Yıl 2019, Cilt 2 , Sayı 2, Sayfalar 261 - 265 2019-12-31

Matematik; sayıların ve biçimlerin özelliklerini, aralarındaki bağlantıları ve soyut kavramları akıl yürütme ile inceleyen bir bilim dalıdır[1]. Tüm bilimlere de temel oluşturan matematiğin soyut bir bilim dalı olması ve öğrencilerin soyut düşünme becerilerinde zorlanması sebebiyle matematik, okullarda sevilmeyen ve olumsuz önyargı oluşturan bir derstir[2]. Olumsuz tutum geliştirilen bu derse karşı tutum değiştirme yöntemleri birçok eğitimcinin üzerine çalıştığı bir konudur. Literatür incelendiğinde matematiğe karşı olan önyargıyı değiştirmek adına geliştirilen birçok alternatif yöntem ve çeşitli çalışmalar mevcuttur. Bu yöntemlerden biri de manga çizgi roman gibi daha somut materyallerin derste kullanılmasıdır. Özellikle yurtdışında yapılan çalışmalarda dersi somutlaştırmak ve öğrencilerin derse olan ilgisini daha fazla çekmek adına manga çizgi romanın ders öğretim planlarında yer aldığı görülmektedir. Bu çalışma; matematik ders öğretiminde manga çizgi roman kullanımının etkilerini araştıran çalışmaların bulgularını içermektedir.
Manga, Manga Çizgi Romanı, Eğitimde Manga Kullanımı, Matematik Eğitiminde Manga Kullanımı
  • Referans1 M. Altun, “Matematik öğretiminde gelişmeler,” Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.19(2), pp. 223-238, 2006. Referans2 A. Umay, “Öteki matematik,” Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.23, pp. 275-281, 2002.
Birincil Dil tr
Konular Matematik
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Orcid: 0000-0002-0907-2663
Yazar: Ayşe ARI
Kurum: KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
Ülke: Turkey


Orcid: 0000-0001-6997-6413
Yazar: Barış DEMİR
Kurum: KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ, HEREKE ÖMER İSMET UZUNYOL MESLEK YÜKSEKOKULU
Ülke: Turkey


Orcid: 0000-0002-0707-6601
Yazar: Betül BAYDAR IŞIK (Sorumlu Yazar)
Kurum: KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
Ülke: Turkey


Tarihler

Yayımlanma Tarihi : 31 Aralık 2019

Bibtex @araştırma makalesi { bufbd654178, journal = {Bayburt Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi}, issn = {2667-579X}, address = {Demirözü Yolu cad. Baberti Külliyesi Fenbilimleri Enstitüsü Merkez/BAYBURT}, publisher = {Bayburt Üniversitesi}, year = {2019}, volume = {2}, pages = {261 - 265}, doi = {}, title = {Matematik Eğitiminde Manga Çizgi Roman Kullanımı}, key = {cite}, author = {ARI, Ayşe and DEMİR, Barış and BAYDAR IŞIK, Betül} }
APA ARI, A , DEMİR, B , BAYDAR IŞIK, B . (2019). Matematik Eğitiminde Manga Çizgi Roman Kullanımı. Bayburt Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi , 2 (2) , 261-265 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/bufbd/issue/50962/654178
MLA ARI, A , DEMİR, B , BAYDAR IŞIK, B . "Matematik Eğitiminde Manga Çizgi Roman Kullanımı". Bayburt Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi 2 (2019 ): 261-265 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/bufbd/issue/50962/654178>
Chicago ARI, A , DEMİR, B , BAYDAR IŞIK, B . "Matematik Eğitiminde Manga Çizgi Roman Kullanımı". Bayburt Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi 2 (2019 ): 261-265
RIS TY - JOUR T1 - Matematik Eğitiminde Manga Çizgi Roman Kullanımı AU - Ayşe ARI , Barış DEMİR , Betül BAYDAR IŞIK Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - Bayburt Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 261 EP - 265 VL - 2 IS - 2 SN - 2667-579X- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Bayburt Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi Matematik Eğitiminde Manga Çizgi Roman Kullanımı %A Ayşe ARI , Barış DEMİR , Betül BAYDAR IŞIK %T Matematik Eğitiminde Manga Çizgi Roman Kullanımı %D 2019 %J Bayburt Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi %P 2667-579X- %V 2 %N 2 %R %U
ISNAD ARI, Ayşe , DEMİR, Barış , BAYDAR IŞIK, Betül . "Matematik Eğitiminde Manga Çizgi Roman Kullanımı". Bayburt Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi 2 / 2 (Aralık 2020): 261-265 .
AMA ARI A , DEMİR B , BAYDAR IŞIK B . Matematik Eğitiminde Manga Çizgi Roman Kullanımı. Bayburt Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi. 2019; 2(2): 261-265.
Vancouver ARI A , DEMİR B , BAYDAR IŞIK B . Matematik Eğitiminde Manga Çizgi Roman Kullanımı. Bayburt Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi. 2019; 2(2): 265-261.