The aim of this study was to investigate the effects of mental training on mental endurance, problem solving skills, mental skills and trait anxiety in curling men's national team athletes. Four different questionnaires including “Problem Solving Inventory, Trait Anxiety Inventory, Mental Endurance Questionnaire and Mental Skills Inventory” were used to collect data in the study. The data were analyzed as pre-test and post-test before and after mental training. The data obtained were analyzed using the SPSS program. The effects of mental training were evaluated by applying mean value comparison and independent sample t test for the analysis of in-group pretest-posttest values on mental endurance, problem solving, trait anxiety and cognitive skills of curling athletes. All calculations were performed at 95% confidence interval. In the study, when the pre-test and post-test results of the experimental group athletes on mental endurance, mental endurance sub-dimensions, trait anxiety, cognitive skills, cognitive skills sub-dimensions and problem solving skills were analyzed, it was observed that the athletes in the experimental group mostly showed positive development and significant differences were determined. On the other hand, negative developments were observed in the control group athletes and no significant differences were detected.
Mental Training Problem Solving Skill Trait Anxiety Mental Toughness Mental Skills Curling
Bu çalışmanın amacı, curling erkek milli takım sporcularına uygulanan zihinsel antrenmanın, zihinsel dayanıklılık, problem çözme becerileri, zihinsel beceriler ve sürekli kaygı durumları üzerindeki etkilerini incelemektir. Çalışmada veri toplamak için “Problem Çözme Envanteri, Sürekli Kaygı Envanteri, Zihinsel Dayanıklılık Anketi ve Zihinsel Beceriler Envanteri” olmak üzere dört farklı anket kullanılmıştır. Verilerin analizi, zihinsel antrenman öncesi ve sonrası olmak üzere ön test ve son test şeklinde gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler, SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Zihinsel antrenmanın etkileri, curling sporcularının zihinsel dayanıklılık, problem çözme, sürekli kaygı ve bilişsel becerileri üzerindeki grup içi ön test-son test değerleri analizi için ortalama değer karşılaştırılması ve bağımsız örneklem t testi uygulanarak değerlendirilmiştir. Tüm hesaplamalar %95 güven aralığında gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, deney grubu sporcularının zihinsel dayanıklılık, zihinsel dayanıklılık alt boyutları, sürekli kaygı, zihinsel beceriler, zihinsel beceriler alt boyutları ve problem çözme becerileri üzerinde yapılan ön test ve son test sonuçları incelendiğinde, deney grubundaki sporcuların çoğunlukla olumlu yönde gelişim gösterdiği ve anlamlı farklılıkların belirlendiği gözlenmiştir. Kontrol grubu sporcularında ise olumsuz gelişmeler görülmüş olup, anlamlı farklılıklar tespit edilmemiştir.
Zihinsel Antrenman Problem Çözme Becerisi Sürekli Kaygı Zihinsel Dayanıklılık Zihinsel Beceri Curling
Atatürk Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Etik Kurulu tarafından 05.11.2020 tarih ve E-70400699/11.00-190066441sayı numarası ile onay verilmiştir.
Atatürk Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Mart 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 27 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 17 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 19 Sayı: 1 |