Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SÜPER LİGDEKİ BİR FUTBOL KULÜBÜNÜN ALT TAKIMLARI ÖRNEĞİNDE FUTBOLCULARIN ALGILADIKLARI PERSONEL GÜÇLENDİRME VE İÇSEL MOTİVASYON ARASINDAKİ İLİŞKİ

Yıl 2020, Cilt: 14 Sayı: 3, 411 - 425, 10.12.2020

Öz

Bu çalışmada, bir futbol kulübünde futbolcuların algıladıkları personel güçlendirme ve içsel motivasyon arasındaki ilişkilerin ortaya konulması amaçlanmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkiler, bir futbol kulübünde oynayan 52 genç takım oyucusu üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, değişkenler arasındaki ilişkiler korelasyon analizi yöntemiyle incelenmiştir. Personel güçlendirme konusu literatürede her ne kadar örgütler için bir yöntem olarak araştırılmışsa da takımlı sporların örgütlenmiş yapıları dikkate alındığında takımlı spor dallarında da araştırılabilecek ve uygulanabilecek bir konu olduğu düşünülmektedir.
Yapılan analizler sonucunda, içsel motivasyon ile anlam, yetkinlik, otonomi, etki alt boyutları arasında ve içsel motivasyon ile personel güçlendirme puanları arasında pozitif yönlü ve anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Bu çalışmada, futbolcuların psikolojik olarak güçlendirilmeleri ile içsel motivasyon sağlamaları arasında ciddi bir ilişki olduğu anlaşılmıştır. Ayrıca, bu çalışmada hem uygulayıcılara hem de araştırmacılara öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • 1. Akhan AG. (2018). Hizmetkar liderliğin motivasyona etkisi: gross market örneği. Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • 2. Alagele DHKH. (2018). Test the influence of empowerment employees on motivation: Empirical study. Al Kut Journal of Economics Administrative Sciences. 1(30), 6-24.
  • 3. Balfakih D. (2019). Çalışanın kişilik özellikleri ve psikolojik güçlendirmenin iş motivasyonu üzerine etkileri: Türkiye ve Yemen uygulaması. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • 4. Barutçugil İ. (2004). Organizasyonlarda duyguların yönetimi, Ankara: Kariyer Yayınları.
  • 5. Brief PA., Aldağ RJ. (1977), The instrinsic-extrinsic dichotomy: Toward conceptual clarity. Academy of Management Review. 2(3), 496-500.
  • 6. Büyüköztürk Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • 7. Cecere G., Mancinelli S., Mazzanti M. (2014). Waste prevention and social preferences: the role of intrinsic and extrinsic motivations. Ecological Economics. 107, 163-176.
  • 8. Cho YJ., Perry JL. (2012). Intrinsic motivation and employee attitudes: role of managerial trustworthiness, goal directedness, and extrinsic reward expectancy. Review of Public Personnel Administration. 32(4), 382-406.
  • 9. Chow B., Lu P., Ni L. (2006). Hamilton's Ricci Flow American Mathematical Soc.
  • 10. Conger JA., Kanungo RN. (1988). The empowerment process: Integrating theory and practice. Academy of Management Review. 13(3), 471-482.
  • 11. Danish RQ., Usman A. (2010). Impact of reward and recognition on job satisfaction and motivation: an empirical study from Pakistan. International Journal of Business and Management. 5(2), 159-167.
  • 12. Davis K. (1988). İşletmede insan davranışı; örgütsel davranış (Çeviren: Tosun K), İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayınları.
  • 13. Demirkan T. (2018). Sağlık kurumlarında iç halkla ilişkilerin yeri ve önemi üzerine bir örnek çalışma (Okan Üniversitesi Hastanesi). Yüksek Lisans Tezi, Okan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • 14. Doğan S. (2006). Personel güçlendirme, İstanbul: Kare Yayıncılık.
  • 15. Doğan S., Demiral Ö. (2009). Örgütsel bağlılığın sağlanmasında personel güçlendirme ve psikolojik sözleşmenin etkisine ilişkin bir araştırma. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. (32), 47-80.
