BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 1, 277 - 297, 30.04.2014

Öz

Bartin University Journal of Faculty of Education (BUJFED) is a international refereed journal that is published two times a year. The responsibility lies with the authors of papers

Kaynakça

  • Adkins, D. ve Brown-Syed, C. (2002). Accommodating All Learners: Critical Inquiry and Learning Styles In The LIS Classroom. 68th IFLA General Conference And Council. Glasgow.
  • Arslan, B. ve Babadoğan, C. (2005). İlköğretim 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Akademik Başarı Düzeyi, Cinsiyet ve Yaş ile İlişkisi. Eğitim Araştırmaları Dergisi. 21, 35-48.
  • Ateş, A. ve Altun, E. (2008). Bilgisayar öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28 (3), 125-145.
  • Best, L.A., Steward, B.M. ve McGuire, K.P. (2008). External Representations and Problem Solving Competence: Do Graphs Improve Problem Solving in Students?. Readings in Education and Technology: Proceedings of ICICTE 2008.
  • Biggs, J. (2001). Enhancing Learning: A Matter of Style or Approach. Ed.: R.J. Sternberg ve L. Zhang. Perspectives on Thinking, Learning and Cognitive Styles. Lawrance Erlbaum Associates, Mahwah, ss.73 - 102.
  • Bilasa, P. (2013). Öğrenme Stilleri ve Stil Odaklı Öğretim Tasarımı. S. Büyükalan Filiz içinde, Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımlar (s. 206-233). Ankara: Pegem Akademi.
  • Bilgin, i. ve Bahar, M. (2008) Sınıf Öğretmenlerinin Öğretme Ve Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 28, Sayı 1 (2008) 19-38.
  • Boydak, H.A. (2008). Öğrenme Stilleri. Beyaz Yayınları, ISBN:975599047. Türkiye
  • Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö.E., Özkahveci, Ö. ve Demirel, F. (2004). Güdülenme ve Öğrenme Stratejileri Ölçeğinin Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri / Educational Sciences: Theory & Practice, 4(2) Kasım/November 2004. s. 207-239.
  • Chen, C. ve Sun, Y. (2012). Assessing the effects of different multimedia materials on emotions and learning performance for visual and verbal style learners. Computers & Education, 59, s. 1273-1285.
  • Childers, T. L., Houston, M. J. ve Heckler, S. E. (1985). Measurement of Individual Differences in Visual Versus Verbal Information Process. Journal of Consumer Research, 12, 125-134.
  • Çelik, F., ve Şahin, H. (2011). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Cinsiyet ve Öğrenim Gördükleri Sınıf Düzeyleri Bakımından Öğrenme Stillerinin İncelenmesi (MAKÜ Örneği). Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, s. 23-38.
  • Darley, W.K. (1999). The moderating influence of style of information processing on media perceptions and information exposure. Journal of Marketing Communications, 5, s. 181-194.
  • Demir, M.K. (2006). Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stilleri ve sosyal bilgiler öğretimi. Eurasian Journal of Educational Research, 23, s.28-37.
  • Demirel, Ö., Erdem, E., ve Başbay, A. (2006). Eğitimde Çoklu Zeka "Kuram ve Uygulama". Ankara: Pegem Akademi.
  • Dunn, R. ve Dunn, K. (1993). Teaching secondary science students through their individual learning styles: practical approaches for grades 7-12. Aliyn and Bacon: USA.
  • Ebenezer, J. V. (2001). A hypermedia environment to explore and negotiate students’ conceptions: Animation of the solution process of table salt. Journal of Science Education and Technology, 10 (1), 73-92.
  • Ekici, G. (2004). Öğrenme Stilleri. A. Ataman içinde, Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Ekici, G. (2013). Gregorc ve Kolb Öğrenme Stili Modellerine Göre Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerinin Cinsiyet ve Genel Akademik Başarı Açısından İncelenmesi. Eğitim ve Bilim, 38(167), s. 211-225.
  • Ersoy, S., (2003). İlköğretim 6.,7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin İngilizce Dersindeki Başarılarına Göre Öğrenme Stilleri Ve Çalışma Alışkanlıklarının İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Eskici, M. (2008). Öğrencilerin Öğrenme Stilleri İle Akademik Başarıları ve Cinsiyet Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Felder, R. M. (1993). Reaching The Second Tier: Learning and Teaching Styles In College Science Education. Journal of College Science Teaching, 23(5), s. 286-290.
  • Felder, R. M. (1996). Matters of Style. American Society For Engineering Education, 6(4), s. 18-23.
  • Felder, R. M. ve Henriques, E. R. (1995). Learning and Teaching Styles In Foreign and Second Language Education. Foreign Language Annuals, 28(1), s. 21-31.
  • Felder, R. M. ve Silverman, L. K. (1988). Learning and Teaching Styles In Engineering Education. Engineering Education, 78(7), s. 674-681.
  • Felder, R. M. ve Soloman, B. A. (1998). Learning Styles And Strategies. 10 29, 2013 tarihinde North Caroline State University Web Sitesi: http://www4.ncsu.edu/unity/lockers/users/f/felder/public/ILSdir/styles.htm adresinden alındı
  • Gökdağ, M. (2004). Sosyal Bilgiler Öğretiminde İşbirlikli Öğrenme, Öğrenme Stilleri, Akademik Başarı ve Cinsiyet İlişkileri. Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Güven, B. (2008). İlköğretim Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri, Tutumları ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(1), s. 25-54.
  • Güven, Meral (2004). Öğrenme Stilleri ile Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişki. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Eskişehir.
