BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, USOS 2015 - ÖZEL SAYI, 276 - 297, 05.10.2015

Öz

Dizin / İndeks ULAKBİM Sosyal ve Beşeri Bilimler Veri Tabanı, EBSCOHOST, Index Copernicus, Proquest Education Journals Database, Modern Language Association, Citefactor, The Directory of Research Journal Indexing, Open Academic Journal Index, Ulrich’s Periodicals Directory

Kaynakça

  • Aktürk, Y.(2009). İlk Okuma Yazma Öğretiminde Ses Temelli Cümle Yönteminin Uygulanmasına İlişkin Öğretmen Görüşleri (Şanlıurfa/Viranşehir Örneği).Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Akyol, H. (2009). Türkçe İlk Okuma Yazma Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Arıcı, B. (2012). İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin, Türkçe ve Sınıf Öğretmenlerinin Bitişik Eğik Yazı Hakkındaki Görüşleri. Gazi Üniversitesi Türkçe Araştırmaları Akademik Öğrenci Dergisi, (3), 1-15.
  • Baydık, B. Ve Kudret, Z. (2012).Öğretmenlerin Ses Temelli Cümle Yönteminin Etkilerine ve Öğretim Uygulamalarına İlişkin Görüşleri. .Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, yıl: 2012, cilt: 45, sayı: 1, 1-22
  • Büyüköztürk, Ş. (2008). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayınları Yayınları.
  • Calp, M. (2009). İlk Okuma Yazma Öğretimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Can, A. (2010). Kurum Teftiş Raporlarına Göre İlköğretim Okullarının Sorunları. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya
  • Coşkun, H. (2011). İlköğretim Okullarındaki Bitişik Eğik Yazı Uygulamalarının Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi, Hatay.
  • Çelenk, S. (2007). İlk okuma Yazma Programı ve Öğretimi. Ankara: Maya Akademi
  • Çifçi, M. (2011). Türkçe Öğretmeni Yetiştirme Programı Sorunu. Türkish Studies. Kış, 6(1), 399- 405.
  • Gömleksiz, M. N., Turan, S., A. ve Demir, S. (2010). İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programındaki Yazma Öğrenme Alanının Etkililiğinin Değerlendirilmesi. Turkish Studies. 5(4), 1135-1173.
  • Güneş, F. (2007).Ses Temelli Cümle Yöntemi ve Zihinsel Yapılandırma. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Güneş, F. (2006). Niçin Bitişik Eğik Yazı? MEB Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi. S.71,17-19.
  • Güven, A. Z. (2011). İlköğretim İkinci Kademe Türkçe Dersi Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi. 29, 121-133
  • Keskinkılıç, K. ve Keskinkılıç, S.B. (2007). Türkçe ve İlk okuma Yazma Öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Köksal, K. (1999). Okuma Yazmanın Öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • MEB (2005). İlköğretim Türkçe Öğretim Programı ve Kılavuzu ( 1-5. Sınıflar). Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi.
  • MEB (2006). İlköğretim Türkçe Dersi (6, 7, 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı
  • Öz, M. F. (2005). Uygulamalı İlk Okuma Yazma Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sönmez, M. (2006). Ses Temelli Cümle Yönteminin Uygulamasında Karşılaşılan Güçlükler ve Çözüm Önerileri. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Yıldız, M., Yıldırım, K. ve Ateş, S. (2009). Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Tahtasına Yazdıkları Yazıların Okunaklılık Bakımından Öğrencilere Model Olmadaki Uygunluğu. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. 8 (2),75-88.

İlköğretim İkinci Kademedeki (6–7. Sınıf) Öğretmen ve Öğrencilerin Bitişik Eğik Yazıya İlişkin Görüşleri

