Editoryal
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye'de STEM Eğitiminde Araştırmalar ve Uygulamalar

Yıl 2020, Cilt: 37 , 1 - 2, 17.12.2020

Öz

Hızla değişen dünyada fen bilimleri, matematik ve mühendislik uygulamaları ile bilişim teknolojilerindeki gelişmeler ülkelerin geleceğine yön verir hale gelmiştir. 21. yy’da artık sanayileşmeyi geride bırakıp dijital çağa ayak uyduran ülkeler ön plana çıkarken küreselleşen dünyada eğitim alanında da yeni yönelimler ortaya çıkmıştır. 21. yy vatandaşını yetiştirmek için bir çok ülke ulusal öğretim programlarında değişikliklere giderken eğitim alanında yapılan araştırmalarda da yeni beceriler ve yaklaşımlar ön plana çıkmıştır. STEM, 1990’larda Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Bilim Vakfı (NSF) raporlarında SME&T olarak anılıyordu. 2001 yılında NSF Eğitim ve İnsan Kaynakları Birimi Direktörü Judith Ramaley, kısaltmanın kulağa hoş gelmemesinden dolayı STEM önerisinde bulunduktan sonra STEM kısaltması bir isim halini alıp tüm dünyada kullanılır oldu. STEM; Science (Fen), Technology (Teknoloji), Engineering (Mühendislik) ve Mathematics (Matematik) disiplinlerinin kısaltması olarak kullanılmaktadır.

Yıl 2020, Cilt: 37 , 1 - 2, 17.12.2020

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Özgün Çalışma
Yazarlar

Sevil Akaygün

Fatma Aslan-tutak

Serkan Özel

Yayımlanma Tarihi 17 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 37

Kaynak Göster

APA Akaygün, S., Aslan-tutak, F., & Özel, S. (2020). Türkiye’de STEM Eğitiminde Araştırmalar ve Uygulamalar. Bogazici University Journal of Education, 37, 1-2.