  • Güven, B., ve Özbek, Ö. (2007). Developing Learning Style Inventory For Effective Instructional Design . The Turkish Online Journal of Educational Technology, 6(2), s. 15-22.
  • Heckler, S. E., Childers, T. L. ve Houston, M. J. (1993). On the construct validity of the SOP scale. Journal of Mental Imagery,17, 3–4, 119–132
  • Hsieh, S., Jang, Y., Hwang, G. ve Chen, N. (2011). Effects of teaching and learning styles on students’ reflection levels for ubiquitous learning. Computers & Education, 57, 1194-1201.
  • Karagöz, N., Tezel, Ö., ve Özabacı, N. (2009). Fen ve Teknoloji Dersindeki Öğrenme Biçimlerinin Güdülenme ve Başarıya Etkisi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), s. 277-292.
  • Keefe, J.W. ve Ferrell, B.G. (1990). Developing a defensible learning style paradigm. Educational Leadership, 48(1), 57-61.
  • Koçak, T. (2007). İlköğretim 6. 7. 8. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kolb, D.A. (1984). Experiential learning: experience as the source of learning and development. Englewood Cliffs, N.J: Prentice-Hall.
  • Lightner, N.J. ve Eastman, C. (2002). User Preperence For Product Information In Remote Purchase Environments. Journal of Electronic Commerce Research, 3(3), s. 174-186.
  • Litzinger, T. A., Lee, S. H., Wise, J. C. ve Felder, R. M. (2007). A Psyhometric Study of the Index of Learning Styles. Journal of Engineering Education, 96(4), 309-319.
  • Liu, T., Kinshuk, Lin, Y. ve Wang, S. (2012). Can verbalisers learn as well as visualisers in simulation-based CAL with predominantly visual representations? Preliminary evidence from a pilot study. British Journal of Educational Technology, 43(6), 965-980.
  • Mangino, C. ve Griggs, S. A. (2003). Learning sytles in hegher education. In R. Dunn ve S. A. Griggs (Eds.), Synthesis of the Dunn and Dunn Learning-Style Model research: Who, what, when, where, and so what? (pp. 185-188). Jamaica, Ny: St. Johns University, Center fort he Study of Learning and Teaching Styles.
  • Marks, D.F. (1973). Visual imagery in the recall of pictures. British Journal of Psychology, 64, 17-24.
  • Meydan, C. H. ve Şeşen, H. (2011).Yapısal Eşitlik Modeli Amos Uygulaması. Detay Yayıncılık.
  • Okur, M., Bahar, H. H., Akgün, L., ve Bekdemir, M. (2011). Matematik Bölümü Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri İle Sürekli Kaygı ve Akademik Başarı Durumları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 15(3), s. 123-134.
  • Oral, B., ve Avanoğlu, Y. (2011). Öğrenme Stilleri ve Öğrenme Stili Modelleri. B. Oral içinde, Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımlar (s. 267-271). Ankara: Pegem Akademi.
  • Richardson, A. (1969). Mental Imagery. New York: Springer Publishing Company, Inc.
  • Richardson, A. (1977). Verbalizer–visualizer: A cognitive style dimension. Journal of Mental Imagery, 1, 109 – 126.
  • Pallapu, P. (2007). Effects of Visual and Verval Learning Styles on Learning. Institute for Learning Styles Journal. 1, s.34-39.
  • Plass, J.L., Chun, D.M., Mayer, R.E., & Leutner, D. (1998). Supporting visual and verbal learning preferences in a second language multimedia learning environment. Journal of Educational Psychology, 90, 25-36.
  • Polat, E., Adiguzel,T., & Akgun, O.E. (2012, April). Adaptive Web-assisted learning system for students with specific learning disabilities: A needs analysis study. Paper presented at International Conference on Global Issues of Early Childhood Education.
  • Pritchard, A. (2008). Ways of Learning: Learning Theories and Learning Styles In The Classroom (Second Edition b.). London & New York: Taylor & Francis e-Library.
  • Smutz, R. (2003). The Effect of Teaching Style-Learning Style Match/Mismatch ın Learning Effectiveness in Computer-Based Training. Doktora Tezi, Texas A&M University. Dissertation Abstracts International, 63(8-A), 2845.
  • Şahinel, M. (2011). Etkin Öğrenme. Ö. Demirel içinde, Eğitimde Yeni Yönelimler (s. 149-165). Ankara: Pegem Akademi.
  • Schermelleh-Engel, K., Moosbrugger, H. ve Muller, H. (2003). Evaluating the fit of structural equation models: Tests of significance and descriptive goodness-of-fit measures. Methods of Psychological Research-Online, 8, 23-74.
  • Sönmez, V. (Ed). (2003). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Sun, Y. ve Chen, C. (2010). Assessing Learning Emotion for Both the Cognitive
  • Styles of Visualizer and Verbalizer Distributed to Different Types of Multimedia Learning Materials. 2010 International Symposium on Computer, Communication, Control and Automation.
  • Şimşek, N. (2002), BİG16 Öğrenme Biçemleri Envanteri, Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi 1(1), 33-47, ISNN: 13036475
  • Townsend, C. ve Kahn, B.E. (2014). Influence of Visual versus Verbal Depiction on Assortment Processing, Preceived Variety, and Choice Overload. Journal of Consumer Research, 40(5), s. 993-1015.
  • Wang, W. (2007). Learning Experiences in Terms of Verbalizer-Visualizer Cognitive Style: Interviewing Verbal and Visual Learners. Yüksek Lisans Tezi, The State University of New York at Buffalo. ProQuest Information and Learning Company.
  • Wong, N., Rindfleisch, A. ve Burroughs, J.E. (2003). Do Reverse-Worded Items Confound Measures in Cross-Cultural Consumer Research? The Case of the Material Values Scale. Journal of Consumer Research, 30(1), s. 72-91.
  • Wyer Jr., R.S., Hugn, I.W. ve Jiang, Y. (2008). Visual and verbal processing strategies in comprehension and judgment. Journal of Consumer Psychology, 18, s. 244-257.

