Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Layout and Process Improvement in Commercial Vehicle Seats Manufacturing

Yıl 2021, , 722 - 730, 31.12.2021
https://doi.org/10.35193/bseufbd.953931

Öz

In this study, the actions of the automotive seat manufacturer company within the framework of various constraints in order to meet the demand for capacity increase from 2015 to 2020 were examined. It is an applied project work aimed at solving the problem. Literature equivalents of basic concepts, such as production, product complexity, factory layout, assembly lines, line balancing, and ergonomics were examined and related to the subjective application project topic. After analysing the customer expectation, the working steps are laid out step by step in a way to respond to it. In the research, the mathematical modelling difficulty of the operational structure that will respond to the increase in capacity and product variety has been revealed within the framework of sector-specific constraints. Because of this difficulty, the importance of industry-specific solutions based on experience and intuition has been emphasized.

Kaynakça

  • Uluslararası Motorlu Araç İmalatçıları Örgütü OICA. (2021). 2005-2019 Sales Statistics. https://www.oica.net/category/sales-statistics/. (Erişim Tarihi: 22/2/2021).
  • Otomotiv Sanayi Derneği OSD. (2021). Aralık 2019 Otomotiv Sonuçları. http://www.osd.org.tr/haberler/aralik-2019-otomotiv-sonuclari-aciklandi/. (Erişim Tarihi: 22/2/2021).
  • Fritzsche, A. (2018). Implications of agile manufacturing in the automotive industry for order management in the factories – evidence from the practitioner’s perspective. 51st CIRP Conference on Manufacturing Systems, Procedia CIRP 72 369-374.
  • McKinsey & Company. (2020). The road to 2020 and beyond : What’s driving the Global automotive industry? . Advanced Industries.
  • Döner, E. (2020). "Vuca" faktörlerinin ürün inovasyon performansına olan etkilerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Adana Alparslan Türkeş Bilim ve Teknoloji Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Küçükçakıroğlu, M. (2000). Toyota üretim sisteminin gerçekleri. Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale 18 Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • Sarıkaya, K. (2019). JIT (Just-In-Time) Yaklaşımından JIS (Just-In-Sequence) Yaklaşımına Geçiş ve JIS’in Otomobil Endüstrisinde Modellenmesi. Koc. Üni. Fen Bil. Der., 2(2), 74˗82.
  • Feldhütter, V. Steck, C. Hawer, S. & Ten Hompel, M. (2017) Impacts of product-driven complexity on the succes of logistics in the automotive sector. 10th CIRP Conference on Intelligent Computation in Manufacturing Engineering-CIRP ICME’16. Procedia CIRP 62, 129 – 134.
  • Efeoğlu, B. (2016). Impact of demand uncertainty on facility layouts: distributed versus dynamic facility layouts. Yüksek Lisans Tezi, Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Baskak, M. (1998). Çok modelli/ürünlü montaj hatlarının dengelenmesi için yeni bir model ve çözüm yöntemi. Doktora Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Gong, L. Zou, B. & Kan, Z. (2019). Modelling and optimization for automotive mixed assembly line in industry 4.0. Hindawi Journal of Control Science and Engineering, Article ID 3105267.
  • Al, K. (2020). Otobüs fabrikasında ergonomik koşul değerlendirmesi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Dias, P., Silva, F. J. G., Campilho, R. D. S. G., Ferreira, L. P., & Santos, T. (2019). Analysis and Improvement of an Assembly Line in the Automotive Industry. 29th International Conference on Flexible Automation and Intelligent Manufacturing (FAIM2019), June 24-28, 2019, Limerick, Ireland. Procedia Manufacturing 38, 1444–1452.
  • Burggräf, P., Dannapfel, M., Adlon, T., Kahmann, H., Schukat, E., & Keens, J. (2020). Capability- based assembly design : An approach for planning an agile assembly system in automotive industry. 53rd CIRP Conference on Manufacturing Systems Procedia CIRP 93,1206-1211.

