Yükseköğretimde eğitimin kalitesini artıran ve öğrencilerin derse aktif olarak katılmalarını sağlayan yöntemlerden biri de grup çalışması yöntemidir. Grup çalışmasıyla ilgili en önemli sorun, grup çalışmasının nasıl değerlendirileceğidir. Araştırmalar grup çalışmasının, süreç ve ürün olarak değerlendirilmesi gerektiğini öngörmekte, grup çalışmalarında “süreç” değerlendirmede, akran ve öz-değerlendirme çalışmalarına dikkat çekmekte ve bu değerlendirmelerin kalitesini arttırmak amacıyla dereceli puanlama anahtarı(rubrik) kullanmasının önermektedir. Bu çalışmanın amacı öğrencilerin yaptıkları grup çalışmalarında süreç ve ürünün, öğretim elemanı, akran ve öz değerlendirmeye dayandırılarak nasıl yapılabileceğini gözlemek ve elde edilen gözlem sonuçlarından çeşitli yorumlara ulaşmaktır. Araştırma, 2015-2016 öğretim yılında Ufuk Üniversitesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışma Anabilim Dalındaki “Psikolojik Testler” dersini alan 45 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde, Kendal’ın w istatistiği ve Sperman’ın sıra farkları korelasyon katsayısından yararlanılmıştır.
Grup çalışması öz değerlendirme akran değerlendirmesi rubrik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Özgün Çalışma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 34 Sayı: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.