Bu çalışma, 8. sınıf T.C. İnkılap
Tarihi ve Atatürkçülük dersinde bir yöntem olarak sözlü tarih metodunun
kullanımına ilişkin Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin görüşlerini belirlemek
amacıyla yapılmıştır. Sosyal Bilgiler
öğretmenlerin sözlü tarih metodu hakkında görüş ve düşüncelerini dile
getirmesi, teoride araştırmalara konu olan sözlü tarih metodu Sosyal Bilgiler
öğretmenleri tarafından pratikte ne
kadar kullanılıyor? sorusuna cevap araması ve Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin
sözlü tarih metodunu kullanırken karşılaştıkları sorunları tespit etme ve
sorunların çözümü için öneriler getirme açısından önemlidir.
Araştırmanın örneklem grubunda İstanbul
ili Beykoz ilçesi devlet okullarında görev yapmakta olan, 13 Sosyal Bilgiler
öğretmeni yer almıştır. Bu araştırmada; ‘‘uygun örneklem’’ tekniği tercih
edilmiştir.
Araştırmaya katılan öğretmenlere yarı
yapılandırılmış mülakat uygulanmıştır. Çalışma
sonunda mülakat sorularına verilen cevaplar, daha önce konu üzerinde edinilen
bilgiler ışığında betimsel olarak yorumlanmıştır.
Araştırma sonucunda elde edilen
bulgulara göre; Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin sözlü tarih metodu hakkında
temel bilgilere sahip oldukları, sözlü tarih metodunun kullanılması gerektiği,
sözlü tarih metodunun kullanılmasının öğrenciye olumlu yönde katkılarının
olduğu, sözlü tarih metodunun tarih öğretimine katkılarının olduğu ve sözlü
tarih metodunun kullanımının bazı sınırlılıkları olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgular doğrultusunda problemin çözümüne
ilişkin önerilere yer verilmiştir.
Sözlü Tarih Metodu 8. Sınıf Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi
This study aims to determine social sciences teachers’ opinion regarding use of oral history method as a technique in 8th grade Turkish Republic Revolution History and Kemalism lesson. To express Social sciences teachers their opinion and thoughts about oral history method is important with regard to try to find an answer the question of how often oral history method which is the subject of research in theory is used by social sciences teachers in practice and to identify problems faced by social sciences teachers in using oral history method and to provide suggestions them for solving problems.
13 social sciences teachers who work in İstanbul Beykoz district public schools took part in sample group of the research. In this study “convenience sampling” technique was preferred.
Semi-structured interview was implemented to teachers who participate the research. At the end of the study the answers to interview questions were interpreted in a descriptive way in the light of previously obtained information.
According to the findings obtained from the research it is concluded that oral history method should be used, the use of oral history method has positive contribution on students, oral history method has contribution on history teaching and the use of oral history method has some limitations. In the direction of findings of the research suggestion are given regarding the solutions of the problem.
Key Words: Oral History Method, 8th Grade Turkish Republic Revolution History and Kemalism Lesson, Education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 3 Mayıs 2019 |
Kabul Tarihi | 19 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |