BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRK ANTRENÖRLERININ MESLEKI BENLIK SAYGISI DÜZEYLERININ İNCELENMESI

Yıl 2012, Cilt: 6 Sayı: 2, 161 - 168, 01.08.2012

Öz

Bu çalışmada, Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü GSGM , Gençlik ve Spor İl Müdürlükleri GSİM bünyesinde görev yapan kadrolu ve sözleşmeli antrenörlerin mesleki benlik saygısı düzeylerinin incelenmesini amaçlanmıştır. Bu genel amaç doğrultusunda geliştirilen alt problemlere cevap aranmıştır. Antrenörlerin mesleki benlik saygıları, yaş, cinsiyet, kadro durumu, mesleki hizmet yılı, eğitim durumu ve takım yada bireysel spor antrenörü olması değişkenleri aralarında anlamlı bir fark bulunup bulunmadığı araştırılmıştır. Araştırmada antrenörlerin mesleki benlik saygısını belirlemek için Arıcak 1999 tarafından geliştirilen “Mesleki Benlik Saygısı Ölçeği” ve araştırmacılar tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Türkiye genelinde hizmet veren Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü 81 İl antrenörleri oluştururken, örneklem grubu ise bu illerden tesadüfi örneklem yöntemi ile belirlenmiş 38 il merkezinde faal olarak görev yapan 31 farklı branştan 73’ü kadın ve 287’si erkek olmak üzere genel toplamda 360 antrenör oluşturmuştur. Yapılan istatistiki inceleme sonucunda bu anlamlılığın 26-30 yaş arasında olan antrenörlerle 31-35 yaş arasında olan antrenörler arasında olduğu ve 31-35 yaş arasında olan antrenörlerin mesleki benlik saygısı düzeylerinin anlamlı düzeyde yüksek olduğu tespit edilmiştir. 26-30 yaş arasında olan antrenörler ile 36-40 yaş arasında olan antrenörler arasında istatiksel olarak anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. 36-40 yaş arasında olan antrenörlerin mesleki benlik saygıları, 26-30 yaş arasındaki antrenörlerin mesleki benlik saygılarından anlamlı derecede yüksek bulunmuştur. Yapılan tüm değerlendirmeler sonucunda, araştırmaya katılan Türk antrenörlerinin mesleki benlik saygısı ölçeği toplam puan değerlendirmesine göre orta düzeyde mesleki benlik algısına sahip oldukları tespit edilmiştir. Ancak Türk antrenörler üzerine ilk defa yapılan bu çalışma sonuçlarına göre bir genelleme yapmanın uygun olmayacağı düşünülmektedir. Konuya ilişkin genelleme yapılabilmesi için gerek ulusal gerekse uluslar arası benzer ve daha kapsamlı çalışmalara ihtiyaç vardır.

