Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ROMANTİCİSM AND THE İNFLUENCE OF ROMANTİCİSM FLUX ON PHOTOGRAPHY ART

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 2, 41 - 72, 29.12.2017

Öz

      Romanticism is the an art movement which
plays a key role in art, literature, philosophy and in the traditional culture
of the society -the art community that emerged afterwards 18th century in
England, France and Germany tried to carry mind into life as an immense force.
The movement had its most important moments between 1790-1850. Romanticism,
which raised as an opposition to Classicism, dwells such as savagery,
attraction, sensuality, excessiveness, imaginariness and it took on a dramatic
way of description. Authors such as J. J. Rousseau, A. W. Schlgel, Goethe,
Schiller; painters such as Constable, Turner, Corot, J. Thomson,Thomas Gray, W.
Collins; poets such as Tieck, W. Cowper, W. Blake became the Pioneer artists of
Romanticism movement through putting forward the first romantic themes. The
movement of Romanticism especially had an impact in Europe and made its way to
whole world. Romanticism, which had different developments in each country, had
set the fundemantals of new understandings in the art of literature, music and
painting. After the invention of photography, Romanticism also demonstrated its influence its influence in the art of
photography.



This study examines the influence of
Romanticism on photography, as well as on painting and literature, based on the
work of photographers whose style are influenced by Romanticism. 

Kaynakça

  • Akış, Yasemin. (2016) Özne, Güz 25. Kitap. Felsefe Bilim ve Sanat Yazıları. Çizgi Kitabevi. Konya. Bal, Metin. (2014) Özne, Güz 21. Kitap. Felsefe Bilim ve Yazıları. Çizgi Kitabevi. Konya. Berger, John. (2016) Bir Fotoğrafı Anlamak. İstanbul, Metis Yayın. Burgin, Victor. (2013) Fotoğrafı Düşünmek. İstanbul, Espas Yayın. Bajac, quentin. (2005) Karanlık Odanın Sırları. İstanbul. YKY. Benjamin, Walter. (2013) Alman Romantizminde Sanat Eleştirisi Kavramı, Çevirenler, Elçin Gen, Mustafa Tüzel, İstanbul. İletişim Yayın. Claudon, Francis. (1988) Romantizm Sanat Ansiklopedisi, Çevirenler, Özdemir İnce, İlhan Usmanbaş, İstanbul. Remzi Kitabevi. Derman, İhsan. (1991) Fotoğraf ve Gerçeklik, İstanbul. Ağaç Yayın. Eastman, George. (2011) A history of Photography.The George Eastman House Collection,Taschen Erzen, Jale. (2004) Fotoğraf notları, İstanbul. Say yayın. Flusser, Vilem. (1991) Bir Fotoğraf Felsefesine Doğru. İstanbul. Ağaç Yayın. Gombrıch, E. H. (1992) Sanatın Öyküsü, İstanbul. Remzi Kitabevi. Germener, Semra.(1996) 18.yy. Avrupa Resmi. İstanbul. Kabalcı yayın. İnankur, Zeynep. (1997) 19.yy Avrupa’sında Heykel ve Resim Sanatı. İstanbul. Kabalcı yayın. Kanburoğlu, Özer. (2007) A’dan Z’ye kadar fotoğraf. İstanbul. Say Yayın. Kandinsky, Wassily. (2001) Sanatta Ruhsallık Üzerine. İstanbul. Altıkırkbeş yayın. Leppert, Richard. (2009) Sanatta Anlamın Görüntüsü. Çeviren, İ. Türkmen, İstanbul. Ayrıntı yay. Panofsky, Ervin. (1995) İkonografi ve İkonoloji. İstanbul. AFA Yayın. Pevsner, Nikolaus. (1977) Avrupa Mimarlığı. İstanbul. Cem Yayınevi. Şenyapılı, Önder. (2004) The Art Millennium, Romantizm. İstanbul. Boyut Yayın. Taschen. (2011) A History of Photography From 1839 to The present. Topçuoğlu, Nazif. (2000) Fotoğraf Ölmedi ama Tuhaf Kokuyor. İstanbul. YKY. Turani, Adnan. (2010) Dünya Sanat Tarihi, İstanbul. İş Bankası Kültür Yayınları. Theoplile, Gautier. (1975) Romantizmin tarihi, Çeviren, Necdet Bingöl, İstanbul. MEB. Türkçe Sözlük. (1998) Türk Dil Kurumu, Ankara. Toplumsal Yapılar ve Tarihsel Dönüşümler. (2009) İstanbul. YTÜ. Thames & Hudson. (2009) Photo Box. Thames & Hudson Ltd, London. Wıght S. Frederick. (1954) GOYA. Pocked Books, Inc, New York.
  • Tez Gök, Kemal (2010) Fotoğraf Sanatında Resimsellik. MÜGSE. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İst. Dergi Sanat Dünyamız (2002) Sayı 84. İstanbul. Yapı Kredi Yayın.
  • Ansiklopedi Meydan Larousse. (1992) 17. Cilt, İstanbul. Sabah Gazetesi. Meydan Larousse. (1992) 11. Cilt, İstanbul. Sabah Gazetesi.

