Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bir Bisiklet Gövdesinin Sonlu Elemanlar Yöntemiyle Statik Analizi

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 2, 605 - 615, 26.12.2019
https://doi.org/10.35193/bseufbd.648219

Öz

Bisiklet gövdesi, tüm parçaları bir araya getiren
birleştirici güçtür. Bir bisiklet gövdesinin sahip olması gereken en önemli
özellik düşük ağırlığa ve yüksek dayanıma sahip olmasıdır. Ancak gövde
dayanımını birçok unsur belirler. Bu çalışmada bisiklet gövdesinin statik yük
analizleri yapılarak, parçaya uygulanacak kuvvetlere karşı güvenilirliği
hesaplanmıştır. Araştırmada bisiklet gövdesinin 3 boyutlu geometrik modeli,
diğer bisiklet gövdelerinden özgün olarak bilgisayar destekli tasarım programı
olan SolidWorks yardımıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, bisiklet gövdesinin
uygulanan kuvvetler altındaki statik tepkilerini ölçmek için Sonlu Elemanlar
Yöntemi kullanılmıştır.  Sonuç olarak
tasarımı yapılan bisiklet gövdesinin uygulanan kuvvetler altında güvenli olduğu
ortaya çıkmış ve sonuçların doğruluğu ispatlanmıştır.

Kaynakça

  • [1] Gao, J. et al. 2018. Evaluating the cycling comfort on urban roads based on cyclists' perception of vibration. Journal of Cleaner Production, 192, 531-541.
  • [2] Tainio, M. et al. 2019. Can air pollution negate the health benefits of cycling and walking? Preventive Medicine, 87, 233-236.
  • [3] Shen, K. et al. 2019. Experimental study on the effects of exhaust heat recovery system (EHRS) on vehicle fuel economy and emissions under cold start new European driving cycle (NEDC). Energy Conversion and Management, 197, 111893.
  • [4] Yu, S. et al. 2015. Effect of vehicle driving conditions on the performance of thermoelectric generator. Energy Conversion and Management, 96, 363-376.
  • [5] Agarwal, A. Ziemke, D., and Nagel, K. 2019. Bicycle superhighway: An environmentally sustainable policy for urban transport. Transportation Research Part A: Policy and Practice.
  • [6] Bacchieri, G. et al. 2010. Cycling to work in Brazil: Users profile, risk behaviors, and traffic accident occurrence. Accident Analysis & Prevention, 42(4), 1025-1030.
  • [7] Wilson, O. et al. 2018. Best practices for promoting cycling amongst university students and employees. Journal of Transport & Health, 9, 234-243.
  • [8] Zhang, L. et al. 2015. Sustainable bike-sharing systems: characteristics and commonalities across cases in urban China. Journal of Cleaner Production, 97, 124-133.
  • [9] Cormier, J.-R. and LaPlante, G. 2018. Study of the effects of low-velocity impact on a composite bicycle down tube. Composite Structures, 198. 144-155.
  • [10] Liu, T.J.-C. and Wu, H.-C. 2010. Fiber direction and stacking sequence design for bicycle frame made of carbon/epoxy composite laminate. Materials & Design, 31(4), 1971-1980.
  • [11] Xiang, Z. et al. 2011. Load on bicycle frame during cycling with different speeds and gestures. Transactions of Tianjin University, 17(4), 270-274.
  • [12] Callens, A. and Bignonnet, A. 2012. Fatigue design of welded bicycle frames using a multiaxial criterion. Procedia Engineering, 34, 640-645.
  • [13] Xiang, Z.X. et al. 2008. Vibrant comfort-based parameterization for mountain bike rear suspension. Tianjin Daxue Xuebao (Ziran Kexue yu Gongcheng Jishu Ban)/Journal of Tianjin University Science and Technology, 41, 685-689.
  • [14] Ba Hung, N. and Lim, O. 2019 The effects of operating conditions and structural parameters on the dynamic, electric consumption and power generation characteristics of an electric assisted bicycle. Applied Energy, 247, 285-296.
  • [15] Covill, D. et al. 2016. An Assessment of Bicycle Frame Behaviour under Various Load Conditions Using Numerical Simulations. Procedia Engineering, 147, 665-670.
  • [16] Şengül, Ö. and Kam, M. (2019). Analysis of radial tire design and dynamic analysis for sustainable production, International Marmara Science and Social Sciences Congress- IMASCON2019 Spring. Kocaeli, 1135-1142.
  • [17] SolidWorks Material Library
  • [18] Gök, K. and Gök, A. 2018. AnsysWorkbench. Abaküs Kitap, İstanbul, 367.
  • [19] Gürsoy, Ö.K. and Esener, E. 2019. Malzeme Modellerinin Sac Metal Sonlu Elemanlar Analizi Tahmin Performansına Etkisinin Değerlendirilmesi. Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 6(1), 1-11.
  • [20] Şengül, Ö. and Kam, M. (2019). Kapak atma rampasının sonlu elemanlar metodu ile statik analizi. International Marmara Science and Social Sciences Congress-IMASCON2019 Spring. 2019. Kocaeli, 1143-1149.
  • [21] Karataş, Ç.A. and Çelik, O.C. 2017. Design, fabrication, and cyclic behavior of aluminum alloy core buckling restrained braces (BRBs). Pamukkale University Journal of Engineering Sciences, 23(6), 659-670.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Erdem 0000-0002-1936-1338

Kadir Gök 0000-0001-5736-1884

Mert Tümsek Bu kişi benim 0000-0001-5615-7224

Arif Gök 0000-0002-3309-6921

Yayımlanma Tarihi 26 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 18 Kasım 2019
Kabul Tarihi 20 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Erdem, M., Gök, K., Tümsek, M., Gök, A. (2019). Bir Bisiklet Gövdesinin Sonlu Elemanlar Yöntemiyle Statik Analizi. Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 6(2), 605-615. https://doi.org/10.35193/bseufbd.648219