This study was conducted to examine the nomophobia levels and affecting factors of first-year students studying in the elderly care program of a vocational school of health services. The sample of descriptive study consisted of first-year students (n=59) enrolled in the elderly care program of a university. Data were collected using the “Individual Information Form” and the “Nomophobia Scale (NMP-Q)”. The mean age of the students participating in the study was found to be 19.64±1.36, and 69.5% (n=41) were female. The NMP-Q Total Score was found to be 82.0±35.0, and it was determined that the students participating in the study had moderate nomophobia. It was determined that women had higher nomophobia scores than men (P<0.05). It was found that the total scale score and all sub-dimension score averages of students who unwillingly chose their department were statistically significant (P<0.05). It is recommended that students be aware of the fact that choosing their department unintentionally increases the risk of nomophobia and that interventions be planned to prevent phone addiction.
Bu araştırma sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu yaşlı bakımı programında eğitim gören birinci sınıf öğrencilerin nomofobi düzeylerini ve etkileyen faktörleri incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Tanımlayıcı tipte yürütülen araştırmanın örneklemini, bir üniversitenin yaşlı bakımı programına kayıtlı birinci sınıf (n=59) öğrencileri oluşturmuştur. Veriler “Bireysel Bilgi Formu” ve “Nomofobi Ölçeği (NMP-Q)” kullanılarak toplanmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalamasının 19,64±1,36 yıl, %69,5’inin (n=41) kadın olduğu bulunmuştur. NMP-Q Toplam Puanının 82,0±35,0 olduğu tespit edilmiş olup çalışmaya katılan öğrencilerin orta seviyede nomofobik olduğu belirlenmiştir. Kadınların, nomofobi puanlarının erkeklere göre daha yüksek olduğu belirlenmiştir (P<0.05). Öğrenim gördüğü bölümü istemeyerek seçen öğrencilerin toplam ölçek puanı ve tüm alt boyut puan ortalamalarının istatistiksel olarak yüksek ve anlamlı olduğu bulunmuştur (P<0.05). Öğrencilerin öğrenim gördüğü bölümü istemeyerek seçmelerinin nomofobi riskini artırdığının farkında olunması ve telefon bağımlılığının önüne geçilmesi amacıyla girişimler planlaması önerilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yaşlı Bakımı |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 26 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 5 |