Sözel veya Görsel Baskın Öğrenme Stilini Belirleme Ölçeği Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 1, 277 - 297, 30.04.2014

Öz

Öğretim içeriğinin, öğretim yöntem ve tekniklerinin seçilmesinde ve uygulanmasında bireysel özelliklerin göz
önünde tutulması gerekliliği öne çıkmaktadır. Bu bağlamda bireyin bilgiyi işleme stilini bilmek, bireyin öğrenme ortamlarından
daha etkili bir şekilde yararlanmasına yardımcı olacaktır. Bilgiyi işleme stillerinden biri de sözel ve görsel öğrenme stilidir.
Öğrencilerin sözel veya görsel baskın tercihini belirlemek için ölçme araçlarına ihtiyaç duyulmaktadır. Bu çalışmanın amacı Childers,
Houston ve Heckler (1985) tarafından sözel ya da görsel baskın öğrenme stilini belirlemek için geliştirilen Bilgiyi İşleme Stili Ölçeğini
(Style of Processing Scale) Türkçeye uyarlamaktır. Ölçeğin Türkçeye uyarlama çalışmaları çerçevesinde, ölçek ilk olarak
araştırmacılar tarafından Türkçeye çevrilmiştir. Özgün İngilizce maddeleri ve çevrilen Türkçe maddeleri içeren bir uzman görüşü
formu hazırlanarak 9 uzmandan görüş alınarak gerekli düzenlemeler yapılmıştır. Ayrıca Türkçe maddelerin öğrenciler tarafından
anlaşılırlığı incelenmiştir. Bu işlemin ardından özgün ölçekteki maddeler ile Türkçe ölçek maddeleri arasındaki eşdeğerliğin kontrolü
bu iki dili çok iyi bilen öğrencilerden alınan yanıtların incelenmesi ile yapılmıştır. Aynı kişilerden elde edilen farklı dildeki iki formun
puanları arasında Pearson momentler çarpımı korelasyon katsayısı hesaplanarak, değerin 0.94 olduğu bulunmuştur. Bu işlemin
ardından ölçek 240 öğretmen adayına uygulanmıştır. Ölçekten elde edilen verilere yapı geçerliliği için doğrulayıcı faktör analizi
uygulanmış, ölçeğin Cronbach alpha iç tutarlık katsayıları, düzeltilmiş madde toplam korelasyon değerleri ve alt %27 ve üst %27
grupların madde toplam korelasyon puanları hesaplanmıştır. Araştırma sonucunda Türkçeye uyarlaması yapılan öğrenme stilleri
ölçeğinin geçerli ve güvenilir olduğu ortaya çıkmıştır. Geliştirilen ölçeğin ilgili olabilecek başka değişkenlerle ilişkilerinin incelenmesi
açısından bilimsel araştırmalarda, uyarlamalı-destekleyici öğrenme materyallerinin geliştirilmesi ve kullanılmasında, öğrenme-
öğretme süreçlerinde kullanılması umulmaktadır.

