Dizin / İndeks ULAKBİM Sosyal ve Beşeri Bilimler Veri Tabanı, EBSCOHOST, Index Copernicus, Proquest Education Journals Database, Modern Language Association, Citefactor, The Directory of Research Journal Indexing, Open Academic Journal Index, Ulrich’s Periodicals Directory
Çağdaş toplumların temelini oluşturan birey faktörüne ait özellikleri etkileyen etmenlerin ortaya konması, olumlu özelliklerin geliştirilmesi olumsuz olanların giderilmesi önem arz etmektedir. Bunun için en etkili araç eğitimdir. Bireyler doğuştan gelen becerilerini, ancak eğitim ile sağlıklı bir şekilde geliştirebilirler. Kendini ve becerilerini geliştirmiş bireyler ise gerek yaşadığı toplumun gerekse geleceğin anahtarıdır. Bu nedenle eğitim sistemi ve eğitimcilere büyük bir görev düştüğü söylenebilir. Bireyler gerek kişisel gerekse mesleki gelişimleri ile ilgili olumlu ya da olumsuz görüşlerden etkilenebilmektedir. Bu bağlamda, okul kültürünü meydana getiren müdür ve öğretmen gibi aktörlerin de eğitim sürecinde birbirlerinden etkilenebileceği söylenebilir. Nitel yaklaşımla gerçekleştirilen bu çalışmada, okul kültürü bağlamında, sınıf öğretmenlerinin girişimcilik becerilerinin, okul müdürlerinin çalışma hayatına etkisinin ortaya konması amaçlanmıştır. Araştırmada olgu bilim yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde NVivo 9 programı kullanılmıştır. Çalışma sonucunda okul müdürlerinin sınıf öğretmenlerinin girişimcilik becerilerinden olumlu olarak etkilendikleri sonucuna varılmış, sınıf öğretmenlerinin girişimcilik becerilerini geliştirebilecek önerilere yer verilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | USOS 2015 ÖZEL SAYISI |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 USOS 2015 - ÖZEL SAYI |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education