Çeviri
BibTex RIS Kaynak Göster

İslam Kültürünün Önemi

Yıl 2020, Sayı: 15, 394 - 400, 22.06.2020

Öz

İslam dünyası, geçen asırlar boyunca Müslüman ulemanın takip ettiği İslami metotlardan uzaklaşmıştır. Şöhretleri dünyanın her tarafına yayılmış ve yöntemleri birçok nesil tarafından takip edilmiş olan mütekaddim Müslüman eğitimciler, çocuk için eğitime başlama yaşının dört olması gerektiğini vurgulamışlardır. Çocuk dört yaşına kadar gücü nispetince Kuran’ı, Allah Resulü’nün (s.a.v.) hadislerini, hikmetli sözleri, belağî ve incelik içeren şiirleri ezberlemelidir. Temyiz çağına gelince de -7 yaş ve üzeri- diğer ilimlerle uğraşmaya başlamalıdır.
İslam âlemi, Batı ve Doğu yöntemlerini aldığından beri İslamî metottan uzaklaşmıştır. Bazen kız ve erkek öğrenciler üniversite seviyesine İslam’ın esaslarını -o esaslar ki teorik ve pratik olarak bilinmeden bireyin imanı tam manasıyla sahih olmaz- bilmeden gelmektedir. Bu sebeple İslam Kültürü dersinin tüm Sosyal Bilimler fakültelerinde müfredata konulması ve ameli bir şekilde tatbik edilmesi gerekli ve zorunludur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Çeviriler
Çevirmenler

Hakan Can

Abdulbaki Kınsün

Yayımlanma Tarihi 22 Haziran 2020
Gönderilme Tarihi 1 Mayıs 2020
Kabul Tarihi 18 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Sayı: 15

Kaynak Göster

ISNAD , trc.Can, Hakan - Abdulbaki Kınsün. “İslam Kültürünün Önemi”. Bingöl Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 15 (Haziran 2020), 394-400.


Crossref Sponsored Member Badge  Crossref Cited-by logo        13970    13971   13972    13973  13974  

Creative Commons Lisansı
        

Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.