In this study, students' views on online education applications, which were carried out through Gazi University Distance Education Application and Research Center (GUZEM), were examined during the pandemic period when intensive measures were taken against the COVID-19 and face-to-face education were limited with quarantine practices. Case study design, which is one of the qualitative data analysis methods, was used in the research. The data collection was carried out by interview method in an internet (online) environment. The study group was consisted of 37 students (16 female, 21 male) who are studying at Gazi University Faculty of Sport Sciences, were determined by purposive sampling method. In the study, the descriptive and content analysis methods were used to analyze the collected data. In addition, the descriptive analysis method was used to summarize and interprete the collected data for determining the coded themes and sub-themes. As a result of the analysis, college students made different definitions for online education with expressing its either advantages or disadvantages. Moreover, some of the student stated that they had easy access to online education with the help of computers and tablet smart phones as an advantage, while other students could not get efficiency from online education due to reasons such as connection problems due to internet network, technical problems stemming from the system and lack of mutual communication as a disadvantage. Furthermore, college students emphasized that learning could not be successful for the courses. However, college students stated that the easy access to the intructor’s uploaded documents, notes and lessons’ videos gives them the opportunity to be reach the theoretical lessons as an advance. In additions, the college student stated the disadvanced situations such as the lack of mutual communication in online education, especially in applied lessons, and difficulties in entering the system due to connection problems caused by the internet network. As a result, it is thought that providing active interaction between the instructor and the student, solving the system-related technical problems and eliminating the connection problems caused by the internet problem will be effective in the formation of a positive attitude towards online education.
Bu çalışmada, korona virüs hastalığı 2019 (COVID-19) virüsüne karşı yoğun önlemlerin alındığı ve karantina uygulamalarıyla öğrencilerin yüz yüze eğitim öğretim faaliyetlerinin kısıtlandığı pandemi döneminde yürütülmeye başlanan ve Gazi Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (GUZEM) üzerinden gerçekleştirilen çevrimiçi eğitim uygulamalarına yönelik öğrenci görüşleri incelenmiştir. Araştırmada nitel veri analiz yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırma verileri internet erişimli çevrimiçi ortamda görüşme yöntemiyle elde edilmiştir. Çalışma grubunu Gazi Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören amaçlı örneklem yöntemiyle belirlenen 16’sı kadın ve 21’i erkek toplam 37 öğrenci oluşturmuştur. Elde edilen verilerin analizinde betimsel ve içerik analiz çözümleme yöntemi kullanılmış ve betimsel analiz yöntemiyle özetlenen ve yorumlanan veriler, kodlanmış temalar ve alt temalar belirlenerek meydana getirilmiştir. Gerçekleştirilen analizler neticesinde, öğrenciler çevrimiçi eğitim ile ilgili çeşitli tanımlamalar yaparak sistemin avantaj ve dezavantajlarını ifade etmişleridir. Öğrencilerin bazıları çevrimiçi eğitime bilgisayar, tablet akıllı cep telefonları yardımıyla internet üzerinden kolay erişim sağladıklarını ifade ederken diğer öğrenciler çevrimiçi eğitimden internet ağı kaynaklı bağlantı sorunları, sistem kaynaklı teknik problemler ve karşılıklı iletişim eksikliği gibi nedenlerden ötürü verim alamadıklarını dolayısıyla bu durumun öğrenme sürecinde dezavantaj oluşturduğunu ifade etmişleridir. Ayrıca uygulama dersler açısından da pratikte öğrenmenin gerçekleşemediğini vurgulamışlardır. Avantaj olarak ise teorik dersler için ders dışı zamanlarda öğretim elemanları tarafından sisteme yüklenen dokümanlara erişim sağladıklarını ve dersleri tekrar izleme fırsatı bulduklarını belirtmişlerdir. Çevrimiçi eğitimde özellikle uygulamalı derslerde karşılıklı iletişimin olmayışı, internet ağı kaynaklı bağlantı sorunları sebebiyle sisteme girmekte güçlük yaşanması gibi durumların dezavantaj oluşturduğu ortaya çıkmıştır. Öğretim elemanı ve öğrenci arasındaki aktif etkileşimin sağlanması, sistem kaynaklı teknik sorunların çözülmesi ve internet ağı kaynaklı bağlantı sorunlarının giderilmesi çevrimiçi eğitime karşı olumlu tutumun oluşmasında etkili olacağı düşünülmektedir.
Covid-19 pandemi dönemi üniversite öğrencileri çevrimiçi eğitim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Ağustos 2021 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2021 |
Kabul Tarihi | 5 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 15 Sayı: 2 |