Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Student Opinions on Transported Education: The Case of Bartın City Center

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 1, 1 - 11, 30.06.2019

Öz

The
aim of this study is to determine the students' views on transported education.the
format. It is a quantitative research and descriptive model is used in the
research.
The
sample of the study consisted of 262 students who benefited from mobile
education application in six primary schools, two secondary schools and two
high schools in Bartın city center.
The
data were collected through the Student Opinions Scale for Transported
Education Application developed by Şan (2012) and the data obtained were
analyzed through SPSS 20 statistical program.
In the analysis of the data, arithmetic mean and
standard deviation values ​​were examined. t-test, analysis of variance and
multiple comparison techniques were used. At the end of the study, it was
determined that student opinions did not differ according to gender.It was
concluded that the opinions of students about school adaptation and negativity
significantly differed between primary and high school levels and that primary
school students had more positive opinions about these issues than high school
students.
On the
other hand, it was concluded that the students' opinions about negativity,
transportation and transportation issues differed significantly between grade
levels and 8th grade students had a more positive opinion on these issues.

Kaynakça

  • Ağırkaya, A. (2010). Taşımalı Eğitim Uygulamasında Öğrenci ve Öğretmenlerin Karşılaştıkları Güçlükler. (Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Arı, A. (2003). Taşımalı ilköğretim uygulaması (Uşak örneği). Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 101-115.
  • Başaran, İ. E. (1982). Örgütsel Davranış Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları: Ankara.
  • Büyükkaragöz, S. ve Şahin, H. (1995). Taşımalı ilköğretim uygulamaları. Eğitim ve Bilim Dergisi, 19(96).
  • Karakütük, M. (1998). Taşımalı ilköğretim uygulaması ve sorunları: Sincan örneği. Eğitim ve Bilim Dergisi, 108, 16-21.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayınları: Ankara.
  • Kaya, N. Ç. (2006). Taşımalı eğitim programındaki iköğretim öğrencilerinin durumları: Silopi köyleri örneğinde bir sosyal değerlendirme. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 46(2), 105-116.
  • Kaya, İ. (2010). Taşımalı Eğitimin Yönetimi ve Sorunları: Adıyaman İli Örneği. (Yüksek Lisans Tezi). İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • Kayri, M. (2009). Araştırmalarda gruplar arası farkın belirlenmesine yönelik çoklu karşılaştırma (post-hoc) teknikleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1), 51-64.
  • Küçüksüleymanoğlu, R. (2006). Taşımalı eğitim (Bursa ili örneği). İlköğretim Online, 5(2), 16-23.
  • MEB. (1994). Taşımalı İlköğretim Yönergesi, (24.6.1994 tarih, 5959 SY), Ankara.
  • Memek A. (2014). Taşımalı Eğitim Yapılan Okullardaki Yönetici ve Öğretmenlerin Taşımalı Eğitim Sürecinde Karşılaştıkları Sorunlara İlişkin Görüşleri (Şanlıurfa ili örneği). (Yüksek Lisans Tezi). Zirve Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • Öztürk, H. (2001). Belçika’da ve Türkiye’de Zorunlu Eğitim. Nobel Dağıtım: Ankara.
  • Şan, A. (2012). İlköğretimde Taşımalı Eğitim Öğrencilerinin Sorunları. (Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Şimşek A., Büyükkıdık S. , (2017). Öğretmen ve öğrenci görüşleriyle taşımalı eğitim uygulaması değerlendirilmesi: Bozova ilçesi örneği. İlköğretim Online, 16(1), 15-34.
  • Yeşilyurt, M., Orak, S., Tozlu, N., Uçak, A. ve Sezer, D. (2007). İlköğretimde taşımalı eğitim araştırması Van il merkezi örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (19), 197–213.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık: Ankara.
  • Yılmaz E. (1998). Taşımalı İlköğretim Uygulaması (Kırşehir İli Örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara

