The woman has undertaken various roles and duties in the context of gender within the social life. The influence of the religious institution, which is one of the chief boards of society, on the woman is different than the influence on the male. Beyond sex, the desire to learn the religious rituals of women in the context of gender has led the woman to various courses and institutions. The woman, who goes to these courses and institutions, not only provides religious education but also socialize in society. This study examines the socialization of Quran students in the Quran course, which is a religious education institution, in the context of gender.
Kadın toplumsal hayat içerisinde toplumsal cinsiyet
bağlamında çeşitli rol ve görevler üstlenmiştir. Toplumun başat kurullarından
biri olan din kurumunun kadın üzerindeki etkisi erkek üzerindeki etkisinden
daha farklıdır. Biyolojik cinsiyet ötesinde toplumsal cinsiyet bağlamında
kadının dini ritüelleri öğrenme isteği kadını çeşitli kurum ve araçlara
yöneltmiştir. kurslara ve araçlara yönelen kadın dini eğitim öğretimini
gidermenin yanı sıra toplumsal hayat içerisinde sosyalleşme ihtiyacını da
sağlamaktadır. Bu çalışma kuran kursu öğrencilerini toplumsal cinsiyet
bağlamında dini eğitim kurumu olan kuran kursunda sosyalleşmelerini
incelemektedir.
Konular | Sosyoloji |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 28 Mart 2017 |
Kabul Tarihi | 21 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1 |