  • 16. Drake AR., Wong J., Salter SB. (2007). Empowerment, motivation, and performance: Examining the impact of feedback and incentives on nonmanagement employees. Behavioral Research in Accounting. 19(1), 71-89.
  • 17. Dündar S., Özutku H., Taşpınar F. (2007). İçsel ve dışsal motivasyon araçlarının işgörenlerin motivasyonları üzerindeki etkisi: Ampirik bir inceleme. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. 2, 107-108.
  • 18. Ersarı G., Naktiyok A. (2012) İş görenin içsel ve dışsal motivasyonunda stresle mücadele tekniklerinin rolü. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 16(1), 81-101.
  • 19. Ford RC., Fottler MD. (1995). Empowerment: a matter of degree. Academy of Management Perspectives. 9(3), 21-29.
  • 20. Gabra SF., Yousef HR., Abood SA. (2019). Relationship between empowerment and motivation among staff nurses in Minia University Hospital. Journal of Nursing and Health Science. 8(2), 57-64.
  • 21. Gage NL., Berliner DC. (1988). Educational psychology. 4. Basım. USA: Houghtan Zmifflin Company.
  • 22. Gagné M., Deci EL. (2005), Self-Determination theory and work motivation. Journal of Organizational Behavior. 26(4), 331-362.
  • 23. Güneş Ş. (2015). Personel güçlendirmenin çalışanların motivasyon düzeyi üzerindeki etkileri ve bir araştırma: Batman merkezdeki kamu işletmelerinde uygulama. Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • 24. Greenberg J., Baron RA. (2000). Perilaku organisasi, Jakarta: Prentice Hall.
  • 25. Hackman JR., Oldham GR. (1980). Work redesign. 1. Basım. Massachusetts: Addison Wesley.
  • 26. Hagemann G. (1992). The motivation manual. London: Gower.
  • 27. Hayenga AO., Corpus JH. (2010). Profiles of intrinsic and extrinsic motivations: A person-centered approach to motivation and achievement in middle school. Motivation and Emotion. 34(4), 371-383.
  • 28. İhtiyaroğlu N. (2017). Yapısal ve psikolojik güçlendirmenin öğretmen motivasyonu üzerindeki etkisi. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 7(2), 361-378.
  • 29. Kandemir H., Özdaşlı K. (2019). Olumlu informel iletişimin personel güçlendirme aracılığı ile iş yeri mutluluğuna etkisi: araştırma görevlileri üzerine bir araştırma. AVRASYA Uluslararası Araştırmalar Dergisi. 7(18), 242-258.
  • 30. Kanter RM. (1977). Some effects of proportions on group life. In the gender gap in psychotherapy. Boston, MA: Springer.
  • 31. Kındap Y. (2011). A longitudinal study of the relationship between supportive parenting, social adjustment and self-determination level among adolescents on the basis of Self Determination Theory. Unpublished doctoral dissertation. Department of Psychology, Hacettepe University, Ankara.
  • 32. Koçel T. (2010). İşletme yöneticiliği. 12. Baskı. İstanbul: Beta Yayınları.
  • 33. Kolayiş H., Sarı İ., Köle Ö. (2015). Takım sporlarıyla uğraşan kadın sporcuların imgeleme, güdülenme ve kaygı puanları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 13(2), 129-136.
  • 34. Kotter JP. (1985). Power and ence: Beyond Formal Authority.
  • 35. Kuranel E. (2016). Personel güçlendirme: hastane yöneticileri üzerinde bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • 36. Li Y., Wei F., Ren S., Di Y. (2015). Locus of control, psychological empowerment and intrinsic motivation relation to performance. Journal of Managerial Psychology. 30(4), 422-438.
  • 37. Littrell RF. (2007). Influences on employee preferences for empowerment practices by the “ideal manager” in China. International Journal of Intercultural Relations. 31(1), 87-110.
  • 38. Luthans F. (1992). Motivation theory: needs and processes. organizational behavior. 6. Basım. McGraw-Hill, Inc.
  • 39. Mills MJ., Fullagar CJ. (2008). Motivation and flow: toward an understanding of the dynamics of the relation in architecture students. The Journal of Psychology. 142(5), 533-556.
  • 40. Moorhead G., Griffin RW. (1989). Organizational behavior, MA: Houghton Mifflin.