Ticari Araç Koltuk Üretiminde Yerleşim ve Süreç İyileştirilmesi

Yıl 2021, , 722 - 730, 31.12.2021
https://doi.org/10.35193/bseufbd.953931

Öz

Bu çalışmada otomotiv koltuk üreticisi firmasının 2015 yılından başlayarak 2020 yılına kadar kapasite artış talebini karşılamak amacıyla çeşitli kısıtlar çerçevesinde ürettiği aksiyonlar incelenmiştir. Ele alınan konunun çözümüne yönelik uygulamalı bir proje çalışmasıdır.Çalışma kapsamında tam sırasında üretim, ürün kompleksitesi, fabrika yerleşimi, montaj hatları, hat dengeleme ve ergonomi gibi temel kavramların literatür karşılıkları incelenmiş ve öznel uygulama projesi konusu ile ilişkilendirilmiştir.Müşteri beklentisi analiz edilerek probleme çözüm üretecek şekilde çalışma aşamaları adım adım ortaya konmuştur. Yapılan araştırmada kapasite ve ürün çeşitliliğindeki artışa cevap verecek operasyonel yapının matematiksel modelleme zorluğu sektöre özel kısıtlar çerçevesinde ortaya konmuştur. Bu zorluk sebebiyle deneyime ve sezgiye dayalı sektöre özel çözümlerin önemi vurgulanmıştır.

Kaynakça

  • Uluslararası Motorlu Araç İmalatçıları Örgütü OICA. (2021). 2005-2019 Sales Statistics. https://www.oica.net/category/sales-statistics/. (Erişim Tarihi: 22/2/2021).
  • Otomotiv Sanayi Derneği OSD. (2021). Aralık 2019 Otomotiv Sonuçları. http://www.osd.org.tr/haberler/aralik-2019-otomotiv-sonuclari-aciklandi/. (Erişim Tarihi: 22/2/2021).
  • Fritzsche, A. (2018). Implications of agile manufacturing in the automotive industry for order management in the factories – evidence from the practitioner’s perspective. 51st CIRP Conference on Manufacturing Systems, Procedia CIRP 72 369-374.
  • McKinsey & Company. (2020). The road to 2020 and beyond : What’s driving the Global automotive industry? . Advanced Industries.
  • Döner, E. (2020). "Vuca" faktörlerinin ürün inovasyon performansına olan etkilerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Adana Alparslan Türkeş Bilim ve Teknoloji Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Küçükçakıroğlu, M. (2000). Toyota üretim sisteminin gerçekleri. Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale 18 Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • Sarıkaya, K. (2019). JIT (Just-In-Time) Yaklaşımından JIS (Just-In-Sequence) Yaklaşımına Geçiş ve JIS’in Otomobil Endüstrisinde Modellenmesi. Koc. Üni. Fen Bil. Der., 2(2), 74˗82.
  • Feldhütter, V. Steck, C. Hawer, S. & Ten Hompel, M. (2017) Impacts of product-driven complexity on the succes of logistics in the automotive sector. 10th CIRP Conference on Intelligent Computation in Manufacturing Engineering-CIRP ICME’16. Procedia CIRP 62, 129 – 134.
  • Efeoğlu, B. (2016). Impact of demand uncertainty on facility layouts: distributed versus dynamic facility layouts. Yüksek Lisans Tezi, Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Baskak, M. (1998). Çok modelli/ürünlü montaj hatlarının dengelenmesi için yeni bir model ve çözüm yöntemi. Doktora Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Gong, L. Zou, B. & Kan, Z. (2019). Modelling and optimization for automotive mixed assembly line in industry 4.0. Hindawi Journal of Control Science and Engineering, Article ID 3105267.
  • Al, K. (2020). Otobüs fabrikasında ergonomik koşul değerlendirmesi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Dias, P., Silva, F. J. G., Campilho, R. D. S. G., Ferreira, L. P., & Santos, T. (2019). Analysis and Improvement of an Assembly Line in the Automotive Industry. 29th International Conference on Flexible Automation and Intelligent Manufacturing (FAIM2019), June 24-28, 2019, Limerick, Ireland. Procedia Manufacturing 38, 1444–1452.
  • Burggräf, P., Dannapfel, M., Adlon, T., Kahmann, H., Schukat, E., & Keens, J. (2020). Capability- based assembly design : An approach for planning an agile assembly system in automotive industry. 53rd CIRP Conference on Manufacturing Systems Procedia CIRP 93,1206-1211.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hasan Tolga Alaf 0000-0003-4218-8542

Tijen Over Özçelik 0000-0002-9614-8119

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 18 Haziran 2021
Kabul Tarihi 1 Ekim 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Alaf, H. T., & Over Özçelik, T. (2021). Ticari Araç Koltuk Üretiminde Yerleşim ve Süreç İyileştirilmesi. Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 8(2), 722-730. https://doi.org/10.35193/bseufbd.953931