Yıl 2015, USOS 2015 - ÖZEL SAYI, 276 - 297, 05.10.2015

Öz

Bu araştırmanın amacı ilköğretim II. kademede ki öğretmen ve öğrencilerin bitişik eğik yazıya ilişkin
görüşlerini ve bitişik eğik yazı yazma başarılarını ortaya koymaktır. Araştırmanın evrenini Hatay ili Antakya merkez
ilçesinde bulunan özel ve resmi ilköğretim okullarında öğrenim görmekte olan 6. ve 7. sınıf öğrencileri ve bu
okullarda görev yapan branş öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örnekleminde 60 öğretmen ve 300 öğrenci
yer almıştır. Özel okullarda evrenin tamamı kullanılırken resmi okullarda yansız küme örnekleme yöntemi ile seçilen
üç resmi okul belirlenmiştir. Araştırmada öğretmen ve öğrencilerin bitişik eğik yazı uygulamalarına ilişkin görüşleri ile
bitişik eğik yazı yazma başarıları araştırmacı tarafından geliştirilen Öğretmen Anket Formu, Öğretmen Görüşme
Formu, Öğrenci Anket Formu, Bitişik Eğik Yazı Puanlama Anahtarı ve Dikte Metni kullanılarak değerlendirilmiştir.
Öğretmenlerle yapılan görüşme sonuçlarına göre branş öğretmenlerinin tamamına yakını bitişik eğik yazıyı yeterince
bilmediği için ders içinde ve günlük hayatta dik temel yazıyı kullandıkları tespit edilmiştir. Öğrencilerin ise okunaklı
yazamadıkları için bitişik eğik yazıyı kullanamadıkları saptanmıştır. Ayrıca sosyal hayatta dik temel yazının
kullanılmasının bitişik eğik yazıya geçişi güçleştirdiği belirlenmiştir. Araştırmada 5’li dereceli puanlama anahtarına
göre yapılan puanlamada branş öğretmenlerinin bitişik eğik yazı yazmadaki başarı ortalamaları 2.08ile başarısız,
ilköğretim 6 ve 7. sınıf öğrencilerinin başarı ortalaması 2.70 ile orta düzeyde bulunmuştur. Uygulanan anket formu
sonuçlarına göre ilköğretim branş öğretmenlerinin bitişik eğik yazıya ilişkin görüşlerinde cinsiyete, kıdeme ve mezun
olunan bölüme dayalı bir farklılık görülmemiştir. Ancak okul türüne göre incelendiğinde özel okullar lehine bir
farklılık olduğu görülmektedir. İlköğretim 6-7.sınıf öğrencilerinin bitişik eğik yazıya ilişkin görüşleri incelendiğinde 6.
sınıflar lehine farklılık ortaya çıkmıştır. Öğrenim görülen okul türüne göre yapılan incelemede resmi okullar lehine
anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Aktürk, Y.(2009). İlk Okuma Yazma Öğretiminde Ses Temelli Cümle Yönteminin Uygulanmasına İlişkin Öğretmen Görüşleri (Şanlıurfa/Viranşehir Örneği).Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Akyol, H. (2009). Türkçe İlk Okuma Yazma Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Arıcı, B. (2012). İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin, Türkçe ve Sınıf Öğretmenlerinin Bitişik Eğik Yazı Hakkındaki Görüşleri. Gazi Üniversitesi Türkçe Araştırmaları Akademik Öğrenci Dergisi, (3), 1-15.
  • Baydık, B. Ve Kudret, Z. (2012).Öğretmenlerin Ses Temelli Cümle Yönteminin Etkilerine ve Öğretim Uygulamalarına İlişkin Görüşleri. .Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, yıl: 2012, cilt: 45, sayı: 1, 1-22
  • Büyüköztürk, Ş. (2008). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayınları Yayınları.
  • Calp, M. (2009). İlk Okuma Yazma Öğretimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Can, A. (2010). Kurum Teftiş Raporlarına Göre İlköğretim Okullarının Sorunları. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya
  • Coşkun, H. (2011). İlköğretim Okullarındaki Bitişik Eğik Yazı Uygulamalarının Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi, Hatay.
  • Çelenk, S. (2007). İlk okuma Yazma Programı ve Öğretimi. Ankara: Maya Akademi
  • Çifçi, M. (2011). Türkçe Öğretmeni Yetiştirme Programı Sorunu. Türkish Studies. Kış, 6(1), 399- 405.
  • Gömleksiz, M. N., Turan, S., A. ve Demir, S. (2010). İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programındaki Yazma Öğrenme Alanının Etkililiğinin Değerlendirilmesi. Turkish Studies. 5(4), 1135-1173.
  • Güneş, F. (2007).Ses Temelli Cümle Yöntemi ve Zihinsel Yapılandırma. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Güneş, F. (2006). Niçin Bitişik Eğik Yazı? MEB Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi. S.71,17-19.
  • Güven, A. Z. (2011). İlköğretim İkinci Kademe Türkçe Dersi Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi. 29, 121-133
  • Keskinkılıç, K. ve Keskinkılıç, S.B. (2007). Türkçe ve İlk okuma Yazma Öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Köksal, K. (1999). Okuma Yazmanın Öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • MEB (2005). İlköğretim Türkçe Öğretim Programı ve Kılavuzu ( 1-5. Sınıflar). Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi.
  • MEB (2006). İlköğretim Türkçe Dersi (6, 7, 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı
  • Öz, M. F. (2005). Uygulamalı İlk Okuma Yazma Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sönmez, M. (2006). Ses Temelli Cümle Yönteminin Uygulamasında Karşılaşılan Güçlükler ve Çözüm Önerileri. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Yıldız, M., Yıldırım, K. ve Ateş, S. (2009). Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Tahtasına Yazdıkları Yazıların Okunaklılık Bakımından Öğrencilere Model Olmadaki Uygunluğu. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. 8 (2),75-88.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm USOS 2015 ÖZEL SAYISI
Yazarlar

Muamber Yılmaz

Yadigar Çakır Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 5 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 USOS 2015 - ÖZEL SAYI

Kaynak Göster

APA Yılmaz, M., & Çakır, Y. (2015). İlköğretim İkinci Kademedeki (6–7. Sınıf) Öğretmen ve Öğrencilerin Bitişik Eğik Yazıya İlişkin Görüşleri. Bartın University Journal of Faculty of Education276-297.

All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License 

88x31.png


Bartın University Journal of Faculty of Education