Kaynakça

  • 1. Acar, M. (1993). Sports Objectives and Policies (1923- 1993), Prime Ministry State Planning Organization, Planning Department of the General Directorate of Social Planning, Ankara. [Sporda Hedefler ve Politikalar (1923-1993), Başbakanlık Devlet Planlama Teşkilatı, Sosyal Planlama Genel Müdürlüğü Planlama Daire Başkanlığı, Ankara].
  • 2. Altıntaş, E. (1989). Teacher Training Faculty Students' Self-Concepts of congruence between self and Occupational Factors Affecting Levels, PhD Thesis, Hacettepe University, Institute of Social Sciences. [Öğretmen Yetiştiren Fakülte Öğrencilerinin Benlik ve Mesleki Benlik Kavramları Arasındaki Bağdaşım Düzeylerini Etkileyen Bazı Faktörler, Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü].
  • 3. Arıcak, O. T. and Dilmac, B. (2003). An İnvestigations on Self – Esteem and Vocational Self – Esteem of Counseling and Guidance Students. Trakya University Journal of Social Science. Volume 3 (1), pp. 1-7. [Psikolojik Danışma ve Rehberlik Öğrencilerinin Bir Takım Değişkenler Açısından Benlik Saygısı İle Mesleki Benlik Saygısı Düzeylerinin İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Cilt 3 No1, 2003].
  • 4. Arıcak, O.T. (1999). Group Counseling and Professional Self Esteem Through Self Improvement. PhD Thesis. Marmara University, Institute of Education Sciences, Istanbul. [Grupla Psikolojik Danışma Yoluyla Benlik ve Mesleki Benlik Saygısının Geliştirilmesi. Doktora Tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 1999].
  • 5. Arıcak, O.T. (2001). Professional Self-Esteem Scale: Development, Reliability and Validity Studies. 6. National Counseling and Guidance Congress. 5-7 Eylül ODTÜ, Ankara. [Mesleki Benlik Saygısı Ölçeğinin Geliştirilmesi, Güvenirlik ve Geçerlik Çalışmaları. 6. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi. 5-7 Eylül ODTÜ, Ankara].
  • 6. Avşaroğlu, S. and Üre, Ö. (2007). Self-esteem of University Students in Decision Making, Decision Making and Coping Styles Self-Esteem and Respect to Some Variables. Selçuk University, Institute of Social Sciences Journal, Volume:18, Konya, 2007. [Üniversite Öğrencilerinin Karar Vermede Özsaygı, Karar Verme ve Stresle Başaçıkma Stillerinin Benlik Saygısı ve Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:18, Konya, 2007].
  • 7. Baloğlu, N., Karadağ, E., Çalıskan, N., and Korkmaz,T. (2006). An Evaluation of Vocational Self-Esteem and Job Satisfaction of Primary School Teachers. Ahi Evran University Journal of Kırşehir Education Faculty (JKEF). Volume; 7(2),pp. 345-358. [İlköğretim Öğretmenlerinin Mesleki Benlik Saygısı Ve İş Doyumları Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi. Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 7(2), 345-358].
  • 8. Büyüköztürk, Ş. (2006). Data Analysis Manual for the Social Sciences. Ankara; Published by Pacem. [Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Pacem Yayınları. Ankara].
  • 9. Dimaç, B., Çıtklı,Y., Işık,H., and Sungur,C. (2009). Technical Teacher Candidates’ Vocational Self- Esteem As Predictor of Attitudes Related Teaching Prefessions. Journal of Technical-Online. Vol. 8(2). pp. 127-143. [Teknik Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleklerine İlişkin Tutumlarının Yordayıcısı Olarak Mesleki Benlik Saygısı. Selçuk Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Teknik-Online Dergisi. 8(2), 127-143].
  • 10. Dolaşır S. (2006). Ethics and Principles of Coaching. Ankara: Gazi Publishing, Baran Offset. [Antrenörlük Etiği ve İlkeleri. Gazi Kitapevi, Ankara;Baran Ofset].
  • 11. Erman, K., Şahan, A., and Can, S. (2008). Comparison of Self-Esteem Level in Female and Male Athletes.http://www.bilalcoban.com/index.php?id=doku man&islem=oku&yer=2&kat=14&no=97. [Sporcu Bayan ve Erkeklerin Benlik Saygısı DüzeylerininKarşılaştırılması]. 168 Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi Cilt 6
  • 12. GSGM. Coach Education Regulation, 1 Chapter Objectives, Scope, Basis and Definitions: substance 4, Ankara. [Antrenör Eğitim Yönetmeliği, 1. Bölüm Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar: Madde 4, Ankara].
  • 13. Işık, E. N. (2006). Investigation of the Consistency Between Self Concept and Vocational Self Concept of the Teacher Candidates: Selçuk University Sample. Master Thesis. Selcuk University Institute of Social Sciences. Konya. [Öğretmen Adaylarının Benlik Kavramları İle Mesleki Benlik Kavramları Arasındaki Bağdaşımın Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi: Selçuk Üniversitesi Örneği. Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Konya].
