Hikâye dinleme ve okuma, çocukların hem ev içi hem de
okul öncesi eğitim kurumlarında gelişimlerinin eğlenerek desteklendiği önemli
etkinliklerden biridir. Çocuklara sunulacak zengin içerikte, kaliteli çocuk
kitapları çocukların gelişimlerini desteklemek adına büyük önem taşımaktadır.
Bu nedenle, okul öncesi öğretmenlerinin piyasada yayınlanan kitaplar arasından
çocukların gelişim düzeylerine uygun kitapları seçmeleri önem taşımaktadır.
Öğretmen adaylarının okuma tutumları ve alışkanlıklarına bağlı olarak kitaplar
hakkında kazandıkları deneyimlerin resimli çocuk kitapları seçme yeterlilikleri
üzerine etkisi olabileceği düşünülmektedir. Bu çalışma kapsamında öğretmen
adaylarının kişisel okuma kültür ve deneyimlerinin resimli çocuk kitabı seçme
yeterlilikleri olan ilişkisinin incelemesi hedeflenmiştir. Çalışmanın
katılımcıları 213 (Kadın: 173, Erkek: 42) okul öncesi öğretmen adayıdır.
Çalışmanın verileri ölçek ve demografik bilgi formu kullanılarak toplanmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının
kişisel okuma alışkanlıkları, okuma
tutumları, üniversite eğitimleri boyunca okudukları çocuk kitabı sayısı ve
çocuk edebiyatı dersi almaları ile resimli hikâye kitabı seçme yeterlilikleri
arasında anlamlı ilişki bulunmaktadır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education