ROMANTİZM VE ROMANTİZM AKIMININ FOTOĞRAF SANATINA ETKİSİ

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 2, 41 - 72, 29.12.2017

Öz

      Romantizm, 18 yy. sonrasında ilk önce
İngiltere, Fransa ve Almanya’da ortaya çıkan sanat çevresinin usu sınırsız bir
güç olarak hayata geçirmeye çalışarak, sanatta, edebiyatta ve felsefede
toplumun geleneksel kültüründe önemli rol oynayan sanat akımıdır. En önemli
gelişmeyi 1790-1850 döneminde yaşadı. Klasizme karşıt olarak ortaya çıkan
romantizm; yabanıllık, çekicilik, duygusallık, aşırılık, düşsellik konularını
işledi ve dramatik olarak betimlemeye çalıştı. J. J. Rousseau, A. W. Schlgel,
Goethe, Schiller gibi yazarlar; Constable, Turner, Corot, J. Thomson,Thomas
Gray, W. Collins gibi ressamlar; Tieck, W. Cowper, W. Blake, gibi şairler
romantik temaları ilk kez ortaya koyarak, romantizm akımının öncü sanatçıları
oldular. Romantizm Akımı özellikle Avrupa’da etkisini gösterdi ve bütün dünyaya
yayıldı. Her ülkede farklı tarzda gelişme gösteren romantizm akımı özellikle
edebiyat, müzik ve resim sanatında yeni anlayışların temellerini attı.
Fotoğrafın icat edilmesinden sonra romantizm, fotoğraf sanatında da etkisini
gösterdi.

      Bu çalışma; romantizmin resimde,
edebiyatta gösterdiği etkinin, fotoğraf sanatında görünüşünü ve fotoğraf
sanatına olan etkisini, yine romantik tarzda çalışma yapan fotoğrafçıların
çalışmalarına dayanak incelenmiştir.





 

Kaynakça

  • Akış, Yasemin. (2016) Özne, Güz 25. Kitap. Felsefe Bilim ve Sanat Yazıları. Çizgi Kitabevi. Konya. Bal, Metin. (2014) Özne, Güz 21. Kitap. Felsefe Bilim ve Yazıları. Çizgi Kitabevi. Konya. Berger, John. (2016) Bir Fotoğrafı Anlamak. İstanbul, Metis Yayın. Burgin, Victor. (2013) Fotoğrafı Düşünmek. İstanbul, Espas Yayın. Bajac, quentin. (2005) Karanlık Odanın Sırları. İstanbul. YKY. Benjamin, Walter. (2013) Alman Romantizminde Sanat Eleştirisi Kavramı, Çevirenler, Elçin Gen, Mustafa Tüzel, İstanbul. İletişim Yayın. Claudon, Francis. (1988) Romantizm Sanat Ansiklopedisi, Çevirenler, Özdemir İnce, İlhan Usmanbaş, İstanbul. Remzi Kitabevi. Derman, İhsan. (1991) Fotoğraf ve Gerçeklik, İstanbul. Ağaç Yayın. Eastman, George. (2011) A history of Photography.The George Eastman House Collection,Taschen Erzen, Jale. (2004) Fotoğraf notları, İstanbul. Say yayın. Flusser, Vilem. (1991) Bir Fotoğraf Felsefesine Doğru. İstanbul. Ağaç Yayın. Gombrıch, E. H. (1992) Sanatın Öyküsü, İstanbul. Remzi Kitabevi. Germener, Semra.(1996) 18.yy. Avrupa Resmi. İstanbul. Kabalcı yayın. İnankur, Zeynep. (1997) 19.yy Avrupa’sında Heykel ve Resim Sanatı. İstanbul. Kabalcı yayın. Kanburoğlu, Özer. (2007) A’dan Z’ye kadar fotoğraf. İstanbul. Say Yayın. Kandinsky, Wassily. (2001) Sanatta Ruhsallık Üzerine. İstanbul. Altıkırkbeş yayın. Leppert, Richard. (2009) Sanatta Anlamın Görüntüsü. Çeviren, İ. Türkmen, İstanbul. Ayrıntı yay. Panofsky, Ervin. (1995) İkonografi ve İkonoloji. İstanbul. AFA Yayın. Pevsner, Nikolaus. (1977) Avrupa Mimarlığı. İstanbul. Cem Yayınevi. Şenyapılı, Önder. (2004) The Art Millennium, Romantizm. İstanbul. Boyut Yayın. Taschen. (2011) A History of Photography From 1839 to The present. Topçuoğlu, Nazif. (2000) Fotoğraf Ölmedi ama Tuhaf Kokuyor. İstanbul. YKY. Turani, Adnan. (2010) Dünya Sanat Tarihi, İstanbul. İş Bankası Kültür Yayınları. Theoplile, Gautier. (1975) Romantizmin tarihi, Çeviren, Necdet Bingöl, İstanbul. MEB. Türkçe Sözlük. (1998) Türk Dil Kurumu, Ankara. Toplumsal Yapılar ve Tarihsel Dönüşümler. (2009) İstanbul. YTÜ. Thames & Hudson. (2009) Photo Box. Thames & Hudson Ltd, London. Wıght S. Frederick. (1954) GOYA. Pocked Books, Inc, New York.
  • Tez Gök, Kemal (2010) Fotoğraf Sanatında Resimsellik. MÜGSE. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İst. Dergi Sanat Dünyamız (2002) Sayı 84. İstanbul. Yapı Kredi Yayın.
  • Ansiklopedi Meydan Larousse. (1992) 17. Cilt, İstanbul. Sabah Gazetesi. Meydan Larousse. (1992) 11. Cilt, İstanbul. Sabah Gazetesi.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kemal Gök Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gök, K. (2017). ROMANTİZM VE ROMANTİZM AKIMININ FOTOĞRAF SANATINA ETKİSİ. Bartın Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 2(2), 41-72.