  • 14. Karakaya, I., Çoşkun, A., and Ağaoğlu, B., (2006). Evaluation Of Depression, Anxiety and Self-Esteem Levels in Swimmers. Anatolian Journal of Psychiatry, Volume, 7(3), 162-166. [Yüzücülerin Depresyon, Benlik Saygısı Ve Kaygı Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 7(3), 162-166].
  • 15. Karasar, N. (2005). Scientific Research Methods. Ankara: Nobel Publication Distribution. [Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Nobel Yayınları. Ankara, 2005].
  • 16. Korkmaz, F., Korkmaz, N.H., Arabacı,R., Akça, A., Akça, C. (2006). Social Preferences of The Volleyball Trainers in Turkey And Their Attitudes Towards Their Profession. The University of Uludağ. The Journal of Faculty of Education of Uludağ University. Vol. XIX (2), 321-344. [Türkiye Voleybol Antrenörlerinin Sosyal Tercihleri ve Mesleklerine Bakışları. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi XIX (2), 321-344].
  • 17. Otacıoğlu, S.G. (2009). The Relations between the Music Teacher Candidates’ Levels of Self Esteem and Their Successes in Academic and Playing Instruments. Dicle University Journal of Ziya Gökalp Faculty of Education. Vol.13, pp..141-150. [Müzik Öğretmeni Adaylarının Benlik Saygısı Düzeyleri İle Akademik ve Çalgı Başarılarının Karşılaştırılması. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (13). 141-150].
  • 18. Özdemir, A.R., Özdemir, E., Akça, C., Ediz, B., Akça, A. (2002). Some Factors Influencing The Correlational Levels Between The Self- Concept and Vocational Self-Concept of The Final Year Students in The Physical Education and Sports Department of The University of Uludağ. The Journal of Faculty of Education of Uludağ University. Vol, XV (1)pp. 287- 303. [Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Son Sınıf Öğrencilerinin Benlik ve Mesleki Benlik Kavramları Arasındaki Bağdaşım Düzeylerini Etkileyen Bazı Faktörler. Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: XV, Sayı: 1. 287-303].
  • 19. Özdemir, S. ve Yalın, H.İ. (2003). İntroduction to Teaching Profession, Nobel Publication, Ankara. [Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Nobel YayınDağıtım, Ankara].
  • 20. Sarıkaya, T,. Khorshıd, L. (2009). The investigation of the factors that affect university students’ profession choice: university students’ profession choice. Journal of Turkish Educational Science, 7(2), 393-423. [Üniversite öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen etmenlerin incelenmesi: üniversite öğrencilerinin meslek seçimi Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 393- 423].
  • 21. Sayın, S. (2005). A study on the Attitude of Teacher Candidates towards Teaching Profession and Their Vocational Self-esteems. Eurasian Journal of Educational Research, Volume:19, pp, 272- 281.[Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Karsı Tutumları ve Mesleki Benlik Saygılarının İncelenmesi. Eurasian Journal of Educational Research, 19, 272 pp, 272-281].
  • 22. Ünal, E., Şimşek, S. (2008). An Analysis of Pre Service Elementary School Teachers’ Occupational Respect According to Different Variables, Elementary Education Online, 7(1), 41-52. [İlköğretim Bölümü Anabilim Dallarında Öğrenim Gören Öğretmen Adaylarının Mesleki Benlik Saygılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, İlköğretim Online, 7(1), [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr].
  • 23. Watson, C. (2006). Narratives of Practice and the Construction of Identity in Teaching, Teachers and Teaching: Theory and Practice 12, 5, 509–526.
  • 24. Yıldırım,Y., Kırımoğlu, H., Temiz, A. (2010). A Research on Professional Self-Esteem of Physical Education and Sports Teachers That Work in Primary and Secondary Education Schools. Selçuk University Journal of Physical Education and Sport Science. Vol 12 (1), 29–35. [Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin Mesleki Benlik Saygısı Düzeylerinin İncelenmesi (Hatay İl Örneği). Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 2010, 12 (1), 29–35].
  • 25. Yıldız, Y. (2004). Celal Bayar University School of Physical Education and Sports Management Sports Manager Candidates Studying in the Department of Occupational Self-Concepts of Congruence between Self and Investigation of some Factors Levels, Master Thesis, Celal Bayar University, Health Sciences Institute, Department of Physical Education and Sports, Sports Department of psycho-Social Sciences,Manisa. [Celal Bayar Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Yöneticilik Bölümü’nde Öğrenim Gören Spor Yöneticisi Adaylarının Benlik ve Mesleki Benlik Kavramları Arasındaki Bağdaşım Düzeyinin Bazı Faktörler Açısından İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Celal Bayar Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve SporAnabilim Dalı, Sporda Psiko-Sosyal Alanlar Bilim Dalı, Manisa].