  • 41. Mottaz CJ. (1985). The relative importance of intrinsic and extrinsic rewards as determinants of work satisfaction. The Sociological Quarterly. 26(3), 365-385.
  • 42. Nohria N, Groysberg B., Lee LE. (2008). Employee motivation. Harvard Business Review. 86(7/8), 78-84.
  • 43. Oğuzhan YS. (2019). Algılanan sosyal desteğin personel güçlendirme ve iş stresine etkisi: kendilik algısının düzenleyicilik rolü. Doktora Tezi, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • 44. Özgen H., Yalçın A. (2010). İnsan kaynakları yönetimi: stratejik bir yaklaşım, Ankara: Nobel Kitabevi.
  • 45. Pfeffer J. (1992). Understanding power in organizations. California Management Review. 34(2), 29-50.
  • 46. Posner BZ., Kouzes JM. (1988). Relating leadership and credibility. Psychological Reports. 63(2), 527-530.
  • 47. Robbins SP., Judge TA. (2013). Örgütsel davranış (Çeviri: Erdem İ), Ankara: Nobel Kitabevi.
  • 48. Ryan RM., Deci EL. (2000). Self-determination theory and the facilitation of ıntrinsic motivation, social development and well-being. American Psychologist. 55(1), 68-78.
  • 49. Samad S. (2007). Social structural characteristics and employee empowerment: the role of proactive personality. International Review of Business Research Papers. 3(4), 254-264.
  • 50. Spencer C., McLaren S. (2017). Empowerment in nurse leader groups in middle management: a quantitative comparative investigation. Journal of Clinical Nursing. 26(1-2), 266-279.
  • 51. Spreitzer GM. (1996). Social structural characteristics of psychological empowerment. Academy of Management Journal. 39(2), 483-504.
  • 52. Spreitzer GM. (2005). Empowerment at work. working paper series, Michigan: Ross School of Business.
  • 53. Sür B. (2016). Organizasyonlarda yöneticilerin nepotik tutumlarını önlemede çalışanları güçlendirmenin rolü: İstanbul ili raylı ulaşım sisteminde bir alan araştırması. Yüksek Lisans Tezi, Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • 54. Stone DN., Deci EL., Ryan RM. (2009). Beyond talk: Creating autonomous motivation through self-determination theory. Journal of General Management. 34(3), 75-91.
  • 55. Thomas KW., Velthouse BA. (1990). Cognitive elements of empowerment: an “interpretive” model of intrinsic task motivation. Academy of Management Review. 15(4), 666-681.
  • 56. Tutar H. (2013), Davranış bilimleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • 57. Tutar H., Altinoz M., Çakıroğlu D. (2011). The effects of employee empowerment on achievement motivation and the contextual performance of employees. African Journal of Business Management. 5(15), 6318-6329.
  • 58. Üner S., Turan S. (2010). The construct validity and reliability of the Turkish version of Spreitzer's psychological empowerment scale. BMC Public Health. 10(1), 1-8.
  • 59. Vallerand RJ. (2004). Intrinsic and extrinsic motivation in sport. Encyclopedia of Applied Psychology. 2, 427-435.
  • 60. Weiner B. (1993). On sin versus sickness: A theory of perceived responsibility and social motivation. American Psychologist. 48(9), 957-965.
  • 61. Yüksel O. (2015). Kamu hastaneleri birliği kapsamındaki hastanelerde personel güçlendirmenin iş tatmini ve iş motivasyonu üzerindeki etkilerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • 62. Yüksel O., Adıgüzel O. (2015). Kamu hastaneleri birliği kapsamında yer alan sağlık kurumlarında çalışanlar açısından personel güçlendirmenin iş tatmini ve iş motivasyonu üzerine etkilerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 8(39), 1019-1027.
  • 63. Zhang X., Bartol KM. (2017). Linking empowering leadership and employee creativity: The influence of psychological empowerment, instrinsic motivation and creative process engagement. Academy of Management Journal. 53(1), 107-128.
Yıl 2020, Cilt: 14 Sayı: 3, 411 - 425, 10.12.2020

