’] p37, 2005.
  • 8. Karakaya A., Ay A.F., ‘’ Factors Influencing Employee Motivation: A Research on Health Professionals’’ [‘’Çalışanların Motivasyonunu Etkileyen Faktörler: Sağlık Çalışanlarına Yönelik Bir Araştırma’’] C.U. Journal of Social Sciences, [‘’C.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi’’] 31.(1).p55-67,2007.
  • 9. Kıdak L., Aksaraylı M., ‘’Motivation Factors in Health Services’’ [‘’Sağlık Hizmetlerinde Motivasyon Faktörleri’’] Celal Bayar University. Journal of Social Sciences Institue. [‘’ Celal Bayar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi’’] 7.(1) p75-94, 2009.
  • 10. Kutaniş Ö. R., ‘’Motivation Factors: Example of A Hazelnut Company’’ [“Motivasyon Faktörleri: Bir Fındık İşletmesi Örneği”] Sakarya University Journal of Faculity of Economics And Administrative Sciences. [‘’ Sakarya Üniversitesi İİBF Dergisi’’] 4.p47-62,2004.
  • 11. Morgan C.T., Richard A.K., Introduction to Psycpology, McGraw-Hill, New York, 1980.
  • 12. Öztürk Z., Dündar H., ‘’Organizational motivation and the factors that motivate public employees’’ [‘’Örgütsel motivasyon ve kamu çalışanlarını motive eden faktörler’’] C.U. Journal of Faculity of Economics And Administrative Sciences. 4 (2) p57-67,2003.
  • 13. Reiger R.C., Stang J., ‘’Management and Motivation: An Analysis of Productivity in Education and the Workplace’’ Management and Motivation Education.121.1.pp.62-64,1999.
  • 14. Smıthers G.L., Walker D.H.T., “The Effect of the Workplace on Motivation and Demotivation of Construction Professionals” Construction Management and Economics.18.7.pp.833-841, 2000.
  • 15. Steers R.M., Mowday R.T., Shapiro D.L., ‘’The Future Of Work Motivation Theory’’ Academy Of Management Review.29.3.pp.379-387, 2004.
  • 16. Tuna, M., Türk .S.M., ‘’The Comparison of Internal Motivation Level of Employees in Printing Companies in Public and Private Sector’’ [‘’Kamu ve Özel Sektör Matbaa İşletmelerinde Çalışanların İçsel Motivasyon Düzeylerinin Karşılaştırılması’’] Selçuk University, Journal of Social Sciences Institue. 16. p619-632, 2006.
  • 17. Watreman, Alan S. (2005), “When Effort Is Enjoyed: Two Studies of Intrinsic Motivation for Personally Salient Activities”, Motivation and Emotion.29.3.pp.165-188, 2005.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Research Article
Yazarlar

Alparslan Muharrem Kurudirek Bu kişi benim

Emre Belli Bu kişi benim

Dursun Katkat Bu kişi benim

Adem Tüzemen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 6 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Kurudirek, A. M., Belli, E., Katkat, D., Tüzemen, A. (2012). DETERMINING THE MOTIVATION LEVEL OF THE 25TH WINTER UNIVERSIADE HUMAN RESOURCES. Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 6(3), 298-304.

16227

16228

16229

16230