Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Frankfurt School and Its Critics

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 1, 333 - 336, 30.06.2017

Öz

Kaynakça

  • Thomas Burton Bottomore, Frankfurt Okulu ve Eleştirisi, (The Frankfurt School and Its Critics), Çev. Ümit Hüsrev Yolsal, İstanbul: Say Yayınları, 2. Baskı, 2016.

Frankfurt Okulu ve Eleştirisi

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 1, 333 - 336, 30.06.2017

Öz

Genel olarak bu eserde bize Frankfurt Okulu’nun
doğuşunun ve çöküşünün ana özelliklerini ve aynı zamanda ‘Eleştirel Kuram’ın
belli başlı önderlerinin bazı bakımlardan tartışmalı olacak eleştirel bir
değerlendirmesini sunmaktadır. Thomas Burton Bottomore, Frankfurt Okulu’nun
tutarlı bir Marksçı toplum kuramı paradigması oluşturmada başarısız olduğunu,
felsefi düşünme düzeyinden tarih ve ampirik olguları incelemeyi reddetmelerinden
dolayı sorunlu olduklarını ifade etmeye çalışmaktadır. 

Kaynakça

  • Thomas Burton Bottomore, Frankfurt Okulu ve Eleştirisi, (The Frankfurt School and Its Critics), Çev. Ümit Hüsrev Yolsal, İstanbul: Say Yayınları, 2. Baskı, 2016.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Felsefe
Bölüm Tanıtmalar
Yazarlar

Tamer Yıldırım

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2017
Gönderilme Tarihi 12 Haziran 2017
Kabul Tarihi 23 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yıldırım, T. (2017). Frankfurt Okulu ve Eleştirisi. Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 333-336.