Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 14 Sayı: 3, 331 - 344, 10.12.2020

Öz

The aim of this research is to evaluate the reasons why parents guide their children to fencing to participate in sports activities. In the research, phenomenology, as one of the qualitative research approaches, was used. The study group consists of 35 vounteer parents (19 mothers and 16 fathers with an age range of 35-42) of 7-13 years old children who have been doing fencing for at least 6 months in the sports centers in Ankara.As a means of data collection, a semi-structured interview form was used. The analysis of the data was done using content analysis. As a result of the analysis of the data obtained from the parents' views, a total of 8 themes were obtained: affective factors, external factors, health factors, cognitive development factors, child-based factors, order factors, psychomotor development factors and digital environment factors. It was found out that parents guide their children to fencing because they want their children to maintain their growing healthily, to keep them away from technological tools such as mobile phones and tablets and digital environments, to keep up with their child's desire to participate in fencing, and to ensure their child's regular lifestyle behaviors.

Kaynakça

  • 1. Auxter D., Pyfer J., Hunettig C. (1993). Adapted physical education and reaction. 7. Basım. Mosby, USA.
  • 2. Barsbuğa Y., Sarıipek T. (2016). Eskrim sporu yapan sporcu ailelerinin psikolojik kazanımları. Sosyal Bilimler Dergisi. 3(8), 265-273.
  • 3. Creswell JW. (2013). Research design: qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage publications.
  • 4. Cohen L., Manion L., Morrison K. (2007). Research methods in education. Routledge falmer. London.
  • 5. Enzo M. (1985). Cours international pour technicsien d’escrime, Roma. s. 2
  • 6. Esenturk OK., Tekkursun G., Yilmaz A., Ilhan EL. (2016). Evaluation of the extracurricular sportive activities from the view of physical education teachers. Science. Movement And Health. 16(2), 599-608.
  • 7. Güven Ö., Öncü E. (2016). Beden eğitimi ve spora katılımda aile faktörü. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi. 10(10), 81-90.
  • 8. Hazar Z., Tekkurşun DG., Dalkıran H. (2017). Ortaokul öğrencilerinin geleneksel oyun ve dijital oyun algılarının incelenmesi: Karşılaştırmalı metafor çalışması. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 15(4), 179-190.
  • 9. Holfelder B., Schott N. (2014). Relationship of fundamental movement skills and physical activity in children and adolescents. a systematic review. Psychology of Sport And Exercise. 15, 382-391.
  • 10. Kalkan N., Zekioğlu A. (2017). Eskrim antrenörlerine göre eskrim sporcularının performansını etkileyen psikolojik faktörlerin değerlendirilmesi nitel çalışma. Ulusal Spor Bilimleri Dergisi. 1(1), 29-42.
  • 11. Kartal R., Dereceli Ç., Kartal A. (2016). Eskrim sporu yapan ve yapmayan 10-12 yaş arası çocukların dikkat düzeylerinin incelenmesi. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi. 3(2), 82-88.
  • 12. Karakaya ED., Salici O. (2016). Isparta’da öğrenim gören 11-13 yaş gurubu öğrencilerin popüler spor branşları hakkındaki metaforik algılarının belirlenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2(3), 1059-1076.
  • 13. Kaya Ö., Cicicoğlu, Hİ., Demir GT. (2018). The attitudes of university students towards sports: attitude and metaphorical perception. European Journal of Physical Education And Sport Science. 5(1), 115-133.
  • 14.. Keskin V. (2006). Çocuklarını spora yönlendiren anne ve babaların beklentileri. Yüksek Lisans Tezi, Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Afyonkarahisar.
  • 15. Kesici D. Muhiç, E. (2013). Sports in metaphor and metaphor in sports. Sport Logia. 9(1), 28-33.
  • 16. Koç M., Murathan F., Yetiş Ü., Murathan T. (2015). İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin spor kavramına ilişkin algıları. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi. 3(9), 294-303.
  • 17. Kurtipek S., Sönmezoğlu U. (2018). Determination of the perceptions of sports managers about sport concept: a metaphor analysis study. International Journal of Higher Education. 7(4), 17-25.
  • 18. Kuş E. (2003). Nicel- nitel araştırma teknikleri. Anı Yayıncılık. Ankara.
  • 19. Maykut P., Morehouse R. (1994). Beginning qualitative research: a philosophic and practical guide. The Falmer Press. London.
  • 20. Merriam SB. (1998). Qualitative researchand case study applications in education (secondedition). Jossey-BassPublishers. San Francisco.
  • 21. Miles MB., Huberman AM. (1994). Qualitative data analysis. An expanded sourcebook sage.
  • 22. Ocak Y., Keskin V., Tortop Y., Gölünük S. (2010). Çocuklarını yaz spor okullarına gönderen ailelerin sosyo ekonomik durumları ve beklentileri. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi. 2(1), 13-22.
  • 23. Punch KF. (2005). Introduction to social research. Quantitative and Qualitative Approaches.
  • 24. Sevinç Ö., Ergenç M. (2017). Düzce Üniversitesi’nin bazı fakültelerinde öğrenim görmekte olan lisans öğrencilerinin “spor” hakkındaki metaforları. Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(2), 106-131.
  • 25. Tavşancıl E., Aslan AE. (2001). İçerik analizi ve uygulama örnekleri. 1.Basım. Yeni Çizgi Yayın Dağıtım. İstanbul.
  • 26. Tekkursun DG., Yilmaz A., Esenturk OK., Ilhan, EL. (2016). Why does my child swım mechanism of parent guidance. Science, Movement and Health. 16(2), 442-448.
  • 27. Yetim AA. (2005). Sosyoloji ve spor. Yaylacık Matbaası, İstanbul.
  • 28. Yıldırım A., Şimşek H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık. Ankara.
  • 29. Yıldırım A., Şimşek H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Geliştirilmiş Dokuzuncu Baskı. Seçkin. Ankara.
  • 30. Yılmaz A., Esenturk OK., Tekkursun DG., Ilhan EL. (2017). Metaphoric perception of gifted students about physical education course and physical education teachers. Journal of Education and Learning. 6(2), 220-234.
  • 31. Yin RK. (2003). Case study research. Sage Publication. London.

