This study explored the effectiveness of processing instruction (PI) and
production-based instruction (PBI) with and without explicit information (EI) on
the acquisition of the English simple past tense regular verb morpheme (-ed). To
this end, nine Turkish EFL classes at a preparatory school of an English medium
university in Istanbul were randomly selected and assigned into four instructional
groups: PI+EI (n = 28), PI-EI (n = 32), PBI+EI (n = 32), PBI-EI (n = 36), and
one control group (n = 16). Pre/post-test analyses showed that all the
instructional groups outperformed the control group from the pre-test to the posttest.
Regarding specific group differences, the PI-EI and PBI-EI groups made
equal gains in both interpretation and production tasks. When EI was included as
a component, however, the PI+EI group performed significantly better than the
PBI+EI group on the interpretation task, while both groups showed equally
improved performance on the production task. That is, EI mediated for the
greater effectiveness of the PI condition than the PBI condition on the
interpretation task. Further comparisons of PI+EI to PI-EI and of PBI+EI to
PBI-EI showed no significant difference within the groups. Findings are
discussed, implications are provided for the teachers; directions are made for
further research.
Processing instruction production-based instruction explicit information structured input structured output
Bu çalışma, dilsel girdi işlemleme (input) ve dilsel çıktı (output) eğitimlerinin İngilizce’deki geçmiş zaman
ekinin (-ed) edinimine olan etkisini araştırmıştır. Ayrıca, çalışmada açık anlatım destekli dilbilgisi eğitiminin
(explicit information) dilsel girdi işlemleme ve çıktı eğitim grupları üzerindeki etkisi de araştırılmıştır. Bu
bağlamda, Istanbul’da eğitim dili İngilizce olan bir üniversitenin İngilizce hazırlık okulunda eğitim görmekte
olan dokuz sınıf rastgele seçilmiş olup bu sınıflar açık anlatım destekli dilsel girdi işlemleme eğitimi grubu
(n=28), sadece dilsel girdi işlemleme eğitimi grubu (n=32), açık anlatım destekli dilsel çıktı eğitimi grubu
(n=32) ve sadece dilsel çıktı eğitimi grubu (n=36) olmak üzere dört deney grubuna ve bir de kontrol grubuna
(n=16) rastgele dağıtılmıştır. Ön ve son testler göstermiştir ki bu dört deney grubunun, aldıkları eğitim
sonucunda hedef dilbilgisi yapısı ile ilgili verilen hem kavrama hem de çıktı testlerinde kontrol sınıfından
daha fazla başarı göstermişlerdir. Ayrıca sadece dilsel girdi işlemleme eğitimi ve sadece çıktı eğitimi alan
gruplar kavrama ve çıktı testlerinde eşit düzeyde performans gösterirken, bu gruplar açık anlatımlı dilbilgisi
eğitimi ile desteklendiğinde girdi işlemleme eğitimi grubu çıktı eğitimi alan gruptan kavrama testlerinde daha
başarılı bulunmuştur. Bu sonuç, ilgili alınyazın için oldukça önemli bir sonuçtur, çünkü bu sonuç göstermiştir
ki açık anlatımlı dilbilgisinin, girdi işlemleme için özellikle hedef dilbilgisi yapısının kavranmasına faydası
olduğu görülürken, dilsel çıktı grubuna ise çıktı testlerinde girdi işlemleme eğitimi grubundan daha fazla katkı
sağlamamıştır. Araştırmada ortaya çıkan bu önemli sonuca bağlı olarak bu makalede hem Bill VanPatten’a
ait olan girdi işlemleme eğitimi modeline katkı sağlanacak hem de sonuçlar göz önünde bulundurularak
İngilizce öğretmenlerine bir dizi önerilerde bulunulacaktır.
Girdi işlemleme üretime dayalı dilbilgisi çıktı eğitimi açık anlatım destekli dilbilgisi eğitimi yapılandırılmış girdi yapılandırılmış çıktı
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Özgün Çalışma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 37 Sayı: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.