Dizin / İndeks ULAKBİM Sosyal ve Beşeri Bilimler Veri Tabanı, EBSCOHOST, Index Copernicus, Proquest Education Journals Database, Modern Language Association, Citefactor, The Directory of Research Journal Indexing, Open Academic Journal Index, Ulrich’s Periodicals Directory
Bu araştırmanın amacı spor bölümlerinde öğrenim gören üniversite öğrencilerinin atılganlık düzeyleri ile
karar verme stillerini bazı değişkenlere göre incelemektir. Araştırmaya Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Beden Eğitimi
ve Spor Yüksekokulu’nun Beden Eğitimi Öğretmenliği ve Spor Yöneticiliği bölümlerinde öğrenim gören 195
üniversite öğrencisi katılmıştır. Katılımcıların atılganlık düzeylerinin belirlenmesinde Rathus Atılganlık Envanteri,
karar verme stillerinin belirlenmesinde ise Karar Stratejileri Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel
analizlerinde SPSS 22.0 for Windows programında Independent t test, Mann Whitney U analizi, One Way Anova
Analizi ve Kruskal Wallis H analizleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda öğrencilerin atılganlık düzeylerinin cinsiyet,
öğrenim gördükleri bölüm ve lisanslı olarak spor yapma durumlarına göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık
göstermediği tespit edilmiştir (p>0.05). Öğrencilerin karar verme stillerinin de cinsiyet, öğrenim gördükleri bölüm ve
lisanslı olarak spor yapma durumlarına göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık göstermediği bulunmuştur (p>0.05).
Sonuç olarak spor bölümlerinde öğrenim gören üniversite öğrencilerinde atılganlık ve karar verme stilleri üzerinde
cinsiyet, bölüm ve lisanslı spor yapmanın önemli birer belirleyici olmadığı düşünülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 1 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education