BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 2, 293 - 316, 08.09.2014

Öz

Bartin University Journal of Faculty of Education (BUJFED) is a international refereed journal that is published two times a year. The responsibility lies with the authors of papers

Kaynakça

  • Başaran, H., M.; Taşğın, Ö; Sanioğlu, A. ve Taşkın, A.K.. (2009). Sporcularda Durumluk ve Sürekli Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. (21), 533-542.
  • Baştürk, R. (2007). Kamu Personeli Seçme Sınavına Hazırlanan Öğretmen Adaylarının Sınav Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 17 (2), 163-176.
  • Bilgin, N.(2000). İçerik Analizi. İzmir: Ege Üniversitesi Yayını.
  • Çakmak, Ö., ve Hevedanlı, M. (2004). Biyoloji Öğretmen Adaylarının Kaygılarını Etkileyen Etmenler. 6- 9 Temmuz 2004, XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı’na sunulan bildiri, İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Erözkan, A. (2004). Üniversite Öğrencilerinin Sınav Kaygısı Ve Başaçıkma Davranışları, Muğla Üniversitesi, SBE Dergisi, ( 12), 13-34.
  • Gül Akmaz, M. ve Ceyhan, N. (2009). Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin Durumluk – Sürekli Kaygı Düzeyleri ve Kaygı Nedenleri (Tokat Örneği), Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi (1 ), 131-147.
  • Karasar, N. (1991). Bilimsel Araştırma Yöntemi, ( 4. Basım), Ankara: Sanem Matbaacılık.
  • Kartopu, S. 2012. Lise Öğrenci ve Öğretmenlerinin Durumluk ve Sürekli Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi (Kahramanmaraş Örneği). İlahiyat Fakültesi Dergisi, 147- 170.
  • Kaya, M, Varol, K. (2004). İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Durumluk-Sürekli Kaygı Düzeyleri ve Kaygı Nedenleri (Samsun Örneği). Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, (17), 32-63.
  • Öner Necla ve Ayhan Le Compte (1983) Durumluk ve Sürekli Kaygı Envanteri El Kitabı, İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınları.
  • Sazak, N. Ece, S. (2004). Bolu Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Öğrencilerinin ÖSS ve Özel Yetenek Sınavlarına yönelik kaygıları. 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu Bildirisi SDÜ, Isparta
  • Uşaklı, H. ve Yapıcı Ş.(2011) Grup rehberliğinin sınav kaygısına etkisi üzerine öğrenci görüşleri, Sosyal Bilimler Dergisi, 101-114.
  • Urgan, R. (2012, 27 Nisan). Bilim kaygının olumlu yönlerini keşfediyor. Cumhuriyet Bilim Teknik Dergisi. s, 10-11.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2000). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (2.baskı). Ankara: Seçkin.

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Durumluk ve Sürekli Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi (İzmir-Buca Örneği)

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 2, 293 - 316, 08.09.2014

Öz

Kaygılar insanlar için önemli olan duygu durumları arasında sayılabilir. Üniversitede eğitim
gören ve kendini gerçekleştirmek, geliştirmek isteyen öğretmen adaylarının çok değişik kaygılara sahip
olabileceği bilinen bir gerçektir. Bu nedenlerle araştırmada Sınıf öğretmeni adaylarının durumluk ve
sürekli kaygı düzeylerinin belirlenmesi öngörülmüştür. Çalışmada, tarama modeli kullanılmıştır.
Araştırmacıların çalışmakta olduğu Üniversite çalışma evreni olarak belirlenmiş ve 4. Sınıf öğrencileri
(234 kişi) örneklemi oluşturmuştur. Araştırmada öğrencilere Öner ve Le Compte ( 1983) tarafından
uyarlanmış olan Durumluk ve Sürekli Kaygı ölçekleri uygulanmıştır.
Çalışmada elde edilen bulgulara göre; öğretmen adaylarının durumluk ve sürekli kaygı düzeyleri
medeni durumları ve akademik başarıları açısından anlamlı olarak farklılaşmamıştır. İkinci öğretimde
eğitim görmekte olanların durumluk kaygı düzeyleri gündüz eğitim görenlere göre anlamlı derecede
farklıdır. Ayrıca kadın öğretmen adaylarının sürekli kaygı düzeyleri de erkek adaylara göre anlamlı
farklılıklar göstermiştir. Açık uçlu sorunun analizinde ise öğretmen adaylarının iş bulamama, atanamama,
KPSS’de başarılı olamama ve aile-çevre beklentileri konusunda kaygı duydukları ortaya konulmuştur.

Kaynakça

  • Başaran, H., M.; Taşğın, Ö; Sanioğlu, A. ve Taşkın, A.K.. (2009). Sporcularda Durumluk ve Sürekli Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. (21), 533-542.
  • Baştürk, R. (2007). Kamu Personeli Seçme Sınavına Hazırlanan Öğretmen Adaylarının Sınav Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 17 (2), 163-176.
  • Bilgin, N.(2000). İçerik Analizi. İzmir: Ege Üniversitesi Yayını.
  • Çakmak, Ö., ve Hevedanlı, M. (2004). Biyoloji Öğretmen Adaylarının Kaygılarını Etkileyen Etmenler. 6- 9 Temmuz 2004, XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı’na sunulan bildiri, İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Erözkan, A. (2004). Üniversite Öğrencilerinin Sınav Kaygısı Ve Başaçıkma Davranışları, Muğla Üniversitesi, SBE Dergisi, ( 12), 13-34.
  • Gül Akmaz, M. ve Ceyhan, N. (2009). Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin Durumluk – Sürekli Kaygı Düzeyleri ve Kaygı Nedenleri (Tokat Örneği), Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi (1 ), 131-147.
  • Karasar, N. (1991). Bilimsel Araştırma Yöntemi, ( 4. Basım), Ankara: Sanem Matbaacılık.
  • Kartopu, S. 2012. Lise Öğrenci ve Öğretmenlerinin Durumluk ve Sürekli Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi (Kahramanmaraş Örneği). İlahiyat Fakültesi Dergisi, 147- 170.
  • Kaya, M, Varol, K. (2004). İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Durumluk-Sürekli Kaygı Düzeyleri ve Kaygı Nedenleri (Samsun Örneği). Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, (17), 32-63.
  • Öner Necla ve Ayhan Le Compte (1983) Durumluk ve Sürekli Kaygı Envanteri El Kitabı, İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınları.
  • Sazak, N. Ece, S. (2004). Bolu Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Öğrencilerinin ÖSS ve Özel Yetenek Sınavlarına yönelik kaygıları. 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu Bildirisi SDÜ, Isparta
  • Uşaklı, H. ve Yapıcı Ş.(2011) Grup rehberliğinin sınav kaygısına etkisi üzerine öğrenci görüşleri, Sosyal Bilimler Dergisi, 101-114.
  • Urgan, R. (2012, 27 Nisan). Bilim kaygının olumlu yönlerini keşfediyor. Cumhuriyet Bilim Teknik Dergisi. s, 10-11.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2000). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (2.baskı). Ankara: Seçkin.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yaprak Pamuk Bu kişi benim

Hülya Hamurcu Bu kişi benim

Burcu Armağan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 8 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Pamuk, Y., Hamurcu, H., & Armağan, B. (2014). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Durumluk ve Sürekli Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi (İzmir-Buca Örneği). Bartın University Journal of Faculty of Education, 3(2), 293-316.
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
 88x31.png