Bu
çalışmada amaç öğrenci koçluğu eğitimi almış uzman kişilerin öğrenci koçluğu
algısını ortaya koyarak öğrenci koçluğu tanıtmaya çalışmaktır. Çalışmada nitel
araştırma desenlerinde biri olan olgubilim çalışması kullanılmıştır. Çalışma
grubunu amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme ile belirlenen,
uluslararası geçerli olan öğrenci koçluk belgeli yedi farklı şehirlerde öğrenci
koçluğu yapan 12 öğrenci koçu oluşturmuştur. Araştırmanın verileri uzman görüşü
alınarak hazırlanmış yarı yapılandırılmış görüşme formuyla elde edilmiştir. Bu
veriler, nitel veri analizi yapmaya olanak sağlayan NVivo programı yardımıyla
kavramlaştırılmış ve bu kavramların temalara ayrılarak betimsel analizi
yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğrenci koçluğunu tanımlamaya dair farklı
kavramlar ortaya çıkmış olmakla beraber genel manada öğrenci koçunun bir yol
arkadaşı olduğu öğrenciyi eğitim süreçlerinde desteklediği, öğrenci koçluğunda
belli ilkelerin olduğu ve öğrencinin kişisel gelişimi ve başarısını
artırmasında çok yönlü faydalarının olduğu ifadelerine ulaşılarak öğrenci
koçluğu uygulamalarında dikkat edilmesi gereken unsurlar hakkında önerilere yer
verilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi
2017