Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE HEART APROACH TO SPİRİTUAL EDUCATİON: SÛFÎ TRAİNİNG

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 1, 52 - 58, 27.06.2018

Öz

Sûfî
training is a kind of spiritual education in terms of investigation self nature
of humans, knowing selfness, educating individual by using heart instead of
mind. In this article, examined sûfîtraining as a heart approach to spiritual
education. In chapters, definition of sûfî training, its purpose and
significance and techniques and methods are explained in detail. Also,
examplifications to education system are mentioned by using sûfî training,
useful suggestions submitted to educators and people in education area. 

Kaynakça

  • AVCI, Ülkü Pınar. «Tasavvuf ve İnsan Eğitimi.» Hacı Bektaş Veli Araştırma Dergisi, 2003.
  • BAYRAKLI, Bayraktar. Mükayeseli Eğitim Felsefesi Sistemleri. İstanbul : İFAV, 1999.
  • BAYRAKTAR, Mehmet. Tasavvuf ve Modern Bilim. İstanbul: İnsan Yayınları, 2016.
  • ÇAMDİBİ, Mehmud. Güzel Ahlak ve İnsan İlişkileri. İstanbul: Çamlıca Yayınları, 2012.
  • GAZALİ, Ebu Muhammed b. Muhammed. İhya-i Ulumiddin. Çeviren Ahmet Serdaroğlu. İstanbul: Bedir Yayınevi, 2012.
  • GÖZÜTOK, Şakir. Sûfî Pedagojisi: Tasavvufta Şahsiyet Eğitimi. İstanbul: Nesil Yayınları, 2012.
  • GÖZÜTOK, Şakir. «Tasavvufî Eğitimde Bilginin Elde Edilmesi.» Tasavvuf İlmi ve Akademik Araştırma Dergisi, 2001: 91.
  • GÜNGÖR, Erol. İslâm Tasavvufunun Meseleleri. Ötüken Neşriyat: 1987, İstanbul.
  • HÖKELEKLİ, Hayati. Ailede, Okulda, Toplumda Değerler Psikolojisi ve Eğitimi. İstanbul: Timaş Yayınları, 2011.
  • İKBAL, Muhammed. Cavidname. Çeviren Halil Toker. İstanbul: Kaknüs Yayınları, 2014.
  • KUŞEYRİ, Abdülkerim. Tasavvuf İlmine Dair Kuşeyri Risalesi. Çeviren Süleyman Uludağ. İstanbul: Dergah Yayınları, 2016.
  • KÜÇÜK, Sabahattin. «Yunus Emre'ye Göre Bilgi.» Uluslararası Yunus Emre Sempozyumu Bildirileri. Ankara: Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Atatürk Kültür Merkezi Yayını, 1995.
  • MEYDAN, Hasan. Din Eğitiminde Manevî Boyut. İstanbul: Dem YAyınları, 2015.
  • MOHAMMED, Yasien. Fıtrah: The Islamic Concept of Human Nature. London: Ta-Ha Publishers, 1996.
  • OKUMUŞLAR, Muhittin. Fıtrattan Dine Din Fıtrat Eğitim İlişkisi. Konya: Yediveren Yayınları, 2002.
  • RABBANİ, İmam. Mektubat-ı Rabbani. Çeviren Abdulkadir Akçiçek. İstanbul: Çelik Yayınevi, 2011.
  • SÜHREVERDİ, Şİhabeddin. Avarifu'l Maarif: Gerçek Tasavvuf. Çeviren Dİlaver Selvi. İstanbul: Dergah Yayınları, 2016.
  • ULUDAĞ, Süleyman. İslâm Düşüncesinin Yapısı. İstanbul: Dergah Yayınları, 1985.
  • ZENGİN, Ahmet Yaşar. «Tasavvufî Eğitim Anlayışı ile Günümüzdeki Bazı Eğitim Kavramlarınınn Örtüştüğüne Dair Bir Çalışma.» Kastamonu Üniversitesi II. Uluslararası Şey Şaban-ı Veli Sempozyumu. Kastamonu, 2014.