Kaynakça

  • Adkins, D. ve Brown-Syed, C. (2002). Accommodating All Learners: Critical Inquiry and Learning Styles In The LIS Classroom. 68th IFLA General Conference And Council. Glasgow.
  • Arslan, B. ve Babadoğan, C. (2005). İlköğretim 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Akademik Başarı Düzeyi, Cinsiyet ve Yaş ile İlişkisi. Eğitim Araştırmaları Dergisi. 21, 35-48.
  • Ateş, A. ve Altun, E. (2008). Bilgisayar öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28 (3), 125-145.
  • Best, L.A., Steward, B.M. ve McGuire, K.P. (2008). External Representations and Problem Solving Competence: Do Graphs Improve Problem Solving in Students?. Readings in Education and Technology: Proceedings of ICICTE 2008.
  • Biggs, J. (2001). Enhancing Learning: A Matter of Style or Approach. Ed.: R.J. Sternberg ve L. Zhang. Perspectives on Thinking, Learning and Cognitive Styles. Lawrance Erlbaum Associates, Mahwah, ss.73 - 102.
  • Bilasa, P. (2013). Öğrenme Stilleri ve Stil Odaklı Öğretim Tasarımı. S. Büyükalan Filiz içinde, Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımlar (s. 206-233). Ankara: Pegem Akademi.
  • Bilgin, i. ve Bahar, M. (2008) Sınıf Öğretmenlerinin Öğretme Ve Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 28, Sayı 1 (2008) 19-38.
  • Boydak, H.A. (2008). Öğrenme Stilleri. Beyaz Yayınları, ISBN:975599047. Türkiye
  • Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö.E., Özkahveci, Ö. ve Demirel, F. (2004). Güdülenme ve Öğrenme Stratejileri Ölçeğinin Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri / Educational Sciences: Theory & Practice, 4(2) Kasım/November 2004. s. 207-239.
  • Chen, C. ve Sun, Y. (2012). Assessing the effects of different multimedia materials on emotions and learning performance for visual and verbal style learners. Computers & Education, 59, s. 1273-1285.
  • Childers, T. L., Houston, M. J. ve Heckler, S. E. (1985). Measurement of Individual Differences in Visual Versus Verbal Information Process. Journal of Consumer Research, 12, 125-134.
  • Çelik, F., ve Şahin, H. (2011). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Cinsiyet ve Öğrenim Gördükleri Sınıf Düzeyleri Bakımından Öğrenme Stillerinin İncelenmesi (MAKÜ Örneği). Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, s. 23-38.
  • Darley, W.K. (1999). The moderating influence of style of information processing on media perceptions and information exposure. Journal of Marketing Communications, 5, s. 181-194.
  • Demir, M.K. (2006). Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stilleri ve sosyal bilgiler öğretimi. Eurasian Journal of Educational Research, 23, s.28-37.
  • Demirel, Ö., Erdem, E., ve Başbay, A. (2006). Eğitimde Çoklu Zeka "Kuram ve Uygulama". Ankara: Pegem Akademi.
  • Dunn, R. ve Dunn, K. (1993). Teaching secondary science students through their individual learning styles: practical approaches for grades 7-12. Aliyn and Bacon: USA.
  • Ebenezer, J. V. (2001). A hypermedia environment to explore and negotiate students’ conceptions: Animation of the solution process of table salt. Journal of Science Education and Technology, 10 (1), 73-92.
  • Ekici, G. (2004). Öğrenme Stilleri. A. Ataman içinde, Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Ekici, G. (2013). Gregorc ve Kolb Öğrenme Stili Modellerine Göre Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerinin Cinsiyet ve Genel Akademik Başarı Açısından İncelenmesi. Eğitim ve Bilim, 38(167), s. 211-225.
  • Ersoy, S., (2003). İlköğretim 6.,7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin İngilizce Dersindeki Başarılarına Göre Öğrenme Stilleri Ve Çalışma Alışkanlıklarının İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Eskici, M. (2008). Öğrencilerin Öğrenme Stilleri İle Akademik Başarıları ve Cinsiyet Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Felder, R. M. (1993). Reaching The Second Tier: Learning and Teaching Styles In College Science Education. Journal of College Science Teaching, 23(5), s. 286-290.
