Eğitim destekleri, kariyer gelişim olanakları ve eğitim sonrasında istihdam durumunun incelenmesi amacıyla yapılan bu çalışmaya 330 öğretim elemanı ile 870 öğrenci katılmıştır. Veri toplama aracı olarak 11 maddelik bir ölçek kullanılmıştır. Elde edilen verilerin aritmetik ortalamaları ve standart sapmaları hesaplanmış, gruplar arası farklılığı bulmak için bağımsız grup t testi kullanılmıştır. Öğretim elemanları ile öğrencilerin ölçek içerisinde yer alan faktörlere yönelik görüşlerinin karşılaştırılmaları sonucunda, mevcut duruma yönelik analize göre; ‘ders dışı sportif etkinliklerin varlığı’, ‘kültürel etkinliklerin varlığı’, ‘bilimsel konferans, seminer vb. etkinliklerin varlığı’, ‘öğrencilerin iş bulmasında okul tarafından sağlanan kolaylıklar’, ‘mezun olan öğrencilerin kamu kurumlarında rahatlıkla iş bulması’ ve ‘mezun olan öğrencilerin özel kuruluşlarda rahatlıkla iş bulması’ faktörlerinde p
330 faculty members and 870 students participated in this study carried out for the purpose of investigating educational supports, career development opportunities and job opportunities after the education is completed. A scale consisting of 11 factors was used. The participants were asked to self-report the ‘current state’ and ‘importance level’ of “educational supports, career development opportunities and job opportunities following the completion of education”. Arithmetic means and standard deviations of the data obtained were calculated, and in order to find the difference between the groups, Independent t-test was used. According to the analysis conducted on the factors aiming to solicit participants’ perception of the current state, meaningful difference at the level of p
School of Physical Education and Sport Education Career Employment
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 2 Sayı: 2 |