EVALUATION OF VOCATIONAL SELF ESTEEM LEVELS OF THE TURKISH COACHES

Yıl 2012, Cilt: 6 Sayı: 2, 161 - 168, 01.08.2012

Öz

The aim of the present research was to evaluate vocational self esteem levels of thecoaches who were employed as a permanent employee or contract employee at the ProvinceDirectorate of Youth and Sports of General Directorate of Youth and Sports. With this generalaim in mind, answers to some sub-problems were sought. We tried to investigate whetherthere was a significant difference between vocational self esteem levels and such variables asage, sex, marital status, being a employment status permanent employee or contractemployee , professional-working-time, educational status and being a trainer of a team sportsor individual sports.“Vocational Self Esteem Scale” developed by Arıcak 1999 and “PersonalInformation Form” developed by the researcher were used in order to determine thevocational self esteem of the coaches. The population of the research was consisted ofcoaches employed at Province Directorates of Youth and Sports from 81 cities acrossTurkey. The sample of the research was made up by a total of 360 coaches 73 femalecoaches and 287 male coaches out of 31 different sport types who were working actively in38 city centers and were selected with random sampling method.It was found out that the difference was between the coaches aged 26-30 and thoseaged 31-35 and vocational self esteem levels of the coaches aged 31-35 was significantlyhigher. Also, there was a statistically significant difference between the coaches aged 26-30and those aged 36-40 and vocational self esteem levels of the coaches aged 36-40 wassignificantly higher compared to those aged 26-30.To sum up, Turkish coaches had moderate vocational self perception. However, wethought that it would be inappropriate to make any generalizations in light of the results of thepresent research, which was conducted with the Turkish coaches for the first time

