BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 1, 407 - 432, 20.05.2014

Öz

Bartin University Journal of Faculty of Education (BUJFED) is a international refereed journal that is published two times a year. The responsibility lies with the authors of papers

Kaynakça

  • Akyol, H. (2011). Türkçe Öğretim Yöntemleri. (4. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Göğüş, B. (1978). Orta Dereceli Okullarımızda Türkçe ve Yazın Eğitimi. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
  • Gündüz, O. ve Şimşek T. (2011). Uygulamalı Yazma Eğitimi El Kitabı Ankara: Grafiker.
  • Kavcar, C. (1983). Düzgün Yazmanın Önemi ve Yolları. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 16 (2). 113
  • Miles M.B. & Huberman A.M. (1994). Qualitative Data Analysis: An Expanded Sourcebook. (2nd Edition), Calif: SAGE Publications.
  • Özbay, M. ve Zorbaz, K. Z. (2012).İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Yazma Tutukluğu
  • Düzeyleri Üzerine Bir Değerlendirme, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 16 (1). MEB. (2006). İlköğretim Türkçe Dersi (6, 7, 8. Sınıflar) Öğretim Programı.Ankara: MEB
  • Silverman, D. (1993). Interprting Qualitative Data: MethodsforAnalysing Talk, TextandInteraction.
  • London: Sage Publications Sever, S. (2011). Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme. (5. Baskı) Ankara: Anı.
  • Türk Dil Kurumu (TDK). (2005). Türkçe Sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu.
  • Yakıcı, A., Yücel, M. vd. (2008). Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri.(5. Baskı).Ankara: Gazi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Nitel Araştırma Yöntemleri. (8. Baskı). Ankara: Seçkin.

Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Günlük Tutma Alışkanlıklarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 1, 407 - 432, 20.05.2014

Öz

Bu araştırmanın amacı, Eğitim Fakültesi öğrencilerinin günlük tutma alışkanlıklarının bazı değişkenler açısından incelenmesidir. Bu amaca ulaşmak için Artvin Çoruh Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği ve Fen Bilgisi Öğretmenliği lisans programlarında öğrenim gören birinci sınıf öğrencilerinin günlük tutma alışkanlıklarının cinsiyet ve bölüm/ana bilim dalı değişkenine göre farklılık gösterip göstermediği belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın evrenini Artvin Çoruh Üniversitesi; örneklemini ise Artvin Çoruh Üniversitesi Türkçe Öğretmenliği ile Fen Bilgisi Öğretmenliği lisans programlarında öğrenim gören birinci sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Bu öğrencilerinin günlük tutma alışkanlıkları; cinsiyet ve bölüm/ana bilim dalı değişkenlerine göre incelenerek ortaya çıkan farklar değerlendirilmiştir.Bu çalışma, nitel araştırma desenlerinden olgubilim (fenomonoloji) deseni benimsenerek gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verilerini toplamak için 2013-2014 öğretim yılı güz döneminde, Artvin Çoruh Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği birinci sınıf öğrencilerine Yazılı Anlatım-1; Fen Bilgisi Öğretmenliği birinci sınıf öğrencilerine ise Türkçe 1: Yazılı Anlatım dersi kapsamında bir dönem günlük tutmalarını gerektiren ödev verilmiştir. Dönem sonunda ise öğrencilere açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formuyla günlük tutma alışkanlıklarını belirleyen sorular sorulmuştur. Toplanan verilere dayanarak öğrencilerin günlük tutma alışkanlıkları betimsel içerik analiziyle betimlenmeye çalışılmıştır.Araştırmada uygulanan açık uçlu görüşme formuna toplam 63 öğrenci yanıt vermiştir. Bu öğrencilerden 42’si Türkçe; 21’i Fen Bilgisi Öğretmenliği lisans programında öğrenim görmektedir. Araştırmaya katılan Türkçe Öğretmenliği lisans programı öğrencilerinin 25’i kız; 17’sierkek; Fen Bilgisi Öğretmenliği lisan programı öğrencilerinin ise 11’i kız; 10’u erkektir.

Kaynakça

  • Akyol, H. (2011). Türkçe Öğretim Yöntemleri. (4. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Göğüş, B. (1978). Orta Dereceli Okullarımızda Türkçe ve Yazın Eğitimi. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
  • Gündüz, O. ve Şimşek T. (2011). Uygulamalı Yazma Eğitimi El Kitabı Ankara: Grafiker.
  • Kavcar, C. (1983). Düzgün Yazmanın Önemi ve Yolları. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 16 (2). 113
  • Miles M.B. & Huberman A.M. (1994). Qualitative Data Analysis: An Expanded Sourcebook. (2nd Edition), Calif: SAGE Publications.
  • Özbay, M. ve Zorbaz, K. Z. (2012).İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Yazma Tutukluğu
  • Düzeyleri Üzerine Bir Değerlendirme, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 16 (1). MEB. (2006). İlköğretim Türkçe Dersi (6, 7, 8. Sınıflar) Öğretim Programı.Ankara: MEB
  • Silverman, D. (1993). Interprting Qualitative Data: MethodsforAnalysing Talk, TextandInteraction.
  • London: Sage Publications Sever, S. (2011). Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme. (5. Baskı) Ankara: Anı.
  • Türk Dil Kurumu (TDK). (2005). Türkçe Sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu.
  • Yakıcı, A., Yücel, M. vd. (2008). Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri.(5. Baskı).Ankara: Gazi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Nitel Araştırma Yöntemleri. (8. Baskı). Ankara: Seçkin.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Vafa Savaşkan

Yayımlanma Tarihi 20 Mayıs 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Savaşkan, V. (2014). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Günlük Tutma Alışkanlıklarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Bartın University Journal of Faculty of Education, 3(1), 407-432.
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
 88x31.png