Bu
çalışmada pedagojik formasyon eğitimi alan öğrencilerin mutluluk düzeyleri ile
öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
amaçlanmıştır. Araştırma nicel bir çalışma olup ilişkisel tarama modelinde
gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini 2015-2016 eğitim öğretim yılında
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Eğitim Fakültesinde pedagojik formasyon
eğitimi alan 338 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak
Oxford Mutluluk Ölçeği ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği
kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde aritmetik ortalama, standart sapma, t
testi, Pearson korelasyon ve Linear regresyon analizleri kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda pedagojik formasyon öğrencilerinin mutluluk düzeyleri ile öğretmenlik
mesleğine yönelik tutumları arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişkinin olduğu
görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin mutluluk düzeyleri ve öğretmenlik mesleğine
yönelik tutumlarının medeni durumlarına göre anlamlı düzeyde farklılaştığı
ortaya çıkmıştır. Bekâr öğrencilerin mutluluk düzeylerinin ve öğretmenlik
mesleğine yönelik tutumlarının evli öğrencilere göre daha yüksek olduğu
görülmüştür. Pedagojik formasyon öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik
tutumlarına en fazla dışsal nedenlerin etki ettiği, öğretmenlik mesleğine
yönelik tutumun bir kısmının (R²=.05) öğrencilerin mutluluk durumları ile
açıklandığı sonucuna ulaşılmıştır.
This |
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |