BibTex RIS Kaynak Göster

Yaratıcılığı Geliştirme Tekniklerinin Öğrenilmesinin Yaratıcı Düşünme Becerileri Üzerindeki Etkisi

Yıl 2015, USOS 2015 - ÖZEL SAYI, 133 - 139, 01.10.2015

Öz

Bilim ve teknolojide yaşanan gelişmeler insan hayatını çok farklı biçimlerde etkilemiştir. Bu
etkilerden bir tanesi de toplumların ihtiyaç duyduğu insan profili üzerinde kendisini göstermektedir.
Eğitim ile düşünen, sorun çözen, araştıran, sorgulayan, ilişkilendiren, analiz eden, ürün oluşturan
bireyler yetiştirmek amaçlanmaktadır. Bireylerin yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme, problem çözme,
girişimci olma, yaşam boyu öğrenme gibi becerilerinin geliştirilmesi en önemli hedef halini almıştır.
Bu araştırmanın amacı yaratıcı geliştirme tekniklerinin öğrenilmesinin bireylerin yaratıcı
düşünme becerileri üzerindeki etkisini belirlemektir. Bu amaçla Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesinde
Çocuklarda Yaratıcılığı Geliştirme dersini alan 9 öğrenci ile çalışılmıştır. Araştırmada genel tarama modeli
kullanılmıştır. Öğrencilerin Yaratıcı düşünme becerilerinin ölçülmesinde Torrance Yaratıcı Düşünme
Ölçeği Sözel Formu kullanılmıştır. Araştırma sonunda yaratıcılığı geliştirme tekniklerinin öğrenilmesinin
yaratıcı düşünme becerilerini geliştirdiği ortaya çıkarılmıştır.

Kaynakça

  • Aslan, E. (2001). Torrance Yaratıcı Düşünce Testi'nin Türkçe Versiyonu. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergis,. 14, 19-40.
  • Can, A. (2014). SPSS ile Bilimsel Araştırma Sürecinde Veri Analizi, (2. Bs.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Çepni, S. (2005). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş, Trabzon: Erol Ofset.
  • De Bono, E. (1972) Children Solve Problems, London: Penguin Press.
  • Dikici, A. (2001). Sanat Eğitiminde Yaratıcılık. Milli Eğitim Dergisi. 149 http://www.okuloncesi.tc/modules/sections/index.php?op=viewarticle&artid=9. (03.11.2008).
  • Dikici, A. (2006). Sanat Eğitimi ve Öğrencilerin Yaratıcılık Düzeyleri. Eğitimi ve Bilim, 31 (139), 3-9.
  • Işık, A. D. (2010). Bilişim Teknolojileri Dersi İçin Oluşturmacı Yaklaşım Doğrultusunda Hazırlanan Öğrenme Paketinin Etkileri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Işık, A. D. (2013). Sınıf Öğretmenlerinin Yaratıcı Bireyler Yetiştirmede Görev ve Sorumlulukları. International Journal of Social Science. 6(6), 585-601. Doi number: http://dx.doi.org/10.9761/JASSS161.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Cilt 19. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Karataş, S. ve Özcan, S. (2010). Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Öğrencilerin Yaratıcı Düşünmelerine ve Proje Geliştirmelerine Etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (1), 225-243.
  • Maloney, j. E. (1992) Teacher Training in Creativity : A Phenomenological Inquiry with Teachers Who Have Participated in Creativity Coursework, Unpublished PhD. University of Massachusetts, USA
  • Rıza, E., T. (1999). İlköğretim Türkçe Derslerinde Yaratıcılığı Geliştirme Teknikleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 6, 1-11.
  • Rıza, E., T. (2004). Yaratıcılığı Geliştirme Teknikleri. (3. bs.). İzmir: Birleşik Matbaa.
  • Saban, A. (2004). Öğrenme ve Öğretme Süreçleri. (3.bs.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Tekin Gürgen, E. ve Bilen, S. (2005). Müzik Alan Derslerinin Müzik Öğretmeni Adaylarının Yaratıcı Düşünme Becerileri Üzerindeki Etkileri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25 (3), 325-338.
  • Temizkan, M. (2011). Türkçe Öğretiminde Yaratıcı Düşünmeyi Geliştirme Bakımından Nasreddin Hoca Fıkraları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (16), 195-223.
  • Tezci, E. (2002). Oluşturmacı Öğretim Tasarım Uygulamasının İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Yaratıcılıklarına ve Başarılarına Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.

-

Yıl 2015, USOS 2015 - ÖZEL SAYI, 133 - 139, 01.10.2015

Öz

Dizin / İndeks ULAKBİM Sosyal ve Beşeri Bilimler Veri Tabanı, EBSCOHOST, Index Copernicus, Proquest Education Journals Database, Modern Language Association, Citefactor, The Directory of Research Journal Indexing, Open Academic Journal Index, Ulrich’s Periodicals Directory

Kaynakça

  • Aslan, E. (2001). Torrance Yaratıcı Düşünce Testi'nin Türkçe Versiyonu. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergis,. 14, 19-40.
  • Can, A. (2014). SPSS ile Bilimsel Araştırma Sürecinde Veri Analizi, (2. Bs.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Çepni, S. (2005). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş, Trabzon: Erol Ofset.
  • De Bono, E. (1972) Children Solve Problems, London: Penguin Press.
  • Dikici, A. (2001). Sanat Eğitiminde Yaratıcılık. Milli Eğitim Dergisi. 149 http://www.okuloncesi.tc/modules/sections/index.php?op=viewarticle&artid=9. (03.11.2008).
  • Dikici, A. (2006). Sanat Eğitimi ve Öğrencilerin Yaratıcılık Düzeyleri. Eğitimi ve Bilim, 31 (139), 3-9.
  • Işık, A. D. (2010). Bilişim Teknolojileri Dersi İçin Oluşturmacı Yaklaşım Doğrultusunda Hazırlanan Öğrenme Paketinin Etkileri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Işık, A. D. (2013). Sınıf Öğretmenlerinin Yaratıcı Bireyler Yetiştirmede Görev ve Sorumlulukları. International Journal of Social Science. 6(6), 585-601. Doi number: http://dx.doi.org/10.9761/JASSS161.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Cilt 19. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Karataş, S. ve Özcan, S. (2010). Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Öğrencilerin Yaratıcı Düşünmelerine ve Proje Geliştirmelerine Etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (1), 225-243.
  • Maloney, j. E. (1992) Teacher Training in Creativity : A Phenomenological Inquiry with Teachers Who Have Participated in Creativity Coursework, Unpublished PhD. University of Massachusetts, USA
  • Rıza, E., T. (1999). İlköğretim Türkçe Derslerinde Yaratıcılığı Geliştirme Teknikleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 6, 1-11.
  • Rıza, E., T. (2004). Yaratıcılığı Geliştirme Teknikleri. (3. bs.). İzmir: Birleşik Matbaa.
  • Saban, A. (2004). Öğrenme ve Öğretme Süreçleri. (3.bs.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Tekin Gürgen, E. ve Bilen, S. (2005). Müzik Alan Derslerinin Müzik Öğretmeni Adaylarının Yaratıcı Düşünme Becerileri Üzerindeki Etkileri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25 (3), 325-338.
  • Temizkan, M. (2011). Türkçe Öğretiminde Yaratıcı Düşünmeyi Geliştirme Bakımından Nasreddin Hoca Fıkraları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (16), 195-223.
  • Tezci, E. (2002). Oluşturmacı Öğretim Tasarım Uygulamasının İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Yaratıcılıklarına ve Başarılarına Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm USOS 2015 ÖZEL SAYISI
Yazarlar

Ayşe Derya Isık

Gizem Saygılı

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 USOS 2015 - ÖZEL SAYI

Kaynak Göster

APA Isık, A. D., & Saygılı, G. (2015). Yaratıcılığı Geliştirme Tekniklerinin Öğrenilmesinin Yaratıcı Düşünme Becerileri Üzerindeki Etkisi. Bartın University Journal of Faculty of Education133-139.

All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License 

88x31.png


Bartın University Journal of Faculty of Education