Öz

In this study, it is aimed to reveal the relationships between perceived empowerment and intrinsic motivation of football players playing for a football club. Relationships between the variables were performed on 54 young team players playing for a football club. In the study, the relationships between the variables were examined by the correlation analysis method. Although personnel empowerment has been researched as a method for organizations in the literature, it is thought that it is a subject that can be researched and applied in team sports, considering the organized structure of team sports. As a result of the analysis, a positive and significant relationship was determined between intrinsic motivation and meaning, perfection, autonomy, impact sub-dimensions, and between intrinsic motivation and empowerment scores. In this study, it was understood that there is a significant relationship between the psychological empowerment of football players and their intrinsic motivation. Besides, in this study, suggestions were presented to both practitioners and researchers.

Kaynakça

  • 1. Akhan AG. (2018). Hizmetkar liderliğin motivasyona etkisi: gross market örneği. Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • 2. Alagele DHKH. (2018). Test the influence of empowerment employees on motivation: Empirical study. Al Kut Journal of Economics Administrative Sciences. 1(30), 6-24.
  • 3. Balfakih D. (2019). Çalışanın kişilik özellikleri ve psikolojik güçlendirmenin iş motivasyonu üzerine etkileri: Türkiye ve Yemen uygulaması. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • 4. Barutçugil İ. (2004). Organizasyonlarda duyguların yönetimi, Ankara: Kariyer Yayınları.
  • 5. Brief PA., Aldağ RJ. (1977), The instrinsic-extrinsic dichotomy: Toward conceptual clarity. Academy of Management Review. 2(3), 496-500.
  • 6. Büyüköztürk Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • 7. Cecere G., Mancinelli S., Mazzanti M. (2014). Waste prevention and social preferences: the role of intrinsic and extrinsic motivations. Ecological Economics. 107, 163-176.
  • 8. Cho YJ., Perry JL. (2012). Intrinsic motivation and employee attitudes: role of managerial trustworthiness, goal directedness, and extrinsic reward expectancy. Review of Public Personnel Administration. 32(4), 382-406.
  • 9. Chow B., Lu P., Ni L. (2006). Hamilton's Ricci Flow American Mathematical Soc.
  • 10. Conger JA., Kanungo RN. (1988). The empowerment process: Integrating theory and practice. Academy of Management Review. 13(3), 471-482.
  • 11. Danish RQ., Usman A. (2010). Impact of reward and recognition on job satisfaction and motivation: an empirical study from Pakistan. International Journal of Business and Management. 5(2), 159-167.
  • 12. Davis K. (1988). İşletmede insan davranışı; örgütsel davranış (Çeviren: Tosun K), İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayınları.
  • 13. Demirkan T. (2018). Sağlık kurumlarında iç halkla ilişkilerin yeri ve önemi üzerine bir örnek çalışma (Okan Üniversitesi Hastanesi). Yüksek Lisans Tezi, Okan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • 14. Doğan S. (2006). Personel güçlendirme, İstanbul: Kare Yayıncılık.
  • 15. Doğan S., Demiral Ö. (2009). Örgütsel bağlılığın sağlanmasında personel güçlendirme ve psikolojik sözleşmenin etkisine ilişkin bir araştırma. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. (32), 47-80.
  • 16. Drake AR., Wong J., Salter SB. (2007). Empowerment, motivation, and performance: Examining the impact of feedback and incentives on nonmanagement employees. Behavioral Research in Accounting. 19(1), 71-89.
  • 17. Dündar S., Özutku H., Taşpınar F. (2007). İçsel ve dışsal motivasyon araçlarının işgörenlerin motivasyonları üzerindeki etkisi: Ampirik bir inceleme. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. 2, 107-108.