Taşımalı Eğitime Yönelik Öğrenci Görüşleri: Bartın İl Merkezi Örneği

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 1, 1 - 11, 30.06.2019

Öz


Bu
araştırmanın amacı, taşımalı eğitim uygulamasına yönelik öğrenci görüşlerini
belirlemektir. Araştırmada nicel bir araştırmadır ve araştırmada betimsel model
kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Bartın il merkezindeki kolay
ulaşılabilir durum örneklemesi yöntemiyle belirlenen iki ilkokul, iki ortaokul
ve iki lise olmak üzere toplam altı okulda taşımalı eğitim uygulamasından
yararlanan 262 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler, Şan (2012) tarafından
geliştirilen Taşımalı Eğitim Uygulamasına Yönelik Öğrenci Görüşleri Ölçeği
aracılığıyla toplanmış ve elde edilen veriler SPSS 20 istatistik programı
aracılığıyla analiz edilmiştir. Verilerin analizinde aritmetik ortalama,
standart sapma değerlerine bakılmış; t-testi, varyans analizi ve çoklu
karşılaştırma teknikleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda, öğrenci görüşlerinin
cinsiyet değişkenine göre farklılaşmadığı belirlenmiştir. Okula uyum ve
olumsuzluklar konularına yönelik öğrenci görüşlerinin, ilkokul ve lise
kademeleri arasında anlamlı düzeyde farklılaştığı ve ilkokul öğrencilerinin bu
hususlarda lise öğrencilerine göre daha olumlu görüşe sahip olduğu sonucuna
ulaşılmıştır. Bunun yanında olumsuzluklar, ulaşım ve taşıma konularına yönelik
öğrenci görüşlerinin ise sınıf düzeyleri arasında anlamlı düzeyde farklılaştığı
ve bu hususlarda 8. sınıf öğrencilerinin daha olumlu bir görüşe sahip olduğu
sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Ağırkaya, A. (2010). Taşımalı Eğitim Uygulamasında Öğrenci ve Öğretmenlerin Karşılaştıkları Güçlükler. (Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Arı, A. (2003). Taşımalı ilköğretim uygulaması (Uşak örneği). Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 101-115.
  • Başaran, İ. E. (1982). Örgütsel Davranış Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları: Ankara.
  • Büyükkaragöz, S. ve Şahin, H. (1995). Taşımalı ilköğretim uygulamaları. Eğitim ve Bilim Dergisi, 19(96).
  • Karakütük, M. (1998). Taşımalı ilköğretim uygulaması ve sorunları: Sincan örneği. Eğitim ve Bilim Dergisi, 108, 16-21.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayınları: Ankara.
  • Kaya, N. Ç. (2006). Taşımalı eğitim programındaki iköğretim öğrencilerinin durumları: Silopi köyleri örneğinde bir sosyal değerlendirme. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 46(2), 105-116.
  • Kaya, İ. (2010). Taşımalı Eğitimin Yönetimi ve Sorunları: Adıyaman İli Örneği. (Yüksek Lisans Tezi). İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • Kayri, M. (2009). Araştırmalarda gruplar arası farkın belirlenmesine yönelik çoklu karşılaştırma (post-hoc) teknikleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1), 51-64.
  • Küçüksüleymanoğlu, R. (2006). Taşımalı eğitim (Bursa ili örneği). İlköğretim Online, 5(2), 16-23.
  • MEB. (1994). Taşımalı İlköğretim Yönergesi, (24.6.1994 tarih, 5959 SY), Ankara.
  • Memek A. (2014). Taşımalı Eğitim Yapılan Okullardaki Yönetici ve Öğretmenlerin Taşımalı Eğitim Sürecinde Karşılaştıkları Sorunlara İlişkin Görüşleri (Şanlıurfa ili örneği). (Yüksek Lisans Tezi). Zirve Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • Öztürk, H. (2001). Belçika’da ve Türkiye’de Zorunlu Eğitim. Nobel Dağıtım: Ankara.
  • Şan, A. (2012). İlköğretimde Taşımalı Eğitim Öğrencilerinin Sorunları. (Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Şimşek A., Büyükkıdık S. , (2017). Öğretmen ve öğrenci görüşleriyle taşımalı eğitim uygulaması değerlendirilmesi: Bozova ilçesi örneği. İlköğretim Online, 16(1), 15-34.
  • Yeşilyurt, M., Orak, S., Tozlu, N., Uçak, A. ve Sezer, D. (2007). İlköğretimde taşımalı eğitim araştırması Van il merkezi örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (19), 197–213.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık: Ankara.
  • Yılmaz E. (1998). Taşımalı İlköğretim Uygulaması (Kırşehir İli Örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hamide Yavuzarslan Bu kişi benim

Mert Sağ 0000-0003-3823-5051

Nida Nur Çakmak Bu kişi benim

Gülhan Ceylan Bu kişi benim

Özge Şenoğlu Bu kişi benim

Çetin Semercı

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yavuzarslan, H., Sağ, M., Çakmak, N. N., Ceylan, G., vd. (2019). Taşımalı Eğitime Yönelik Öğrenci Görüşleri: Bartın İl Merkezi Örneği. Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 1-11.

Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

2017