Bu araştırmanın amacı; beden eğitimi öğretmenlerinin hizmet öncesi eğitim sürecindeki derslere ilişkin görüşlerinin tespit edilmesidir. Araştırma gurubunu 2009-2010 eğitim öğretim yılında 5 farklı ilde görev yapan toplam 242 beden eğitimi öğretmeninden oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Hill ve Brodin’in 2004 araştırmasında kullandığı 25 soruluk anket formu düzenlenerek kullanılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiklerden aritmetik ortalama ve standart sapma tekniklerinden yararlanılmıştır. Bunun yanında elde edilen veriler doğrultusunda frekans ve yüzde dağılımı hesaplamaları yapılmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda; beden eğitimi öğretmenlerinin verilen ankette bulunan 25 konu başlığını da genel olarak önemsediği görülmüştür. Fakat bazı başlıklar diğerlerine göre ön plana çıkmıştır; “çok önemli” seçeneği doğrultusunda alan başlıkları incelendiğinde; öğretmenlik uygulaması %83,5 , sportif branşlar ile ilgili bilgi ve beceriler %76 , ilkyardım bilgisi % 66,9 , antrenman bilgisi %58, 7 , öğretim yöntemleri bilgisi %57 , sağlık bilgisi %56,2 , iletişim becerileri %53,7 ve ders planlama % 52,5 başlıklarının ön plana çıktığı görülmüştür. Bu alanlar %50 ‘nin üzerinde beden eğitimi öğretmenleri tarafından çok önemli olarak cevaplanmıştır. Ortalama değerler açısından da ele alındığında da yine adı geçen başlıkların sırayla en yüksek ortalamalara sahip olduğu görülmüştür. Sonuç olarak, anketteki sorulara verilen yanıtlara göre öğretmenlerin, hizmet öncesi eğitimde aldıkları bilgileri, uygulama alanındaki ihtiyaçlarına göre önem derecesine koydukları görülmüştür.
Beden Eğitimi Öğretmeni Öğretmenlik Öncesi Eğitim Beden Eğitimi
The purpose of this study was to determine physical education teachers’ opinions of lessons duringthe preparation for teaching. The research group consisted of 242 physical education teachersfrom 5 different cities during the 2009–2010 education year. The study used a data collection tooldeveloped by Hill and Brodin 2004 by arranged, comprising 25 questions with a five-pointresponse scale. Data analysis used descriptive statistics of arithmetic mean and standarddeviation. In addition with according to the obtained data it was used that, frequency andpercentage. Of the 25 subject title which was investigated in the questionnaire, generally as veryimportant by the physical education teachers. However some title foremost than the others.According to questions and five different answer selection, many physical education teachersanswered as; “very important” to questions about teaching practice 83.5% , knowledge and skillsrelated to sports branches 76% , first aid knowledge 66.9% , training information 58.7% ,knowledge of teaching methods 57% , health information 56.2% , communication skills 53.7% ,and lesson planning 52.5% . The same fields had the highest scores in terms of the mean values.Examining the survey responses, it was determined that whether the teachers consider the givensubject matters to be important in terms of pre-service education according to the requirements ofthe field
Physical Education Teacher Preparation for Teaching Physical Education Teacher Education Program.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 6 Sayı: 2 |