Education is the basic key to know about universe and for praciticing in our lives. Islam and every other religion emphasizes on seeking the knowledge for our lives, livelihoods, to improve concepts and believes as well as practice on our religions. There are many modern techniques in the education systems around the world under bloom texanomy and also sub techniques like cooperative learning, problem based learning, thinking based learning, competency based learning etc. Even though the diversity of teaching strategies or modern teaching methods, the prophetic narrations contained many of these strategies and methods of education. Holy prophet (pbuh) has guided in many of ḥadīths to diversify educational methods as required by the situation, despite of the description of these methods of education as modern strategies, it is mainly derived from the Sunnah either through the command of the prophet (pbuh) or practical application in the education of his companians. In this regard, by adopting narrative and analytical methodologies, author has identified the foundation of modern techniques and satratigies to Educate burselves. In this paper, Atuhor finds put many examples of these strategies and shows their pracital forms applied by holy Prophet to educate his companions.
Hadits, Strategies, Sunnah, Teaching, Modren Techniques, Education, Bloom Taxanomy.
Eğitim, evreni bilmek ve yaşamlarımızda pratik yapmak için temel anahtardır. İslam ve diğer tüm dinler, dinlerimiz üzerine pratik yapmanın yanı sıra bilgi arayışı üzerine hayatlarımız, geçim kaynakları, kavramları ve inançları geliştirmek için vurgu yapar. Bloom Taksonomisi altında dünya çapında eğitim sistemlerinde birçok modern teknik ve işbirlikçi öğrenme, problem tabanlı öğrenme, düşünme tabanlı öğrenme, yetkinlik tabanlı öğrenme vb. gibi alt teknikler vardır. Öğretim stratejilerinin veya modern öğretim yöntemlerinin çeşitliliği olsa da, peygamber rivayetleri bu stratejilerin ve eğitim yöntemlerinin çoğunu içerir. Peygamber Efendimiz (sav) ḥadislerinde pek çok çeşidiyle eğitim yöntemleri bulunmaktadır. Bu eğitim yöntemler, modern stratejiler olarak tanımlanmasına rağmen, esas olarak sünnetten ya Peygamber’in (s.a.v) emriyle ya da Ashâb’ının eğitiminde pratik uygulama yoluyla türetilmiştir. Bu bağlamda yazar, rivayet ve analitik metodolojileri benimseyerek, yazar kendimizi eğitmek için modern tekniklerin ve stratejilerin temelini belirlemiştir. Bu yazıda yazar bu stratejilerin birçok örneğini bulur ve Hz. Peygamber tarafından sahabelerini eğitmek için uygulanan pratik formlarını gösterir.
Stratejiler Sünnet Öğretim Modern Teknikler Bloom Taksonomisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Çeviri |
Yazarlar | |
Çevirmenler | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 31 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 14 |
Bartın Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 (CC BY-NC) Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/