MANEVÎ EĞİTİMDE KALBÎ METOT: TASAVVUFÎ EĞİTİM

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 1, 52 - 58, 27.06.2018

Öz

İnsanın
özünü keşfetmek, kendini tanıyıp eğitmek ve eğitime dâhil olmak, akıldan ziyade
kalbî eğitimle bireyi yetiştirmek amacıyla uygulanan tasavvufî eğitim; manevî
eğitim çeşitlerinden bir tanesidir. Bu makalede manevî eğitime kalbî bir
yaklaşım getirilerek, tasavvufî eğitim konusu incelenmiştir. Tasavvufî eğitimin
tanımı yapılırken, amacından, öneminden bahsedilmiş; kullanılan yöntem ve
teknikler detaylı bir şekilde açıklanmıştır. Eğitim sistemine sunulan
örneklendirmelerle tasavvufî eğitim konusu ele alınmıştır.

Kaynakça

  • AVCI, Ülkü Pınar. «Tasavvuf ve İnsan Eğitimi.» Hacı Bektaş Veli Araştırma Dergisi, 2003.
  • BAYRAKLI, Bayraktar. Mükayeseli Eğitim Felsefesi Sistemleri. İstanbul : İFAV, 1999.
  • BAYRAKTAR, Mehmet. Tasavvuf ve Modern Bilim. İstanbul: İnsan Yayınları, 2016.
  • ÇAMDİBİ, Mehmud. Güzel Ahlak ve İnsan İlişkileri. İstanbul: Çamlıca Yayınları, 2012.
  • GAZALİ, Ebu Muhammed b. Muhammed. İhya-i Ulumiddin. Çeviren Ahmet Serdaroğlu. İstanbul: Bedir Yayınevi, 2012.
  • GÖZÜTOK, Şakir. Sûfî Pedagojisi: Tasavvufta Şahsiyet Eğitimi. İstanbul: Nesil Yayınları, 2012.
  • GÖZÜTOK, Şakir. «Tasavvufî Eğitimde Bilginin Elde Edilmesi.» Tasavvuf İlmi ve Akademik Araştırma Dergisi, 2001: 91.
  • GÜNGÖR, Erol. İslâm Tasavvufunun Meseleleri. Ötüken Neşriyat: 1987, İstanbul.
  • HÖKELEKLİ, Hayati. Ailede, Okulda, Toplumda Değerler Psikolojisi ve Eğitimi. İstanbul: Timaş Yayınları, 2011.
  • İKBAL, Muhammed. Cavidname. Çeviren Halil Toker. İstanbul: Kaknüs Yayınları, 2014.
  • KUŞEYRİ, Abdülkerim. Tasavvuf İlmine Dair Kuşeyri Risalesi. Çeviren Süleyman Uludağ. İstanbul: Dergah Yayınları, 2016.
  • KÜÇÜK, Sabahattin. «Yunus Emre'ye Göre Bilgi.» Uluslararası Yunus Emre Sempozyumu Bildirileri. Ankara: Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Atatürk Kültür Merkezi Yayını, 1995.
  • MEYDAN, Hasan. Din Eğitiminde Manevî Boyut. İstanbul: Dem YAyınları, 2015.
  • MOHAMMED, Yasien. Fıtrah: The Islamic Concept of Human Nature. London: Ta-Ha Publishers, 1996.
  • OKUMUŞLAR, Muhittin. Fıtrattan Dine Din Fıtrat Eğitim İlişkisi. Konya: Yediveren Yayınları, 2002.
  • RABBANİ, İmam. Mektubat-ı Rabbani. Çeviren Abdulkadir Akçiçek. İstanbul: Çelik Yayınevi, 2011.
  • SÜHREVERDİ, Şİhabeddin. Avarifu'l Maarif: Gerçek Tasavvuf. Çeviren Dİlaver Selvi. İstanbul: Dergah Yayınları, 2016.
  • ULUDAĞ, Süleyman. İslâm Düşüncesinin Yapısı. İstanbul: Dergah Yayınları, 1985.
  • ZENGİN, Ahmet Yaşar. «Tasavvufî Eğitim Anlayışı ile Günümüzdeki Bazı Eğitim Kavramlarınınn Örtüştüğüne Dair Bir Çalışma.» Kastamonu Üniversitesi II. Uluslararası Şey Şaban-ı Veli Sempozyumu. Kastamonu, 2014.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Araştırmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emine Elif Çakmak İgalçı

Yayımlanma Tarihi 27 Haziran 2018
Kabul Tarihi 31 Mayıs 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

ISNAD Çakmak İgalçı, Emine Elif. “MANEVÎ EĞİTİMDE KALBÎ METOT: TASAVVUFÎ EĞİTİM”. Batman Üniversitesi İslami İlimler Hakemli Dergisi 2/1 (Haziran 2018), 52-58.