Citizens having tax morality, positive tax perception and tax awareness will make it easier for the government to collect taxes and will avert tax evading. The fact that high school students who have received accounting and finance education are both taxpayer candidates and professional accountant candidates who play an active role in the taxation process also make these students' level of tax morality, tax perception and tax awareness important as well. The purpose of this study is to reveal the differences in tax morality, tax perception and tax awareness of high school students who are trained in accounting and finance and high school students who do not receive accounting and finance education. To obtain the data, face-to-face survey method was used and discriminant analysis were carried out to determine the students' tax morality, tax perception and tax awareness differences.As a result of the analysis, it was determined that there was no significant difference between high school students who received accounting education and high school students who did not receive accounting education in terms of tax morality, tax perception and tax awareness. . It is concluded that accounting and finance education in high schools does not have a contribution on tax morality, tax perception and raising tax awareness.
Vatandaşların vergi ahlâkına, olumlu vergi algısına ve vergi bilincine sahip olmaları devletin vergi toplamasını kolaylaştıracak ve vergi kaçırmanın önüne geçecektir. Muhasebe eğitimi alan lise öğrencilerinin hem vergi mükellefi adayı hem de vergilendirme sürecinde etkin rol oynayan muhasebe meslek mensubu adayı olması, bu öğrencilerin vergi ahlâkı, vergi algısı ve vergi bilinci düzeylerini ayrıca önemli kılmaktadır. Bu çalışmanın amacı, muhasebe ve finansman alanında eğitim alan lise öğrencileriyle muhasebe ve finansman eğitimi almayan lise öğrencilerinin vergi ahlâkı, vergi algısı ve vergi bilinci farklılıklarını ortaya koymaktır. Araştırmanın örneklemini, Kocaeli ili Gebze ilçesindeki dört lisede eğitim gören 721 öğrenci oluşturmaktadır. Bu liselerden ikisinde muhasebe eğitimi verilmekte, diğer ikisinde muhasebe eğitimi verilmemektedir. Verilerin elde edilmesi için yüz yüze anket yöntemi kullanılmış ve SPSS 22.0 istatistik programıyla elde edilen veriler analiz edilmiştir. Öğrencilerin vergi ahlâkı, vergi algısı ve vergi bilinci farklılıklarını tespit etmek için, “Bağımsız Örneklem T Testi” ve “Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA)” kullanılmıştır. Yapılan analizlerin sonucunda, muhasebe eğitimi alan lise öğrencileriyle muhasebe eğitimi almayan lise öğrencileri arasında vergi ahlâkı, vergi algısı ve vergi bilinci bakımından anlamlı farklılıklar olmadığı tespit edilmiştir. Liselerde verilen muhasebe eğitiminin, vergi ahlâkı, vergi algısı ve vergi bilincine olumlu katkısının olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Vergi Algısı Vergi Ahlâkı Vergi Bilinci Muhasebe Eğitimi Lise
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 25 Mart 2020 |
Kabul Tarihi | 3 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |