Yalnızlık üniversite öğrencilerinin iyi oluş halini ve akademik performansını etkilemektedir. Bu çalışma cinsiyet ve yalnızlık ölçümlerinin psikososyal faktörlerle ilişkisini incelemektedir. Durumluk ve sürekli yalnızlık arasında zayıf ama anlamlı bir ilişki olması, erkeklerin kadınlardan daha fazla sürekli yalnızlığı olması, ve sürekli yalnızlığın psikososyal faktörlerle daha güçlü ilişkili olması beklenmektedir. Katılımcılar Türkiye'den 239 üniversite öğrencisidir (Myaş=20.49, SDyaş=1.73; %49 kadın). Sürekli yalnızlık (UCLA Yalnızlık Ölçeği) ve durumluk yalnızlık (tek madde) ayrı olarak ölçülmüştür. İncelenen psikososyal faktörler depresif belirtiler, sosyal destek, benlik saygısı ve yaşam doyumudur. Sonuçlar, durumluk ve sürekli yalnızlık arasında zayıf ama anlamlı, kadınlarda daha güçlü olan bir ilişki göstermiştir. Erkeklerde sürekli yalnızlık kadınlara göre daha fazla görülmüştür. Psikososyal faktörlerin yalnızlıkla ilişkileri sürekli yalnızlık için daha kuvvetlidir. Sonuçlar, üniversite öğrencilerine özel eğitim ve müdahale programları geliştirilebilmesi açısından önemlidir.
Yalnızlık cinsiyet farkları depresyon yaşam doyumu sosyal destek benlik saygısı
Loneliness influences well-being and academic performance of undergraduates. This study investigates how gender and loneliness measures associate with psychosocial factors. A weak positive association between state and trait loneliness is hypothesized with men exhibiting higher trait loneliness than women, and trait loneliness more closely linked with psychosocial factors. Participants were 239 undergraduates from Turkey. Trait loneliness (UCLA Loneliness Scale) and state loneliness (single-item) were measured separately. Psychosocial factors were depressive symptoms, social support, self-esteem and life satisfaction. Results showed a weak positive correlation between state and trait loneliness that is stronger in women, with men exhibiting higher trait loneliness. Psychosocial factors had significant correlations with loneliness that were stronger for trait loneliness. Results are important for developing specialized education and intervention programs for undergraduates.
Loneliness gender differences depression life satisfaction social support self-esteem
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Özgün Çalışma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.