Günümüz teknolojisini kullanabilen, düşünmeyi düşünme yaklaşımını benimseyen, bilginin hızlı
değişimine ayak uydurabilen ve müzikal açıdan yeterli bireylerin yetişmesi açısından müzik öğretiminde izlenecek
yeni yöntem ve yaklaşımlara gereksinim duyulmaktadır. Bu araştırmada mesleki müzik eğitimi veren yükseköğretim
kurumlarındaki öğrencilerin eleştirel düşünme eğilimlerini ve bu düzeyi etkileyen faktörleri belirlemek
amaçlanmıştır. Tanımlayıcı tipte yapılan araştırmanın çalışma grubunu Kafkas Üniversitesi Devlet Konservatuvarı ve
Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bilimleri Bölümü ile Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Müzik
Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim gören Lisans 1. ve 4. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, bilgi
formu ve California Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği (CCTDI) ile toplanmıştır. Veriler SPSS paket programında analiz
edilmiştir. Univariate analizlerde kişinin en uzun yaşadığı yer ve ailenin ekonomik durumu ile eleştirel düşünme
eğilimi puanı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmazken (p > 0,05); öğrencinin mezun olduğu lise türü,
öğrenim gördüğü yükseköğretim kurumu ve sınıf düzeyi ile eleştirel düşünme eğilimi puanı arasında istatistiksel
olarak anlamlı bir fark bulunmuştur (p < 0,05).
Üst Düzey Düşünme Becerileri Eleştirel Düşünme Müzik eğitimi California Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 2 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education