  • 18. Ersarı G., Naktiyok A. (2012) İş görenin içsel ve dışsal motivasyonunda stresle mücadele tekniklerinin rolü. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 16(1), 81-101.
  • 19. Ford RC., Fottler MD. (1995). Empowerment: a matter of degree. Academy of Management Perspectives. 9(3), 21-29.
  • 20. Gabra SF., Yousef HR., Abood SA. (2019). Relationship between empowerment and motivation among staff nurses in Minia University Hospital. Journal of Nursing and Health Science. 8(2), 57-64.
  • 21. Gage NL., Berliner DC. (1988). Educational psychology. 4. Basım. USA: Houghtan Zmifflin Company.
  • 22. Gagné M., Deci EL. (2005), Self-Determination theory and work motivation. Journal of Organizational Behavior. 26(4), 331-362.
  • 23. Güneş Ş. (2015). Personel güçlendirmenin çalışanların motivasyon düzeyi üzerindeki etkileri ve bir araştırma: Batman merkezdeki kamu işletmelerinde uygulama. Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • 24. Greenberg J., Baron RA. (2000). Perilaku organisasi, Jakarta: Prentice Hall.
  • 25. Hackman JR., Oldham GR. (1980). Work redesign. 1. Basım. Massachusetts: Addison Wesley.
  • 26. Hagemann G. (1992). The motivation manual. London: Gower.
  • 27. Hayenga AO., Corpus JH. (2010). Profiles of intrinsic and extrinsic motivations: A person-centered approach to motivation and achievement in middle school. Motivation and Emotion. 34(4), 371-383.
  • 28. İhtiyaroğlu N. (2017). Yapısal ve psikolojik güçlendirmenin öğretmen motivasyonu üzerindeki etkisi. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 7(2), 361-378.
  • 29. Kandemir H., Özdaşlı K. (2019). Olumlu informel iletişimin personel güçlendirme aracılığı ile iş yeri mutluluğuna etkisi: araştırma görevlileri üzerine bir araştırma. AVRASYA Uluslararası Araştırmalar Dergisi. 7(18), 242-258.
  • 30. Kanter RM. (1977). Some effects of proportions on group life. In the gender gap in psychotherapy. Boston, MA: Springer.
  • 31. Kındap Y. (2011). A longitudinal study of the relationship between supportive parenting, social adjustment and self-determination level among adolescents on the basis of Self Determination Theory. Unpublished doctoral dissertation. Department of Psychology, Hacettepe University, Ankara.
  • 32. Koçel T. (2010). İşletme yöneticiliği. 12. Baskı. İstanbul: Beta Yayınları.
  • 33. Kolayiş H., Sarı İ., Köle Ö. (2015). Takım sporlarıyla uğraşan kadın sporcuların imgeleme, güdülenme ve kaygı puanları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 13(2), 129-136.
  • 34. Kotter JP. (1985). Power and ence: Beyond Formal Authority.
  • 35. Kuranel E. (2016). Personel güçlendirme: hastane yöneticileri üzerinde bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • 36. Li Y., Wei F., Ren S., Di Y. (2015). Locus of control, psychological empowerment and intrinsic motivation relation to performance. Journal of Managerial Psychology. 30(4), 422-438.
  • 37. Littrell RF. (2007). Influences on employee preferences for empowerment practices by the “ideal manager” in China. International Journal of Intercultural Relations. 31(1), 87-110.
  • 38. Luthans F. (1992). Motivation theory: needs and processes. organizational behavior. 6. Basım. McGraw-Hill, Inc.
  • 39. Mills MJ., Fullagar CJ. (2008). Motivation and flow: toward an understanding of the dynamics of the relation in architecture students. The Journal of Psychology. 142(5), 533-556.
  • 40. Moorhead G., Griffin RW. (1989). Organizational behavior, MA: Houghton Mifflin.
  • 41. Mottaz CJ. (1985). The relative importance of intrinsic and extrinsic rewards as determinants of work satisfaction. The Sociological Quarterly. 26(3), 365-385.
  • 42. Nohria N, Groysberg B., Lee LE. (2008). Employee motivation. Harvard Business Review. 86(7/8), 78-84.
  • 43. Oğuzhan YS. (2019). Algılanan sosyal desteğin personel güçlendirme ve iş stresine etkisi: kendilik algısının düzenleyicilik rolü. Doktora Tezi, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • 44. Özgen H., Yalçın A. (2010). İnsan kaynakları yönetimi: stratejik bir yaklaşım, Ankara: Nobel Kitabevi.
