Bu araştırmada okullarda ki sosyal sermaye ile öğretmen özdeşleşmesi ilişkisinde
lider-üye etkileşiminin aracı etkisi irdelenmiştir. Araştırmanın çalışma
grubunu kamu okullarında görev yapan 233 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma
verileri Sosyal Sermaye Ölçeği, Lider-üye Etkileşimi Ölçeği ve Örgütsel
Özdeşleşme Ölçeği ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde betimsel
istatistikler ve yapısal eşitlik modellemesi (YEM) kullanılmıştır. Araştırmada
öğretmenlerin okullardaki sosyal sermaye ve lider-üye etkileşimi kalitesini
orta düzeyde algıladıkları saptanmıştır. Ayrıca öğretmenlerin okulları ile
yüksek düzeyde özdeşleştikleri belirlenmiştir. Korelasyon analizi sonucunda,
değişkenler arasında pozitif yönde, orta ve yüksek düzeyde ve anlamlı ilişkiler
olduğu tespit edilmiştir. Yol analizi ise sosyal sermaye ile öğretmen özdeşleşmesi
ilişkisinde lider-üye etkileşiminin “kısmi aracı” etkisine sahip olduğunu
göstermiştir.
In this research the mediating effect of leader-member exchange in
relationship between social capital and teachers’ identification in schools was
examined. The study group of the research consist of 233 teachers working in
public schools. The data were obtained with Social Capital Scale, Leader-Member
Exchange Scale and Organisational Identification Scale. Descriptive statistics
and structural equation modeling (SEM) were used in the analysis of the data.
In the research it was determined that teachers’ perceptions about social
capital and leader-member exchange levels are relatively moderate. It was also
determined that teachers are highly identified with their schools. As a result
of the correlation analysis, there are positively, moderately and highly level
and significant relationships among the variables. Path analysis has shown that
the leader-member exchange has a mediating effect in the relationship between
social capital and teacher identification.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Şubat 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 1 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education