BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim Öğretmenlerinin Matematiğe Yönelik Tutumlarının Öğretmen Özellikleri Açısından İncelenmesi

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 2, 331 - 343, 07.12.2015
https://doi.org/10.14686/buefad.v4i2.1082000141

Öz

Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin matematiğe yönelik tutumlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma 2009-2010 eğitim öğretim yılı bahar döneminde, Türkiye’de ilköğretim okullarında görev yapan 1193 sınıf öğretmeni üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen matematiğe yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda kadın öğretmenlerin matematiğe yönelik duyuşsal boyutlu tutum puanlarının erkek öğretmenlere göre yüksek olduğu, öğretmenlerin yaşları arttıkça duyuşsal boyutlu tutum puanlarının azaldığı, en yüksek tutum puanlarına 0-5 yıl arasında kıdemi bulunan öğretmenlerin sahip olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Aiken, L. R. (1970), Attitudes Towards Mathematics. Review of Educational Research, Vol.40, No: 4, 551-596
  • Alcı, B. ve Erden M. (2006), Öğretmenlerin Matematiğe Karşı Tutumlarının Cinsiyete Göre İlköğretim 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarılarına Etkisi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (1), 13-21
  • Aydın, B. ve Peker, M. (2003),Öğretmen Adaylarının İlköğretim Sertifika Programında Okutulan Matematik Öğretimi Dersine Yönelik Tutumları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 11(1), 23-30
  • Bodur, M. (2006), Eğitim Fakültesi Programlarının Farklı Lise Çıkışlı Öğrencilerinin Öğretmenlik Tutumlarına Etkisi (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi), Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Bohuslav, R. V. (1980), A Method for Dealing With Attitudes and Anxieties in Mathematics in Mathematics, Ed. D. Practicum, Nova University
  • Bulut, S., Yetkin, İ. E. ve Kazak, S.(2002), Matematik Öğretmen Adaylarının Olasılık Başarısı, Olasılık ve Matematiğe Yönelik Tutumlarının Cinsiyete Göre İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 22, 21-28
  • Bütünkuş, B.(2005), Öğretmenlerin Öz-Yeterlik İnançları ve Bilgisayar Destekli Öğretime Yönelik Tutumları (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi)Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • Çapri, B. ve Çelikaleli, Ö. (2008), Öğretmen Adaylarının Öğretmenliğe İlişkin Tutum ve Mesleki Yeterlik İnançlarının Cinsiyet, Program ve Fakültelerine Göre İncelenmesi, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 33–53
  • Çelik, H.C. ve Bindak, R. (2005), Sınıf Oğretmenliği Bolumu Öğrencilerinin Matematiğe Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Gore İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), 427-436
  • Doğan, H. (1997), Eğitimde Program Ve Öğretim Tasarımı, Önder Matbaacılık, Ankara
  • Duru, A., Akgün, L. ve Özdemir (2005), İlköğretim Öğretmen Adaylarının Matematiğe Yönelik Tutumlarının İncelenmesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 520-536
  • Erdem, A. R., Gezer, K. ve Çokadar, H. (2005) , Ortaöğretim Fen-Matematik ve Sosyal Alanlar Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkinTutumları. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi 28-30 Eylül 2005 Kongre Kitabı I.Cilt içinde (s. 471-477), Denizli
  • Harper, N.J. ve Daane, C. J. (1998) , Causes And Reduction Of Math Anxiety in Preservice Elementary Teachers. Action in Teacher Education, 19(4), 29-38
  • Hembree, R.(1990), The Nature Effects And Reliefof Mathematics Anxiety, Journal for Research in Mathematics Education, 21, 33-34,1990
  • Jackson, C.D. ve Lewwingfell (1999), R.J., The Role Of Instructors In Creatig Math Anxiety In Students From Kindergarten Through College. Mathematics Teacher, 92, 583-586
  • Kaja, P.(2002), The Sum of All Fears, Pschology Today, 10, 229-233 Kandemir, M.(2007), Sınıf Öğretmeni Adaylarının Temel Matematik Dersine İlişkin Tutumları ve Kavram Öğrenim Düzeyleri. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 13-27
  • Kulm, G. (1998), How To Do Mathematics Curriculum Materials Analysis, American Assocation For The Advancement Of Science, 23-25
  • Larson, C. N.(1983), Techniques For Developing Positive Attitudes In pre-service Elementary Teachers, Arithmetic Teacher, 1983, 8-9,1983
  • Nazlıçiçek, N. ve Erktin, E.(2002) , İlköğretim Matematik Öğretmenleri İçin Kısaltılmış Matematik Tutum Ölçeği. 5. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 Eylül, Ankara
  • Özdoğan, G,, Bulut, M. Ve Kula, F. (2005), Matematik Dersine Yönelik Tutumun ve Başarının, Cinsiyet ve Öğrenim Türü Değişkenleri Açısından İncelenmesi, XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 2, 995-997, Pamukkale Üniversitesi, Denizli
  • Petty, R.E. ve Cacciopo, J.T (1986), The elaboration likehood model of persuasionin L. Berkowitz, (Ed.) Advances in Experimental Social Psychology, Vol.19.,123-205
  • Schofield, H. L.(1982), Sex, Grade Level And The Relationship Between Mathematics Attitude And Achievement In Children. Journal Of Educational Research, Vol. 75, No. 5, 280-284
  • Tapia, M. ve Marsh, G.(2000), Effect of Gender, Achievement in Mathematics and Ethnicitiy on Attitudes Toward Mathematics, Midth-South Educational Research Assocation, Bowling Green, November 15-17, KY, USA (Erıc Document Reproduction Service No. ED 449 044)
  • Tavşancıl, E.(2002), Tutumların Ölçülmesi ve SPSS İle Veri Analizi, Nobel Yayıncılık, Ankara
  • Türker, N. Ve Turanlı, N. (2008),Matematik Eğitimi Derslerine Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28 (3),17-29
  • Vinson, B., Haynes, J. , Brasher, J., Sloan, T., Gresham , R (1997), A Comparision of Preservice Teachers’ Mathematics Anxiety before and after a Methods Class Emphasizing Manipulatives
  • Wood, E. F.(1988), Math Anxiety And Elemantary Teachers: What does research tell us? For Learning of Mathematics, 8(1), 8-13
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yeliz Çelen

Yayımlanma Tarihi 7 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çelen, Y. (2015). İlköğretim Öğretmenlerinin Matematiğe Yönelik Tutumlarının Öğretmen Özellikleri Açısından İncelenmesi. Bartın University Journal of Faculty of Education, 4(2), 331-343. https://doi.org/10.14686/buefad.v4i2.1082000141
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
 88x31.png