Bu
çalışmanın amacı, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlamaya ilişkin öz
yeterlik algılarını belirlemek için bir veri toplama aracı geliştirmektir. Araştırmanın
çalışma grubunu Mersin, Bursa, Kahramanmaraş, İstanbul ve Gaziantep şehirlerinden
devlet okullarına bağlı okullar arasından rastlantısal olarak seçilen 525
ilkokul dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma tarama modelinde
tasarlanmıştır. Ölçme aracının geliştirilmesi için uygun olan süreç sistematik
olarak izlenmiştir. Ölçeğin kapsam geçerliği için ilgili alan yazın taranmış ve
uzman görüşlerine başvurulmuştur. Ölçeğin yapı geçerliğinin belirlenmesi amacıyla
açımlayıcı faktör analizi yapılmıştır. Tek boyutlu bir yapıda, üçlü likert tipi
ve 29 maddeden oluşan ölçeğin Cronbach-Alfa iç tutarlılık katsayısı .918 olarak
belirlenmiştir.Bu bulgular doğrultusunda ölçeğin, ilkokul 4. sınıf
öğrencilerinin okuduğunu anlamaya ilişkin öz yeterlik algılarını geçerli ve
güvenilir şekilde ölçer nitelikte olduğu söylenebilir.
The aim of this study is to develop a data
collection tool to determine the self-efficacy perceptions of 4th grade
students in reading comprehension. The study group consisted of 525 primary school
fourth grade students randomly selected from the schools affiliated with public
schools in Mersin, Bursa, Kahramanmaraş, İstanbul and Gaziantep. The study was
designed in the survey model. The process for the development of appropriate
measuring tool has been systematically monitored. For the scope validity of the
scale, the relevant theorotical field was screened and expert opinions were
consulted. Exploratory factor analysis was performed to determine the construct
validity of the scale. In one-dimensional structure, Cronbach-Alpha internal
consistency coefficient of the scale consisting of triple likert type and 29
items was determined as .918 According to these findings, it can be said that
the scale measures the self-efficacy perceptions of the 4th grade students in
reading comprehension, validly and reliably.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 9 Sayı: 1 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education