Kaynakça

  • 1. Acar, M. (1993). Sports Objectives and Policies (1923- 1993), Prime Ministry State Planning Organization, Planning Department of the General Directorate of Social Planning, Ankara. [Sporda Hedefler ve Politikalar (1923-1993), Başbakanlık Devlet Planlama Teşkilatı, Sosyal Planlama Genel Müdürlüğü Planlama Daire Başkanlığı, Ankara].
  • 2. Altıntaş, E. (1989). Teacher Training Faculty Students' Self-Concepts of congruence between self and Occupational Factors Affecting Levels, PhD Thesis, Hacettepe University, Institute of Social Sciences. [Öğretmen Yetiştiren Fakülte Öğrencilerinin Benlik ve Mesleki Benlik Kavramları Arasındaki Bağdaşım Düzeylerini Etkileyen Bazı Faktörler, Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü].
  • 3. Arıcak, O. T. and Dilmac, B. (2003). An İnvestigations on Self – Esteem and Vocational Self – Esteem of Counseling and Guidance Students. Trakya University Journal of Social Science. Volume 3 (1), pp. 1-7. [Psikolojik Danışma ve Rehberlik Öğrencilerinin Bir Takım Değişkenler Açısından Benlik Saygısı İle Mesleki Benlik Saygısı Düzeylerinin İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Cilt 3 No1, 2003].
  • 4. Arıcak, O.T. (1999). Group Counseling and Professional Self Esteem Through Self Improvement. PhD Thesis. Marmara University, Institute of Education Sciences, Istanbul. [Grupla Psikolojik Danışma Yoluyla Benlik ve Mesleki Benlik Saygısının Geliştirilmesi. Doktora Tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 1999].
  • 5. Arıcak, O.T. (2001). Professional Self-Esteem Scale: Development, Reliability and Validity Studies. 6. National Counseling and Guidance Congress. 5-7 Eylül ODTÜ, Ankara. [Mesleki Benlik Saygısı Ölçeğinin Geliştirilmesi, Güvenirlik ve Geçerlik Çalışmaları. 6. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi. 5-7 Eylül ODTÜ, Ankara].
  • 6. Avşaroğlu, S. and Üre, Ö. (2007). Self-esteem of University Students in Decision Making, Decision Making and Coping Styles Self-Esteem and Respect to Some Variables. Selçuk University, Institute of Social Sciences Journal, Volume:18, Konya, 2007. [Üniversite Öğrencilerinin Karar Vermede Özsaygı, Karar Verme ve Stresle Başaçıkma Stillerinin Benlik Saygısı ve Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:18, Konya, 2007].
  • 7. Baloğlu, N., Karadağ, E., Çalıskan, N., and Korkmaz,T. (2006). An Evaluation of Vocational Self-Esteem and Job Satisfaction of Primary School Teachers. Ahi Evran University Journal of Kırşehir Education Faculty (JKEF). Volume; 7(2),pp. 345-358. [İlköğretim Öğretmenlerinin Mesleki Benlik Saygısı Ve İş Doyumları Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi. Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 7(2), 345-358].
  • 8. Büyüköztürk, Ş. (2006). Data Analysis Manual for the Social Sciences. Ankara; Published by Pacem. [Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Pacem Yayınları. Ankara].
  • 9. Dimaç, B., Çıtklı,Y., Işık,H., and Sungur,C. (2009). Technical Teacher Candidates’ Vocational Self- Esteem As Predictor of Attitudes Related Teaching Prefessions. Journal of Technical-Online. Vol. 8(2). pp. 127-143. [Teknik Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleklerine İlişkin Tutumlarının Yordayıcısı Olarak Mesleki Benlik Saygısı. Selçuk Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Teknik-Online Dergisi. 8(2), 127-143].
  • 10. Dolaşır S. (2006). Ethics and Principles of Coaching. Ankara: Gazi Publishing, Baran Offset. [Antrenörlük Etiği ve İlkeleri. Gazi Kitapevi, Ankara;Baran Ofset].
  • 11. Erman, K., Şahan, A., and Can, S. (2008). Comparison of Self-Esteem Level in Female and Male Athletes.http://www.bilalcoban.com/index.php?id=doku man&islem=oku&yer=2&kat=14&no=97. [Sporcu Bayan ve Erkeklerin Benlik Saygısı DüzeylerininKarşılaştırılması]. 168 Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi Cilt 6
  • 12. GSGM. Coach Education Regulation, 1 Chapter Objectives, Scope, Basis and Definitions: substance 4, Ankara. [Antrenör Eğitim Yönetmeliği, 1. Bölüm Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar: Madde 4, Ankara].
  • 13. Işık, E. N. (2006). Investigation of the Consistency Between Self Concept and Vocational Self Concept of the Teacher Candidates: Selçuk University Sample. Master Thesis. Selcuk University Institute of Social Sciences. Konya. [Öğretmen Adaylarının Benlik Kavramları İle Mesleki Benlik Kavramları Arasındaki Bağdaşımın Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi: Selçuk Üniversitesi Örneği. Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Konya].
  • 14. Karakaya, I., Çoşkun, A., and Ağaoğlu, B., (2006). Evaluation Of Depression, Anxiety and Self-Esteem Levels in Swimmers. Anatolian Journal of Psychiatry, Volume, 7(3), 162-166. [Yüzücülerin Depresyon, Benlik Saygısı Ve Kaygı Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 7(3), 162-166].