EBEVEYNLERİN ÇOCUKLARINI ESKRİM SPORUNA YÖNLENDİRME NEDENLERİ

Yıl 2020, Cilt: 14 Sayı: 3, 331 - 344, 10.12.2020

Öz

Bu araştırmanın amacı; ebeveynlerin, çocuklarını eskrim sporuna yönlendirme nedenlerini incelemektir. Araştırmada, nitel araştırma yaklaşımlarından olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Ankara'daki spor merkezlerinde en az 6 aydır eskrim yapan 7-13 yaş grubundaki çocukların toplam 35 gönüllü ebeveyni (35-42 yaş arası 19 anne ve 16 baba) oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Ebeveynlerin görüşlerinden elde edilen verilerin analizi sonucunda duyuşsal etmenler, dışsal etmenler, sağlık etmenleri, bilişsel gelişim etmenleri, çocuktan kaynaklanan etmenler, düzen etmenleri, psikomotor gelişim etmenleri ve dijital ortam etmenleri olmak üzere toplam 8 tema elde edilmiştir. Ebeveynlerin çocuklarını eskrime yönlendirme nedenlerinin çocuklarının gelişimini sağlıklı olarak sürdürmesi isteğinin yanı sıra telefon, tablet gibi teknolojik aletlerden, dijital ortamdan uzaklaştırmak, çocuğunun eskrime katılma arzusuna ayak uydurmak ve çocuğunun düzenli yaşam biçimi davranışları kazanmasını sağlamak olduğu gözlemlenmiştir.

