There has been a rapid transformation in public administration education. In order to adapt to these changes, it is necessary to update public administration education. More efforts are needed to increase the quality of public administration education. Different institutions have been established to train talented managers in public administration in Turkey. The influence of many institutions such as the Enderun School, which was implemented in the Ottoman Period in Turkey, is felt today. Institutions are reorganized according to changing conditions for the training of public administrators. In this study, primarily the institutions that train public administrators in Turkey were examined. In the historical process, the changes that the institutions established to train managers have undergone are explained. Public administration education has been emphasized in the digitalization process. The problems experienced in public administration education were explained and suggestions were made. The result reached in the research; it is the reorganization of the public administration by taking into account the changes at the central level in order to increase the quality in public administration education. In public administration education, course contents and materials in education need to be redesigned. In public administration education, a system that will integrate theory and practice should be implemented.
Public administration education public employee public service Turkey
Kamu yönetimi eğitiminde hızlı bir dönüşüm yaşanmıştır. Bu değişimlere uyum sağlamak için kamu yönetimi eğitimini güncellemek gerekmektedir. Kamu yönetimi eğitiminde niteliğin arttırılması için daha fazla gayret gösterilmesi gerekir. Türkiye’de kamu yönetiminde yetenekli yöneticiler yetiştirmek için farklı nitelikte kurumlar oluşturulmuştur. Türkiye’de Osmanlı Dönemi’nde uygulanan Enderun Mektebi ve daha birçok kuruluşun etkisi günümüzde hissedilmektedir. Kurumlar, kamu yöneticilerinin yetiştirilmesi için değişen şartlara göre yeniden düzenlenmektedir. Bu çalışmada Türkiye’de kamu yöneticisi yetiştiren kurumlar incelenmiştir. Tarihsel süreç içerisinde yönetici yetiştirmek amacıyla kurulan kurumların geçirmiş olduğu değişimler açıklanmıştır. Dijitalleşme sürecinde kamu yönetimi eğitimi üzerinde durulmuştur. Kamu yönetimi eğitiminde yaşanan sorunlar açıklanmış ve öneriler getirilmiştir. Araştırmada ulaşılan sonuç; kamu yönetimi eğitiminde kaliteyi artırabilmek için merkezi düzeyde yaşanan değişimleri de göz önünde bulundurarak kamu yönetiminin yeniden düzenlenmesidir. Kamu yönetimi eğitiminde ders içeriklerinin, eğitimde kullanılan materyallerin yeniden tasarlanması gerekir. Kamu yönetimi eğitiminde teori ile pratiği bütünleştirecek bir sistemin uygulanması gerekir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kamu Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2023 |
Gönderilme Tarihi | 26 Nisan 2022 |
Kabul Tarihi | 23 Şubat 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |