Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Layered Curriculum Use for the 7th Grade Circle and Circular Region Subject on Academic Success and Attitude Towards Mathematics

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 3, 1293 - 1308, 30.10.2017
https://doi.org/10.14686/buefad.339559

Öz

The purpose of this study is to identify the
effect of layered curriculum use for the 7th Grade “Circle and Circular Region”
subject on academic success and attitude towards Mathematics.   In
the study designed as a quantitative one, “pretest-posttest experimental
design” was used. Participants included 44 students (22 in experimental group,
22 in control group) attending IMKB Secondary School of Bartın during the
2016-2017 school year.
 The experimental operations of the study lasted for six weeks. Lessons
were covered according to the layered curriculum in the experimental group
whereas they were covered as it was required by the current curriculum of the
school in the control group.
 As the data collection tool, an academic success test developed by the
researchers and the scale of attitude towards Mathematics developed by Önal
(2013) were used.
 For data analysis, SPSS 20.0 statistical package program was utilized. According to the findings, there was a significant difference between
pretest –posttest academic success points of experimental and control groups at
all sub-dimensions and overall in favor of the posttest.

Kaynakça

  • Akdemir, Ö. (2006). İlköğretim öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumları ve başarı güdüsü. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Aydoğuş, R. (2009). İlköğretim 6. ve 7. sınıf fen ve teknoloji dersinde basamaklı öğretim yönteminin akademik başarıya etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyon.
  • Başbay, A. (2005). Basamaklı öğretim programıyla desteklenmiş proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrenme sürecine etkileri. Ege Eğitim Dergisi, 6(1), 95-116.
  • Baytok, H. (2007). Yapılandırmacı öğrenme kuramına dayalı öğretimin ilköğretim 7. sınıf basınç konusunda öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Biçer, S. (2011). Fen ve teknoloji dersinde basamaklı öğretim yönteminin öğrenci başarısına, kalıcılığa ve tutumlarına etkisi. (Yüksek lisans tezi). Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Demirel, Ö. (2015). Eğitimde program geliştirme (24.baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık
  • Demirel, Ö., Şahan, H. H., Ekinci, N., Özbay, A. ve Begimgil, A. M. (2006). Basamaklı öğretim programının süreç ve ürün açısından değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 172, 72-90
  • Durusoy, H. (2012). 6.sınıf “Kuvvet ve Hareket” ünitesinde basamaklı öğretim yöntemi ve yaratıcı drama yönteminin öğrenci erişisine ve kalıcılığa etkisi. (Yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Ekici, G. ve Güven, M. (2013). Ögrenme ögretme yaklasimlari ve uygulama örnekleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Ellez, A. M. (2004). Etkin öğrenme, strateji kullanım, matematik başarısı, güdü ve cinsiyet ilişkileri. (Yayımlanmamış doktora tezi), Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Gömleksiz, M. N. ve Biçer, S. (2012). Fen ve teknoloji dersinde basamaklı öğretim programının öğrenci başarısına, kalıcılığa ve tutumlarına etkisi. International Journal of Human Sciences [Online], (9)2, 1657-1683.
  • Gün, E. S. (2013). The Reflections of layered curriculum to learning-teaching process in social studies course. International Journal of Instruction. 6(2), 87-98. Gürbüztürk, O. (2013). Basamaklı öğretim programı. (Ed. G. Ekici ve M. Güven). Öğrenme öğretme yaklaşımları ve uygulama örnekleri (1.Baskı). Ankara: Pegem Yayınevi.
  • Hançer, A. H. ve Yalçın, N. (2009). Fen eğitiminde yapılandırmacı yaklaşıma dayalı bilgisayar destekli öğretimin akademik başarı ve kalıcılığa etkisi. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 33(1), 75-88.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemleri (16.Baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kardaş, M. N ve Öztürk, Y. (2015). Aktif öğrenme tekniklerinin türkçe öğretiminde başarı tutum ve uygulamalara yönelik öğrenci görüşleriyle ilişkisi: bir meta- analiz çalışması. International Journal of Languages’ Education and Teaching UDES, 1682- 1692.
  • Kılınçaslan, H. ve Özdemir Şimşek, P. (2015). 6. sınıf “Kuvvet ve Hareket” ünitesinde basamaklı öğretim yöntemi ve yaratıcı drama yönteminin erişiye, tutuma ve kalıcılığa etkisi. Eğitim ve Bilim, 40 (180), 217-245.
  • LaSovage, A. J. (2006). Effect of using a layered curriculum format of instruction in a high school environmental science energy unit. Michigan State University.
  • MEB. (2009). İlköğretim matematik dersi 6- 8. sınıflar öğretim programı ve kılavuzu. Ankara: MEB.
  • Miller, A. (2004). Brain-based learning with technological support. Association for Educational Communications and Technology, 27, 658-662.
  • Nunley, K. F. (2003a). Giving credit where credit is due. Principal Leadership, 3-9.
  • Nunley, K. (2003b). Layered curriculum brings teachers to tiers. Principal Leadership, 69 (1), 31- 36.
  • Nunley, F.K. (2004).Layered curriculum. Amherts: Brains.org Publication.
  • Önal, N. (2013). Ortaokul öğrencilerinin matematik tutumlarına yönelik ölçek geliştirme çalışması. İlköğretim Online. 12(4), 938‐948.
  • Öner, Ü. (2012). Sosyal bilgiler dersinde çoklu zekâ kuramı destekli basamaklı öğretim programının öğrencilerin akademik başarısına, tutumlarına ve kalıcılığa etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Piht, S. & Eisenschmidt, E. (2008). Pupils’ attitudes toward mathematics: Comparative research between Estonian and Finnish practice schools. Problems of Education in the 21st Century, 9, 97-106.
  • TDK (2017). Türk Dil Kurumu Güncel Türkçe Sözlük. http://tdk.gov.tr.
  • Uysal, O. (2007). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin matematik dersine yönelik problem çözme becerileri, kaygıları ve tutumları arasındaki ilişkilerin değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Yıldırım, Z ve Albayrak, M. (2017). Matematik dersinde basamaklı öğretim yönteminin kullanılmasının öğrencilerin duyuşsal gelişimlerine etkisi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 133-154.
  • Yılmaz, F. (2010). Fen ve teknoloji dersinde basamaklı öğretim programı uygulamaları. (Yayınlanmamış doktora tezi). Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Yılmaz, F. ve Gültekin, M. (2013). Fen ve teknoloji dersinde basamaklı öğretim programı uygulamaları. Journal of Computer and Education Research, 1(1), 27-59.

7. Sınıf Çember ve Daire Konusunda Basamaklı Öğretim Uygulamasının Öğrencilerin Matematik Dersine İlişkin Akademik Başarı ve Tutumlarına Etkisi

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 3, 1293 - 1308, 30.10.2017
https://doi.org/10.14686/buefad.339559

Öz

Araştırmanın amacı, 7. sınıf Çember ve Daire
konusunda basamaklı öğretim uygulamasının öğrencilerin matematik dersine
ilişkin akademik başarı ve tutumlarına etkisini belirlemektir. Nicel olarak
tasarlanan araştırma, deneysel desenlerden öntest – sontest kontrol gruplu
desen ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubu, 2016-2017 eğitim öğretim
yılında Bartın ili merkez İMKB Ortaokulu’nda öğrenim gören 22’si deney, 22’si
kontrol grubunda olmak üzere toplam 44 öğrenciden oluşmaktadır. Altı hafta
süren deneysel işlem sürecinde dersler deney grubunda basamaklı öğretime uygun
şekilde kontrol grubunda ise halihazırda uygulanmakta olan programın
gerektirdiği şekilde işlenmiştir. Veri toplama aracı olarak akademik başarı
testi ve matematiğe yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde
SPSS 20.0 programından faydalanılmıştır. Araştırma bulgularına göre; deney ve
kontrol gruplarının akademik başarı son test puan ortalamalarında anlamlı bir
farklılık bulunmamaktadır. Deney grubu akademik başarı ön test - son test puan
ortalamalarında son test lehine farklılık bulunmaktadır. Deney grubu ön test –
son test tutum puan ortalamaları arasındaki anlamlı farklılık son test
lehinedir. Deney ve kontrol grupları tutum puan ortalamalarında deney grubu
lehine farklılık bulunmaktadır.
 Sonuçlar, basamaklı öğretim uygulamasının halihazırda uygulanmakta olan
öğretim programına göre öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumlarını
geliştirmede daha etkili olduğunu göstermektedir. Özellikle matematik dersine
karşı olumsuz ön yargılara sahip öğrenciler için basamaklı öğretim modeli
matematik dersinin farklı kazanımlarını gerçekleştirmek için kullanılabilir.
Basamaklı öğretim modelinin farklı bağımlı değişkenler üzerindeki etkisi,
öğrenci merkezli çeşitli model ve yöntemlerle desteklenerek araştırılabilir.