Kaynakça

  • 1. Auxter D., Pyfer J., Hunettig C. (1993). Adapted physical education and reaction. 7. Basım. Mosby, USA.
  • 2. Barsbuğa Y., Sarıipek T. (2016). Eskrim sporu yapan sporcu ailelerinin psikolojik kazanımları. Sosyal Bilimler Dergisi. 3(8), 265-273.
  • 3. Creswell JW. (2013). Research design: qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage publications.
  • 4. Cohen L., Manion L., Morrison K. (2007). Research methods in education. Routledge falmer. London.
  • 5. Enzo M. (1985). Cours international pour technicsien d’escrime, Roma. s. 2
  • 6. Esenturk OK., Tekkursun G., Yilmaz A., Ilhan EL. (2016). Evaluation of the extracurricular sportive activities from the view of physical education teachers. Science. Movement And Health. 16(2), 599-608.
  • 7. Güven Ö., Öncü E. (2016). Beden eğitimi ve spora katılımda aile faktörü. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi. 10(10), 81-90.
  • 8. Hazar Z., Tekkurşun DG., Dalkıran H. (2017). Ortaokul öğrencilerinin geleneksel oyun ve dijital oyun algılarının incelenmesi: Karşılaştırmalı metafor çalışması. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 15(4), 179-190.
  • 9. Holfelder B., Schott N. (2014). Relationship of fundamental movement skills and physical activity in children and adolescents. a systematic review. Psychology of Sport And Exercise. 15, 382-391.
  • 10. Kalkan N., Zekioğlu A. (2017). Eskrim antrenörlerine göre eskrim sporcularının performansını etkileyen psikolojik faktörlerin değerlendirilmesi nitel çalışma. Ulusal Spor Bilimleri Dergisi. 1(1), 29-42.
  • 11. Kartal R., Dereceli Ç., Kartal A. (2016). Eskrim sporu yapan ve yapmayan 10-12 yaş arası çocukların dikkat düzeylerinin incelenmesi. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi. 3(2), 82-88.
  • 12. Karakaya ED., Salici O. (2016). Isparta’da öğrenim gören 11-13 yaş gurubu öğrencilerin popüler spor branşları hakkındaki metaforik algılarının belirlenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2(3), 1059-1076.
  • 13. Kaya Ö., Cicicoğlu, Hİ., Demir GT. (2018). The attitudes of university students towards sports: attitude and metaphorical perception. European Journal of Physical Education And Sport Science. 5(1), 115-133.
  • 14.. Keskin V. (2006). Çocuklarını spora yönlendiren anne ve babaların beklentileri. Yüksek Lisans Tezi, Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Afyonkarahisar.
  • 15. Kesici D. Muhiç, E. (2013). Sports in metaphor and metaphor in sports. Sport Logia. 9(1), 28-33.
  • 16. Koç M., Murathan F., Yetiş Ü., Murathan T. (2015). İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin spor kavramına ilişkin algıları. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi. 3(9), 294-303.
  • 17. Kurtipek S., Sönmezoğlu U. (2018). Determination of the perceptions of sports managers about sport concept: a metaphor analysis study. International Journal of Higher Education. 7(4), 17-25.
  • 18. Kuş E. (2003). Nicel- nitel araştırma teknikleri. Anı Yayıncılık. Ankara.
  • 19. Maykut P., Morehouse R. (1994). Beginning qualitative research: a philosophic and practical guide. The Falmer Press. London.
  • 20. Merriam SB. (1998). Qualitative researchand case study applications in education (secondedition). Jossey-BassPublishers. San Francisco.
  • 21. Miles MB., Huberman AM. (1994). Qualitative data analysis. An expanded sourcebook sage.
  • 22. Ocak Y., Keskin V., Tortop Y., Gölünük S. (2010). Çocuklarını yaz spor okullarına gönderen ailelerin sosyo ekonomik durumları ve beklentileri. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi. 2(1), 13-22.
  • 23. Punch KF. (2005). Introduction to social research. Quantitative and Qualitative Approaches.
  • 24. Sevinç Ö., Ergenç M. (2017). Düzce Üniversitesi’nin bazı fakültelerinde öğrenim görmekte olan lisans öğrencilerinin “spor” hakkındaki metaforları. Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(2), 106-131.
  • 25. Tavşancıl E., Aslan AE. (2001). İçerik analizi ve uygulama örnekleri. 1.Basım. Yeni Çizgi Yayın Dağıtım. İstanbul.
  • 26. Tekkursun DG., Yilmaz A., Esenturk OK., Ilhan, EL. (2016). Why does my child swım mechanism of parent guidance. Science, Movement and Health. 16(2), 442-448.
  • 27. Yetim AA. (2005). Sosyoloji ve spor. Yaylacık Matbaası, İstanbul.
  • 28. Yıldırım A., Şimşek H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık. Ankara.
  • 29. Yıldırım A., Şimşek H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Geliştirilmiş Dokuzuncu Baskı. Seçkin. Ankara.
  • 30. Yılmaz A., Esenturk OK., Tekkursun DG., Ilhan EL. (2017). Metaphoric perception of gifted students about physical education course and physical education teachers. Journal of Education and Learning. 6(2), 220-234.
  • 31. Yin RK. (2003). Case study research. Sage Publication. London.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Filiz Fatma Çolakoğlu 0000-0002-0635-7583

Hande Nur Akköse 0000-0002-1236-8668

Gönül Tekkurşun Demir 0000-0002-2451-5194

Yayımlanma Tarihi 10 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 12 Mart 2020
Kabul Tarihi 2 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 14 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Çolakoğlu, F. F., Akköse, H. N., & Tekkurşun Demir, G. (2020). EBEVEYNLERİN ÇOCUKLARINI ESKRİM SPORUNA YÖNLENDİRME NEDENLERİ. Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 14(3), 331-344.

16227

16228

16229

16230