Bu çalışmada Türk
eğitim sisteminde eğitim denetimi etkinliklerinin değerler eğitimi bağlamında değerlendirilmiştir.
Bu nitel çalışmaya 15 farklı ilköğretim okulunda görev yapan toplam 176
öğretmenin katılmıştır. Veri toplama
aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen görüşme formu
kullanılmıştır. Katılımcı görüşleri içerik analizi tekniğiyle analiz
edilmiştir. Katılımcı görüşleriyle öncelikle eğitim denetiminde değerler
eğitimine ne denli yer verildiği belirlenmiştir. 101 katılımcı bu bağlamda
eğitim denetiminin yapılmadığını, 50 katılımcı ise yeterli düzeyde
yapılmadığını belirtmiştir. Değerler eğitimi odaklı bir eğitim denetimi
yapılması durumunda katılımcılar, toplumsal ve öğrenci merkezli kazanımların
yanı sıra eğitim sisteminin de kazanımlarının olacağını ifade etmişlerdir. Aksi
takdirde topluma olumsuz yansımaların olacağı, değerlerden uzak kalacak
nesillerin yetiştirileceği ve örgütsel hedeflerden uzaklaşılacağı noktalarında
görüşler belirtilmiştir. İstenen düzeyde değer kazanımının sağlanması için,
kitle iletişim araçlarının etkin bir şekilde kullanılmasının, değer kazanımı
odaklı denetimin gerçekleştirilmesinin, uygulayıcılara ışık tutacak akademik
çalışmalara ağırlık verilmesi ile uygulayıcılara yönelik eğitim ve seminerlerin
verilmesinin önemi vurgulanmıştır.
Konular | Eğitim, Bilimsel Disiplinler |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi
2017