Bu çalışmanın amacı; alt yapıya yönelik 3 yıllık atletizm antrenmanlarının kız öğrencilerde bazı fiziksel ve fizyolojik parametrelere etkisini inceleyerek, kız çocuklarını atletizm yapmaya teşvik etmek, yetenekli görülenleri yönlendirmek ve atletizmin kız çocuklardaki gelişime etkisini araştırmaktır. Araştırmaya Milli Eğitim Bakanflığı’na bağlı devlet okullarından 56 kişi deney grubu 9 yaş , 50 kişi 9 yaş kontrol grubu olmak üzere toplam 106 kişi gönüllü olarak katılmıştır. Test ve ölçümler boy, vücut ağırlığı, esneklik, kavrama kuvveti, 1 dk şınav, 1 dk mekik, 6 dk koş yürü, 30m hız koşusu, anaerobik güç, reaksiyon deney grubuna üç yıl boyunca 2005-2006-2007 Eylül- Ocak ve Mayıs- Haziran aylarında senede üç ölçüm şeklinde uygulanmıştır. Kontrol grubuna ise özellikle büyümenin ve antrenmanın etkisini ayırt edebilmek için yılda bir ölçüm uygulanmıştır. Ölçümlerin istatistiksel analizleri SPSS 11.0 programında yapılmıştır. Deneklerin ilk ve son ölçümleri arasındaki farklar t-test ile değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda hem deney grubunda hem de kontrol grubunda yapılan ölçümlerde istatistiksel olarak p≤0,05, p≤0,01 anlamlı farklılıklar gözlenmiş, ancak deney grubunda yapılan ilk ve son ölçümler arasındaki farkların kontrol grubuyla karşılaştırıldığında değerlerin yüksek olması egzersizin etkisi ile açıklanabilir.
This study analyzed the effect of 3-year athletic training on some physical and physiological parameters of female students; to orientate skilled students to athletics, and to investigate the development of athletics in girl students. The study included 106 female pupils from Turkish state schools. All participants were aged 9 years; 56 participants were allocated to the experimental group and 50 to the control group. Test and measurements height, body weight, flexibility, grip strength, 1 min push-up, 1min sit- up, 6 min run, 30 m sprint, anaerobic strength, reaction were performed on the experimental group three times per year in September-January and May-June periods for three years, 2005 to 2007. The control group was tested once per year, to differentiate the effects of natural growth from those of training. The T-test was used to evaluate the differences between the base line and final measurements of the subjects. Statistically significant differences were observed between the experimental and control groups p
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 6 Sayı: 2 |