Kaynakça

  • Akdemir, Ö. (2006). İlköğretim öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumları ve başarı güdüsü. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Aydoğuş, R. (2009). İlköğretim 6. ve 7. sınıf fen ve teknoloji dersinde basamaklı öğretim yönteminin akademik başarıya etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyon.
  • Başbay, A. (2005). Basamaklı öğretim programıyla desteklenmiş proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrenme sürecine etkileri. Ege Eğitim Dergisi, 6(1), 95-116.
  • Baytok, H. (2007). Yapılandırmacı öğrenme kuramına dayalı öğretimin ilköğretim 7. sınıf basınç konusunda öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Biçer, S. (2011). Fen ve teknoloji dersinde basamaklı öğretim yönteminin öğrenci başarısına, kalıcılığa ve tutumlarına etkisi. (Yüksek lisans tezi). Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Demirel, Ö. (2015). Eğitimde program geliştirme (24.baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık
  • Demirel, Ö., Şahan, H. H., Ekinci, N., Özbay, A. ve Begimgil, A. M. (2006). Basamaklı öğretim programının süreç ve ürün açısından değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 172, 72-90
  • Durusoy, H. (2012). 6.sınıf “Kuvvet ve Hareket” ünitesinde basamaklı öğretim yöntemi ve yaratıcı drama yönteminin öğrenci erişisine ve kalıcılığa etkisi. (Yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Ekici, G. ve Güven, M. (2013). Ögrenme ögretme yaklasimlari ve uygulama örnekleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Ellez, A. M. (2004). Etkin öğrenme, strateji kullanım, matematik başarısı, güdü ve cinsiyet ilişkileri. (Yayımlanmamış doktora tezi), Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Gömleksiz, M. N. ve Biçer, S. (2012). Fen ve teknoloji dersinde basamaklı öğretim programının öğrenci başarısına, kalıcılığa ve tutumlarına etkisi. International Journal of Human Sciences [Online], (9)2, 1657-1683.
  • Gün, E. S. (2013). The Reflections of layered curriculum to learning-teaching process in social studies course. International Journal of Instruction. 6(2), 87-98. Gürbüztürk, O. (2013). Basamaklı öğretim programı. (Ed. G. Ekici ve M. Güven). Öğrenme öğretme yaklaşımları ve uygulama örnekleri (1.Baskı). Ankara: Pegem Yayınevi.
  • Hançer, A. H. ve Yalçın, N. (2009). Fen eğitiminde yapılandırmacı yaklaşıma dayalı bilgisayar destekli öğretimin akademik başarı ve kalıcılığa etkisi. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 33(1), 75-88.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemleri (16.Baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kardaş, M. N ve Öztürk, Y. (2015). Aktif öğrenme tekniklerinin türkçe öğretiminde başarı tutum ve uygulamalara yönelik öğrenci görüşleriyle ilişkisi: bir meta- analiz çalışması. International Journal of Languages’ Education and Teaching UDES, 1682- 1692.
  • Kılınçaslan, H. ve Özdemir Şimşek, P. (2015). 6. sınıf “Kuvvet ve Hareket” ünitesinde basamaklı öğretim yöntemi ve yaratıcı drama yönteminin erişiye, tutuma ve kalıcılığa etkisi. Eğitim ve Bilim, 40 (180), 217-245.
  • LaSovage, A. J. (2006). Effect of using a layered curriculum format of instruction in a high school environmental science energy unit. Michigan State University.
  • MEB. (2009). İlköğretim matematik dersi 6- 8. sınıflar öğretim programı ve kılavuzu. Ankara: MEB.
  • Miller, A. (2004). Brain-based learning with technological support. Association for Educational Communications and Technology, 27, 658-662.
  • Nunley, K. F. (2003a). Giving credit where credit is due. Principal Leadership, 3-9.
  • Nunley, K. (2003b). Layered curriculum brings teachers to tiers. Principal Leadership, 69 (1), 31- 36.
  • Nunley, F.K. (2004).Layered curriculum. Amherts: Brains.org Publication.
  • Önal, N. (2013). Ortaokul öğrencilerinin matematik tutumlarına yönelik ölçek geliştirme çalışması. İlköğretim Online. 12(4), 938‐948.
  • Öner, Ü. (2012). Sosyal bilgiler dersinde çoklu zekâ kuramı destekli basamaklı öğretim programının öğrencilerin akademik başarısına, tutumlarına ve kalıcılığa etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Piht, S. & Eisenschmidt, E. (2008). Pupils’ attitudes toward mathematics: Comparative research between Estonian and Finnish practice schools. Problems of Education in the 21st Century, 9, 97-106.
  • TDK (2017). Türk Dil Kurumu Güncel Türkçe Sözlük. http://tdk.gov.tr.
  • Uysal, O. (2007). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin matematik dersine yönelik problem çözme becerileri, kaygıları ve tutumları arasındaki ilişkilerin değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Yıldırım, Z ve Albayrak, M. (2017). Matematik dersinde basamaklı öğretim yönteminin kullanılmasının öğrencilerin duyuşsal gelişimlerine etkisi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 133-154.
  • Yılmaz, F. (2010). Fen ve teknoloji dersinde basamaklı öğretim programı uygulamaları. (Yayınlanmamış doktora tezi). Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Yılmaz, F. ve Gültekin, M. (2013). Fen ve teknoloji dersinde basamaklı öğretim programı uygulamaları. Journal of Computer and Education Research, 1(1), 27-59.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Burcu Duman

Ceyda Özçelik

Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Duman, B., & Özçelik, C. (2017). The Effect of Layered Curriculum Use for the 7th Grade Circle and Circular Region Subject on Academic Success and Attitude Towards Mathematics. Bartın University Journal of Faculty of Education, 6(3), 1293-1308. https://doi.org/10.14686/buefad.339559
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
 88x31.png