Araştırma, 2011–2012 eğitim-öğretim yılında Kayseri’de görev yapan 230 beden eğitimi öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak, Demirel ve Coşkun 2009 tarafından Türkçe’ye uyarlama çalışması yapılan “Meraklılık Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde kişisel bilgiler için betimsel istatistik yöntemleri frekans n , yüzde % , aritmetik ortalama ve standart sapma Ss kullanılmıştır. Farklığı tespit etmek amacıyla; cinsiyet, yaş, mesleki kıdem ve medeni durum değişkenlerinde normal dağılım ve homojenlik koşulları yerine gelmediği için Non-Parametrik testlerden Mann-Whitney U testi ve Kruskal Wallis testi uygulanmıştır. Sonuçlar 0,05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre; kadınların meraklılık puanı erkeklere göre daha yüksek, bekârların meraklılık puanı evlilere göre daha yüksek, 32 yaş ve altı olanların meraklılık puanı 33 yaş ve üstü olanlara göre daha yüksek, kıdem azaldıkça meraklılık puanı daha yüksek bulunmuştur.
The purpose of research is to determine the curiosity level of physical education and sports teachers.Research was conducted with physical education and sports teachers N=230 working in Kayseri during the2011-2012 academic year. “The Curiosity Index CI-3 ” which was developed by Ainley 1987 and adaptedinto Turkish by Demirel and Coşkun 2009 was used for data collection tools. In data analysis descriptivestatistics, frequency n , percentage % , mean and standard deviation Sd were utilized. In order toexplore the differences, non-parametrical tests Mann-Whitney U and Kruskal Wallis tests were used and SPSS18.0 statistics package program was used to determine if there was a relationship among the data. Accordingto the findings, women had higher curiosity level than men, singles had higher curiosity than married peopleand age group ≤ 30 years had higher curiosity than age group ≥ 31 years. The curiosity increased with thedecrease in working years
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 6 Sayı: 3 |