Günümüzde şirketlerin dijital dönüşüm kapsamında yaptığı çalışmalar özellikle
pandemi sonrası tüketiciden gelen talebin artmasıyla giderek hız kazanmıştır. Bu
bağlamda, E-Ticaret alanında web site ve mobil uygulamalarda müşteriye en uygun
ürün önerilerinin sunulması, müşteri ihtiyaçlarının karşılanması ve şirketlerin satış
hedeflerinin gerçekleştirilmesi için ürün öneri sistemlerine ihtiyaç duyulmuştur.
Bu alanda yapılan çalışmalar, ürün tipi ve çeşitliliği değişkenlik gösterdiği için çoğu
zaman mantıksız ve yanlış ürün önerilerinin tüketicilere sunulmasına yol açtığı,
farklı sitelerin ürün önerileri incelendiğinde açıkça görülmüştür. Bu çalışmada,
şirketin ürün ve veri yapısına göre en uygun şekilde veri manipülasyonun
gerçekleştirilmesi, özelleştirilmiş fonksiyonların yazılması, Metin Benzerliği ve
Tekil Değer Ayrışımı
algoritmasına dahil olarak en uygun tamamlayıcı ürünlerin gösterilmesi sağlanmıştır.
En uygun algoritmanın geliştirilerek yazılımı tamamlanmıştır. Elde edilen ürün
önerileri web sitesi ve mobil uygulamada canlıya alınmıştır. Sonuçlar Google
Analytics üzerinden ve Python kodlarıyla ayrı ayrı gözlemlenmiştir.
Yapılan çalışma sonucunda geliştirilen ürün öneri sisteminin mevcut sisteme kıyasla
set halinde satılan ürünlerde %7,62, tekli olarak satılan ürünlerde ise %11,2 oranında
daha iyi performans gösterdiği gözlemlenmiştir. Ayrıca ilgili alanın web site ve
mobil uygulamada görüntülenme sayısı %7,17, tıklanma sayısı %28,93 artış
göstermiştir. Ürün önerilerinin mevcut duruma kıyasla daha mantıklı ve tamamlayıcı
olarak daha ilişkili ürün önerileri sunduğu tespit edilmiştir ve ilgili alanlar farklı
zamanlarda incelenerek gözlemlenmiştir.
Ürün Öneri Sistemi E-Ticaret Metin Benzerliği Tekil Değer Ayrışımı
Due to rising client demand following the pandemic, organizations' initiatives in the
field of digital transformation are gaining pace nowadays. Product recommendation
systems were necessary for this context to deliver the most relevant product choices
to clients, meet their expectations, and accomplish the businesses' sales targets
through the e-Commerce website and mobile applications.
Examining the product suggestions of numerous websites reveals that study on this
subject frequently results in the presentation of illogical and erroneous product
recommendations to visitors, given the variety and type of things accessible. This
study looked into data manipulation, building custom functions, Text Similarity, and
Singular Value Decomposition. The algorithm displays the best complementary
commodities. The software was completed by developing the best algorithm. The
product proposals were brought to life through the use of a website and a mobile
application. Individual observations were made using Google Analytics and Python
scripts.
The study found that the created product recommendation system beat the current
system by 7.62 percent in items sold as a group and by 11.2 percent in products sold
separately. Furthermore, the number of views on the website and mobile application
for the relevant area climbed by 7.17 percent, and the number of clicks increased by
28.93 percent. It has been decided that the product suggestions provide more logical
and complementary product recommendations than the existing situation, and the
relevant regions have been monitored and reviewed at various times.
Product Recommendation Engine E-Commerce Text Similarity Singular Value Decomposition
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Endüstri Mühendisliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Aralık 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 2 |