Bu çalışmanın amacı
TEDS-M öğretmenlik mesleği için güdülenme ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik
çalışması sonuçlarını ortaya koymaktır. Araştırmanın örneklemini, yedi farklı
üniversitede ilköğretim matematik öğretmenliği lisans eğitimi gören 583 son
sınıf öğretmen adayı oluşturmaktadır. Ölçeğin yapı geçerliğini belirlemek
amacıyla açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Faktör
analizleri sonucunda ölçeğin iç güdülenme ve dış güdülenme şeklinde iki
faktörde toplandığı gözlenmiştir. Ölçeğin tamamının açıkladığı varyans % 50,
Cronbach alfa güvenirliği 0.75 ve Mc Donald omega güvenirliği 0.85 olarak
bulunmuştur. Ölçeğin her iki faktörü için de güvenirlik katsayıları 0.74
üzerinde ve madde-toplam korelasyonları 0.54 üzerinde bulunmuştur. Sonuç
olarak, öğretmenlik mesleği için güdülenmenin içsel ve dışsal olmak üzere iki
grup nedenden kaynaklandığı, uyarlaması yapılan ölçeğin geçerli ve güvenilir
bir yapıya sahip olduğu ve yapılacak olan bilimsel çalışmalarda
kullanılabileceği belirlenmiştir.
The aim of this study is
to present the results of the validity and reliability study of the TEDS-M
scale of motivation to choose teaching profession. The study sample consisted
of 583 preservice elementary mathematics teachers studying in seven different
universities in Turkey. Exploratory and confirmatory factor analyses were used
to test the structural validity of the scale. Factor analyses revealed a
two-factor structure such as intrinsic and extrinsic motivation. The total
variance explained by the whole scale was found to be % 50, Cronbach alfa
reliability coefficient was found as 0.75 Mc Donald Omega was found as 0.85.
For both factors of the scale the reliability coefficients were found above
0.74 and item-total correlations above 0.54. In conclusion, it was shown that
motivation to become a teacher consisted of two factors such as intrinsic and
extrinsic reasons, the Turkish form of the scale has a valid and reliable
structure and could be used in future studies.
Motivation to be a teacher intrinsic motivation extrinsic motivation validity reliability
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |