Beton dolgulu çelik tüpler (BDÇT), yüksek mukavemet, rijitlik ve süneklik özelliklerine sahiptir, bu da onları yapısal uygulamalarda avantajlı kılmaktadır. Bu çalışma, eksenel yüke maruz beton dolgulu çelik tüp şeklindeki dairesel kolonların nihai dayanımını tasarlamak için bir sonlu elemanlar analiz modeli oluşturmayı amaçlamaktadır. Bu amaçla, daha önceki deneysel çalışmalarda sunulan 314 test numunesi incelenmiştir. Çalışmada, çelik boru et kalınlığı ve akma dayanımı, beton basınç dayanımı ve kolon çapı ve uzunluğu tasarım parametreleri olarak belirlenmiştir. Bu bağlamda, bu çalışmada önerilen sonlu elemanlaryöntemi kullanılarak oluşturulan tasarım modeli, ACI, AS, AISC, AIJ, Eurocode 4, DL/T ve CISC gibi mevcut tasarım kodlarında verilen mevcut tasarım modelleri ile karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir. Ayrıca tüm tasarım modellerin tahmin performansı da istatistiksel olarak incelenmiştir.
Eksenel Yükleme BDÇT Kolonlar Deneysel Veri Tabanı Sonlu Elemanlar Analizi Nihai Dayanım
Concrete-filled steel tube (CFST) members have high strength, stiffness, and ductility properties, which makes them favorable in structural applications. This study purposes to create a finite element analysis-based model for designing the peak strength of axially loaded CFSTcircular columns. To this aim, 314 test specimens presented in the previous experimental studies were investigated. In the study, the wall thickness and yield strength of steel tube, compressive strength of concrete, and column diameter and length were designated as the design parameters. In this regard, the design model created using the finite element analysis proposed in this study was evaluated comparatively with existing ones given in the existing design codes and standards such as ACI, AS, AISC, AIJ, Eurocode 4, DL/T, and CISC. Besides, the estimation performance of all design models was examined statistically as well.
Axial Loading CFST Columns Experimental Database Finite Element Analysis Ultimate Strength
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 7 Aralık 2021 |
Kabul Tarihi | 25 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |