Bu çalışma, spor giyim markası tüketicilerinin karar verme tarzları ile marka bağlılığı arasındaki ilişkinin araştırılması amacı ile yapılmıştır. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören 267 (174 erkek, 93 kadın) öğrenciye, Dursun ve ark. (2013) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Tüketici Karar Verme Tarzları Ölçeği" ve Khiabanian ve Karakadılar (2016) tarafından Türkçeye uyarlanan “Marka Sadakati Ölçeği” (MSÖ) uygulatılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiksel yöntemleri olarak, frekans, yüzde, ortalama ve standart sapma kullanılmıştır. Araştırmanın sürekli değişkenleri arasında pearson korelasyon ve regresyon analizi uygulanmıştır. Spor tüketicisi üniversite öğrencilerinin satın alma tarzı ve marka bağlılığı puan ortalamaları incelendiğinde, mükemmeliyetçilik, memnuniyet, marka algısı ve bilgi karmaşası yaşama düzeylerinin yüksek, marka odaklılık, moda odaklılık, alışkanlık, alışverişten kaçınma, kararsızlık, satın alma tarzı, benimseme, satın alma niyeti düzeylerinin orta düzeyde, dikkatsizlik ortalamalarının zayıf düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Spor markalarında satın alma tarzları ve marka bağlılığı puanları arasında korelasyon analizi sonucunda, satın alma tarzları ile marka bağlılığı arasında pozitif korelasyon olduğu, arka bağlılığı genel ortalamalarının yüksek olduğu ve satın alma tarzının marka bağlılığı düzeyini arttırdığı ortaya çıkmıştır.
Spor Markası Tüketici Karar Verme Tarzı Marka Bağlılığı Spor Pazarlaması
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Ağustos 2020 |
Gönderilme Tarihi | 10 Şubat 2020 |
Kabul Tarihi | 2 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 14 Sayı: 2 |