Karma yöntemin benimsendiği bu araştırma
biyoloji öğretmen adaylarının sosyobilimsel bir konuya ilişkin genel eleştirel
düşünme ve empati kurarak eleştirel düşünme görüşlerini ve düzeylerini; bu
konuya ilişkin karar verme durumlarını incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışma,
2015-2016 Bahar Dönemi’nde bir devlet üniversitesinin Biyoloji Eğitimi Anabilim
Dalı’nda öğrenim gören 22 öğretmen adayının katılımı ile gerçekleştirilmiştir.
İki açık uçlu sorudan oluşan nitel veri toplama formu ile elde edilen verilerin
analizinde içerik analizi, dereceli puanlama anahtarı değerlendirmeleri,
betimsel ve yordamsal istatistikler kullanılmıştır. Araştırma sonucunda,
eleştirel düşünmenin empati kurmayı sağlayan ifadeler kullanıldığında
derinleştiği; eleştirel düşünme düzeylerinin arttığı; karar verme durumlarının
ise değiştiği bulgularına ulaşılmıştır.
This mixed method study aims to analyse the general critical thinking and critical
thinking by developing empathy levels of prospective biology teachers about socio-scientific issue and
their decision making states related to this issue. 22 prospective biology teachers studying in a state
university in Spring Term 2015-2016 participated to the study. Content analysis, rubric evaluations,
descriptive and inferential statistics were used in the analysis of data collected with two-openended
questions. As a result, the findings show that when statements enabling to develop empathy are made,
critical thinking deepens, critical thinking levels increase and decision-making states change.
empathy mixed method socio-scientific issues critical thinking
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 3 |