  • Felder, R. M. (1996). Matters of Style. American Society For Engineering Education, 6(4), s. 18-23.
  • Felder, R. M. ve Henriques, E. R. (1995). Learning and Teaching Styles In Foreign and Second Language Education. Foreign Language Annuals, 28(1), s. 21-31.
  • Felder, R. M. ve Silverman, L. K. (1988). Learning and Teaching Styles In Engineering Education. Engineering Education, 78(7), s. 674-681.
  • Felder, R. M. ve Soloman, B. A. (1998). Learning Styles And Strategies. 10 29, 2013 tarihinde North Caroline State University Web Sitesi: http://www4.ncsu.edu/unity/lockers/users/f/felder/public/ILSdir/styles.htm adresinden alındı
  • Gökdağ, M. (2004). Sosyal Bilgiler Öğretiminde İşbirlikli Öğrenme, Öğrenme Stilleri, Akademik Başarı ve Cinsiyet İlişkileri. Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Güven, B. (2008). İlköğretim Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri, Tutumları ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(1), s. 25-54.
  • Güven, Meral (2004). Öğrenme Stilleri ile Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişki. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Eskişehir.
  • Güven, B., ve Özbek, Ö. (2007). Developing Learning Style Inventory For Effective Instructional Design . The Turkish Online Journal of Educational Technology, 6(2), s. 15-22.
  • Heckler, S. E., Childers, T. L. ve Houston, M. J. (1993). On the construct validity of the SOP scale. Journal of Mental Imagery,17, 3–4, 119–132
  • Hsieh, S., Jang, Y., Hwang, G. ve Chen, N. (2011). Effects of teaching and learning styles on students’ reflection levels for ubiquitous learning. Computers & Education, 57, 1194-1201.
  • Karagöz, N., Tezel, Ö., ve Özabacı, N. (2009). Fen ve Teknoloji Dersindeki Öğrenme Biçimlerinin Güdülenme ve Başarıya Etkisi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), s. 277-292.
  • Keefe, J.W. ve Ferrell, B.G. (1990). Developing a defensible learning style paradigm. Educational Leadership, 48(1), 57-61.
  • Koçak, T. (2007). İlköğretim 6. 7. 8. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kolb, D.A. (1984). Experiential learning: experience as the source of learning and development. Englewood Cliffs, N.J: Prentice-Hall.
  • Lightner, N.J. ve Eastman, C. (2002). User Preperence For Product Information In Remote Purchase Environments. Journal of Electronic Commerce Research, 3(3), s. 174-186.
  • Litzinger, T. A., Lee, S. H., Wise, J. C. ve Felder, R. M. (2007). A Psyhometric Study of the Index of Learning Styles. Journal of Engineering Education, 96(4), 309-319.
  • Liu, T., Kinshuk, Lin, Y. ve Wang, S. (2012). Can verbalisers learn as well as visualisers in simulation-based CAL with predominantly visual representations? Preliminary evidence from a pilot study. British Journal of Educational Technology, 43(6), 965-980.
  • Mangino, C. ve Griggs, S. A. (2003). Learning sytles in hegher education. In R. Dunn ve S. A. Griggs (Eds.), Synthesis of the Dunn and Dunn Learning-Style Model research: Who, what, when, where, and so what? (pp. 185-188). Jamaica, Ny: St. Johns University, Center fort he Study of Learning and Teaching Styles.
  • Marks, D.F. (1973). Visual imagery in the recall of pictures. British Journal of Psychology, 64, 17-24.
  • Meydan, C. H. ve Şeşen, H. (2011).Yapısal Eşitlik Modeli Amos Uygulaması. Detay Yayıncılık.