  • 15. Karasar, N. (2005). Scientific Research Methods. Ankara: Nobel Publication Distribution. [Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Nobel Yayınları. Ankara, 2005].
  • 16. Korkmaz, F., Korkmaz, N.H., Arabacı,R., Akça, A., Akça, C. (2006). Social Preferences of The Volleyball Trainers in Turkey And Their Attitudes Towards Their Profession. The University of Uludağ. The Journal of Faculty of Education of Uludağ University. Vol. XIX (2), 321-344. [Türkiye Voleybol Antrenörlerinin Sosyal Tercihleri ve Mesleklerine Bakışları. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi XIX (2), 321-344].
  • 17. Otacıoğlu, S.G. (2009). The Relations between the Music Teacher Candidates’ Levels of Self Esteem and Their Successes in Academic and Playing Instruments. Dicle University Journal of Ziya Gökalp Faculty of Education. Vol.13, pp..141-150. [Müzik Öğretmeni Adaylarının Benlik Saygısı Düzeyleri İle Akademik ve Çalgı Başarılarının Karşılaştırılması. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (13). 141-150].
  • 18. Özdemir, A.R., Özdemir, E., Akça, C., Ediz, B., Akça, A. (2002). Some Factors Influencing The Correlational Levels Between The Self- Concept and Vocational Self-Concept of The Final Year Students in The Physical Education and Sports Department of The University of Uludağ. The Journal of Faculty of Education of Uludağ University. Vol, XV (1)pp. 287- 303. [Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Son Sınıf Öğrencilerinin Benlik ve Mesleki Benlik Kavramları Arasındaki Bağdaşım Düzeylerini Etkileyen Bazı Faktörler. Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: XV, Sayı: 1. 287-303].
  • 19. Özdemir, S. ve Yalın, H.İ. (2003). İntroduction to Teaching Profession, Nobel Publication, Ankara. [Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Nobel YayınDağıtım, Ankara].
  • 20. Sarıkaya, T,. Khorshıd, L. (2009). The investigation of the factors that affect university students’ profession choice: university students’ profession choice. Journal of Turkish Educational Science, 7(2), 393-423. [Üniversite öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen etmenlerin incelenmesi: üniversite öğrencilerinin meslek seçimi Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 393- 423].
  • 21. Sayın, S. (2005). A study on the Attitude of Teacher Candidates towards Teaching Profession and Their Vocational Self-esteems. Eurasian Journal of Educational Research, Volume:19, pp, 272- 281.[Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Karsı Tutumları ve Mesleki Benlik Saygılarının İncelenmesi. Eurasian Journal of Educational Research, 19, 272 pp, 272-281].
  • 22. Ünal, E., Şimşek, S. (2008). An Analysis of Pre Service Elementary School Teachers’ Occupational Respect According to Different Variables, Elementary Education Online, 7(1), 41-52. [İlköğretim Bölümü Anabilim Dallarında Öğrenim Gören Öğretmen Adaylarının Mesleki Benlik Saygılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, İlköğretim Online, 7(1), [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr].
  • 23. Watson, C. (2006). Narratives of Practice and the Construction of Identity in Teaching, Teachers and Teaching: Theory and Practice 12, 5, 509–526.
  • 24. Yıldırım,Y., Kırımoğlu, H., Temiz, A. (2010). A Research on Professional Self-Esteem of Physical Education and Sports Teachers That Work in Primary and Secondary Education Schools. Selçuk University Journal of Physical Education and Sport Science. Vol 12 (1), 29–35. [Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin Mesleki Benlik Saygısı Düzeylerinin İncelenmesi (Hatay İl Örneği). Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 2010, 12 (1), 29–35].
  • 25. Yıldız, Y. (2004). Celal Bayar University School of Physical Education and Sports Management Sports Manager Candidates Studying in the Department of Occupational Self-Concepts of Congruence between Self and Investigation of some Factors Levels, Master Thesis, Celal Bayar University, Health Sciences Institute, Department of Physical Education and Sports, Sports Department of psycho-Social Sciences,Manisa. [Celal Bayar Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Yöneticilik Bölümü’nde Öğrenim Gören Spor Yöneticisi Adaylarının Benlik ve Mesleki Benlik Kavramları Arasındaki Bağdaşım Düzeyinin Bazı Faktörler Açısından İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Celal Bayar Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve SporAnabilim Dalı, Sporda Psiko-Sosyal Alanlar Bilim Dalı, Manisa].
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Yunus Yıldırım Bu kişi benim

Hüseyin Kırımoğlu Bu kişi benim

Gülşen Fizlazoğlu Çokluk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yıldırım, Y., Kırımoğlu, H., & Çokluk, G. F. (2012). TÜRK ANTRENÖRLERININ MESLEKI BENLIK SAYGISI DÜZEYLERININ İNCELENMESI. Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 6(2), 161-168.

16227

16228

16229

16230