Bu araştırmanın temel amacı, Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin, Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS), özel yetenek sınavı başarı puanları ile bazı uygulamalı derslerine ait başarı durumları arasında ilişkiyi ortaya koyarak, mevcut öğrenci seçim yöntemlerinin değerlendirilmesi, öğrenci seçim aşamasında konabilecek olan ölçütlerin belirlenmesi için yeni yaklaşımlar geliştirilebilmesi ve öğrenci seçim kalitesinin arttırılmasına yönelik katkı sağlamaktır. Araştırmanın modelini betimleyici bir araştırma yöntemi olan tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli oluşturmaktadır. Verilerin analizinde faydalanılan değişkenlerin normal dağılıma uygun olup olmadığını belirleyebilmek adına “One Simple Kolmogorov-Smirnov Testi” uygulanmış ve normal dağılım göstermediği tespit edilmiştir (p<0.05). Buna bağlı olarak da verilerin analizinde Spearman Korelasyon Testi’nden faydalanılmıştır. Çalışmanın bulgularına bakıldığında Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği öğrencilerinin basketbol, voleybol, futbol, atletizm ve yüzme derslerindeki başarı puanlarıyla yerleştirme (özel yetenek) puanları arasında pozitif yönlü bir ilişki bulunurken hentbol dersi başarı puanları ile YKS puanı arasında negatif yönlü bir ilişki tespit edilmiştir. Antrenörlük Eğitimi bölümü öğrencilerinin basketbol ve atletizm derslerindeki başarı puanlarıyla yerleştirme (özel yetenek) puanları arasında pozitif yönlü bir ilişki tespit edilmiştir. Spor Yöneticiliği bölümü öğrencilerinin uygulamalı derslerdeki başarı puanlarıyla YKS puanları arasında herhangi bir ilişkiye rastlanmamıştır. Rekreasyon bölümü öğrencilerinde ise yalnızca voleybol dersi başarı puanlarıyla YKS puanı arasında negatif yönlü bir ilişki tespit edilmiştir. Üniversiteye yalnızca YKS puanıyla giriş yapan Spor Yöneticiliği ve Rekreasyon bölümü öğrencilerinin uygulamalı derslerdeki başarı puanları ortalamaları Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği ile Antrenörlük Eğitimi bölümü öğrencilerine yakın düzeyde bulunmuştur. Yetenek sınavıyla öğrenci alan bölümlerin uygulamalı dersleriyle yerleştirme (özel yetenek) puanları arasında genel olarak pozitif yönlü bir ilişki gözlemlenmiştir. Sportif yetenek sınavı ile üniversiteye yerleşen öğrencilerin uygulamalı derslerde daha başarılı oldukları sonucuna varılmıştır.
Akademik başarı Yükseköğretim Kurumları Sınavı Özel yetenek sınavı Beden eğitimi Uygulamalı dersler
The main objective of this research is to evaluate the current student selection methods, to develop new approaches in order to determine criteria that can be applied during the student selection phase, and to contribute increasing the quality of student selection via putting forth the relationship between the Faculty of Sport Sciences students' scores of Higher Education Institutions Exam (HEIE), Special Ability Exam (SAE), and the success of some applied courses. Relational screening model has been utilized in this study in order to determine whether there is a relationship between the variables. The "One Simple Kolmogorov-Smirnov Test" was applied in order to determine whether the variables used in the analysis of the data were suitable for normal distribution and it was found that they did not show a normal distribution (p <0.05). Accordingly, "Spearman Correlation Test" has been utilized in the analysis of the data. When the findings of the study are observed, a positive correlation was found between the success scores of the Physical Education and Sports Teaching students in basketball, volleyball, football, athletics and swimming courses with the placement (SAE) scores, whereas a negative correlation was found between handball course success scores and HEIE score. A positive correlation was determined between the success scores of the students of the Coaching Education department in basketball and athletics courses with their placement (SAE) scores. In the recreation department students, a negative relationship was found only between the volleyball course achievement points and their HEIE score. The average success scores of the Sports Management and Recreation Department students who entered the university with only HEIE scores were found to be close to the students of the Physical Education and Sports Teaching and Coaching Education departments. In general, a positive correlation between the applied courses of the departments that accepted students with the ability exam and the placement (SAE) scores was observed. It has been concluded that the students who entered the university with the special ability exam were more successful in applied courses.
Academic achievement Higher Education Institutions Exam Special ability exam Physical education Applied courses
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 27 Nisan 2021 |
Kabul Tarihi | 10 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 15 Sayı: 3 |