  • Okur, M., Bahar, H. H., Akgün, L., ve Bekdemir, M. (2011). Matematik Bölümü Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri İle Sürekli Kaygı ve Akademik Başarı Durumları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 15(3), s. 123-134.
  • Oral, B., ve Avanoğlu, Y. (2011). Öğrenme Stilleri ve Öğrenme Stili Modelleri. B. Oral içinde, Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımlar (s. 267-271). Ankara: Pegem Akademi.
  • Richardson, A. (1969). Mental Imagery. New York: Springer Publishing Company, Inc.
  • Richardson, A. (1977). Verbalizer–visualizer: A cognitive style dimension. Journal of Mental Imagery, 1, 109 – 126.
  • Pallapu, P. (2007). Effects of Visual and Verval Learning Styles on Learning. Institute for Learning Styles Journal. 1, s.34-39.
  • Plass, J.L., Chun, D.M., Mayer, R.E., & Leutner, D. (1998). Supporting visual and verbal learning preferences in a second language multimedia learning environment. Journal of Educational Psychology, 90, 25-36.
  • Polat, E., Adiguzel,T., & Akgun, O.E. (2012, April). Adaptive Web-assisted learning system for students with specific learning disabilities: A needs analysis study. Paper presented at International Conference on Global Issues of Early Childhood Education.
  • Pritchard, A. (2008). Ways of Learning: Learning Theories and Learning Styles In The Classroom (Second Edition b.). London & New York: Taylor & Francis e-Library.
  • Smutz, R. (2003). The Effect of Teaching Style-Learning Style Match/Mismatch ın Learning Effectiveness in Computer-Based Training. Doktora Tezi, Texas A&M University. Dissertation Abstracts International, 63(8-A), 2845.
  • Şahinel, M. (2011). Etkin Öğrenme. Ö. Demirel içinde, Eğitimde Yeni Yönelimler (s. 149-165). Ankara: Pegem Akademi.
  • Schermelleh-Engel, K., Moosbrugger, H. ve Muller, H. (2003). Evaluating the fit of structural equation models: Tests of significance and descriptive goodness-of-fit measures. Methods of Psychological Research-Online, 8, 23-74.
  • Sönmez, V. (Ed). (2003). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Sun, Y. ve Chen, C. (2010). Assessing Learning Emotion for Both the Cognitive
  • Styles of Visualizer and Verbalizer Distributed to Different Types of Multimedia Learning Materials. 2010 International Symposium on Computer, Communication, Control and Automation.
  • Şimşek, N. (2002), BİG16 Öğrenme Biçemleri Envanteri, Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi 1(1), 33-47, ISNN: 13036475
  • Townsend, C. ve Kahn, B.E. (2014). Influence of Visual versus Verbal Depiction on Assortment Processing, Preceived Variety, and Choice Overload. Journal of Consumer Research, 40(5), s. 993-1015.
  • Wang, W. (2007). Learning Experiences in Terms of Verbalizer-Visualizer Cognitive Style: Interviewing Verbal and Visual Learners. Yüksek Lisans Tezi, The State University of New York at Buffalo. ProQuest Information and Learning Company.
  • Wong, N., Rindfleisch, A. ve Burroughs, J.E. (2003). Do Reverse-Worded Items Confound Measures in Cross-Cultural Consumer Research? The Case of the Material Values Scale. Journal of Consumer Research, 30(1), s. 72-91.
  • Wyer Jr., R.S., Hugn, I.W. ve Jiang, Y. (2008). Visual and verbal processing strategies in comprehension and judgment. Journal of Consumer Psychology, 18, s. 244-257.
Toplam 61 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özcan Akgün

Şirin Küçük

Barış Çukurbaşı

İsmail Tonbuloğlu

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akgün, Ö., Küçük, Ş., Çukurbaşı, B., Tonbuloğlu, İ. (2014). Sözel veya Görsel Baskın Öğrenme Stilini Belirleme Ölçeği Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Bartın University Journal of Faculty of Education, 3(1), 277-297.

All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License 

88x31.png


Bartın University Journal of Faculty of Education