  • 45. Pfeffer J. (1992). Understanding power in organizations. California Management Review. 34(2), 29-50.
  • 46. Posner BZ., Kouzes JM. (1988). Relating leadership and credibility. Psychological Reports. 63(2), 527-530.
  • 47. Robbins SP., Judge TA. (2013). Örgütsel davranış (Çeviri: Erdem İ), Ankara: Nobel Kitabevi.
  • 48. Ryan RM., Deci EL. (2000). Self-determination theory and the facilitation of ıntrinsic motivation, social development and well-being. American Psychologist. 55(1), 68-78.
  • 49. Samad S. (2007). Social structural characteristics and employee empowerment: the role of proactive personality. International Review of Business Research Papers. 3(4), 254-264.
  • 50. Spencer C., McLaren S. (2017). Empowerment in nurse leader groups in middle management: a quantitative comparative investigation. Journal of Clinical Nursing. 26(1-2), 266-279.
  • 51. Spreitzer GM. (1996). Social structural characteristics of psychological empowerment. Academy of Management Journal. 39(2), 483-504.
  • 52. Spreitzer GM. (2005). Empowerment at work. working paper series, Michigan: Ross School of Business.
  • 53. Sür B. (2016). Organizasyonlarda yöneticilerin nepotik tutumlarını önlemede çalışanları güçlendirmenin rolü: İstanbul ili raylı ulaşım sisteminde bir alan araştırması. Yüksek Lisans Tezi, Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • 54. Stone DN., Deci EL., Ryan RM. (2009). Beyond talk: Creating autonomous motivation through self-determination theory. Journal of General Management. 34(3), 75-91.
  • 55. Thomas KW., Velthouse BA. (1990). Cognitive elements of empowerment: an “interpretive” model of intrinsic task motivation. Academy of Management Review. 15(4), 666-681.
  • 56. Tutar H. (2013), Davranış bilimleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • 57. Tutar H., Altinoz M., Çakıroğlu D. (2011). The effects of employee empowerment on achievement motivation and the contextual performance of employees. African Journal of Business Management. 5(15), 6318-6329.
  • 58. Üner S., Turan S. (2010). The construct validity and reliability of the Turkish version of Spreitzer's psychological empowerment scale. BMC Public Health. 10(1), 1-8.
  • 59. Vallerand RJ. (2004). Intrinsic and extrinsic motivation in sport. Encyclopedia of Applied Psychology. 2, 427-435.
  • 60. Weiner B. (1993). On sin versus sickness: A theory of perceived responsibility and social motivation. American Psychologist. 48(9), 957-965.
  • 61. Yüksel O. (2015). Kamu hastaneleri birliği kapsamındaki hastanelerde personel güçlendirmenin iş tatmini ve iş motivasyonu üzerindeki etkilerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • 62. Yüksel O., Adıgüzel O. (2015). Kamu hastaneleri birliği kapsamında yer alan sağlık kurumlarında çalışanlar açısından personel güçlendirmenin iş tatmini ve iş motivasyonu üzerine etkilerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 8(39), 1019-1027.
  • 63. Zhang X., Bartol KM. (2017). Linking empowering leadership and employee creativity: The influence of psychological empowerment, instrinsic motivation and creative process engagement. Academy of Management Journal. 53(1), 107-128.
Toplam 63 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Yavuz Oğuzhan 0000-0002-1097-9094

Selen Doğan 0000-0002-4019-5581

Yayımlanma Tarihi 10 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 1 Nisan 2020
Kabul Tarihi 6 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 14 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Oğuzhan, Y., & Doğan, S. (2020). SÜPER LİGDEKİ BİR FUTBOL KULÜBÜNÜN ALT TAKIMLARI ÖRNEĞİNDE FUTBOLCULARIN ALGILADIKLARI PERSONEL GÜÇLENDİRME VE İÇSEL MOTİVASYON ARASINDAKİ İLİŞKİ. Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 14(3), 411-425.

16227

16228

16229

16230